Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Norma Oryx
#1
Er på vej til Sverige på elgjagt.
Er der nogle erfaringer med 11,7 g Norma Oryx in .308win i en Sauer 202 til elg.

Lars E
Svar
#2
Knæk og bræk Lars !!
Ta´du bare afsted og nyd turen, det skal den patron nok klare, de samme regler gælder for den som for alle andre kalibre nemlig kuglens placering!!!
Mvh.
Leif R.
10 år med .308 på elgjagt i Sverige

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Lars Ellesgaard

Er på vej til Sverige på elgjagt.
Er der nogle erfaringer med 11,7 g Norma Oryx in .308win i en Sauer 202 til elg.

Lars E



Hvis oryx'en bliver skudt af i en sauer, så må det gå godt...
kunne dog godt ha' en mistanke om, at det ville gå på samme måde hvis våbnet var en *laser...[Image: all_coholic.gif]

Jeg har indtryk af at oryx'en er en god kugle... men det kan du sikkert fortælle mere om når du er vendt retur... [Big Grin]

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#4
Norma Oryx.

Hejsan. Jeg bruger gladeligt Oryx'en i en 30-06'er. Dog 13 grams kuglen.

Det er en god og pris billig kugle, hvor kappe og blydel hänger godt sammen også igennem dyret - så ingen små stykker kappe spredt rundt.

Sköd en elgko sidste år med Oryx, og så sent som i går sköd jeg en elgkalv med samme kugle - så jeg er ganske tilfreds[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Eneste med elge er at de er store dyr med kraftige knogler - så med en 308'er eller 30-06 skal man kende sine begränsninger -> Blad kugle.
Andet er for risikabelt...
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by toresode

Norma Oryx.

Sköd en elgko sidste år med Oryx, og så sent som i går sköd jeg en elgkalv med samme kugle - så jeg er ganske tilfreds.

Nå, du er også genlader ...[Big Grin]



K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#6
Citat:quote:

Sköd en elgko sidste år med Oryx, og så sent som i går sköd jeg en elgkalv med samme kugle - så jeg er ganske tilfreds.

Nå, du er også genlader ...


Hvor lang tid mon det tager at finde kuglen igen,eller der var måske ikke gennemskud på den første[:o)]
Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#7
Da jeg er lidt sparsommelig kunne jeg godt tænke mig at vide hvor mange gange den samme kugle kan anvendes ? og er det bedst hvis den parres med det oprindelige hylster ?

Er der nogen kugler, der er bedre til genanvendelse end andre ?

Visse varmint kugler må da kræve meget tålmodighed før de er samlet igen.

VH Søren

Nu også med 300 RUM

Modsig aldrig en kvinde. Hold en pause og hun modsiger sig selv. K.K. Steincke
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#8
Tungstenskugler, de såkaldte solids gætter jeg på [Big Grin], der skulle gerne være basis for genbrug, hvis du kan finde den[Big Grin].

Mvh.
Carsten
Svar
#9
Vittigt[:o)]

Skal skrive mere klart näste gang så der ikke kommer alternative sjove fortolkninger - men der er åbenbart et par folk med for meget tid? [}Smile]

I det mindste skyder jeg elge - er måske mere end de vittige hoveder gör? [Big Grin] Og ja det var to forskellige patroner - Surprice - men tro mig de var ganske ens[Smile]

Og faktisk var der ikke gennemskud den förste gang, så vi fandt kuglen[8]
Sender den da gerne ind til omsmeltning hvis nogle af jer hjemme fuskere går ind for genbrug[Smile]

Går nu og kigger efter en 9.3-62'er så der näste gang ikke bliver problemer med at kuglen finder ud på den anden side...eller for den sags skyld ändrer retning pga et par små elg knogler[Sad!]

-Tore
Svar
#10
Citat:quote:

men der er åbenbart et par folk med for meget tid?



Njae, eller osse er vi hurtigtopfattende[Big Grin]
Det er snarere reglen end undtagelsen her på forum at hvis man laver sprogforbistring/ordkvabbabelse så kan/vil det blive brugt mod en[Wink][Big Grin]

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#11
yesss..

GÆNGHÆTTERNE spøger stadig[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)