Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1. oktober
#1
Så er det jo i morgen det rigtigt går løs[:p]
Jeg skal ud og se om prammen kan flyde, efterfulgt af frokost med makkeren og konerne.
Mandag er jeg inviteret på riffeljagt i området med den næsttætteste kronvildtbestand i jylland[:p], fedt at arbejde et sted hvor man går ind for personalepleje[^].
Selv om jeg, ifølge et agtet medlem af forum, er håbløst underkalibreret,kun burde skyde kalve og egentlig ligeså godt kunne smide med sten,så har jeg drømt om kapitalhjorte hele natten[Big Grin]

Hvad skal I andre[?]

Knæk og bræk
Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#2
Kima skrev:
Citat:quote:

Selv om jeg, ifølge et agtet medlem af forum, er håbløst underkalibreret

Mener du mentalt, eller hva`?[Big Grin]
MVH

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#3
Citat:quote:

Mener du mentalt, eller hva`?



AAARGH, jeg havde glemt at alt hvad der kan misforstås,kan og vil blive brugt mod dig[Big Grin][Big Grin]
Mht. dit spørgsmål, kommer det nok an på hvem du spørger[:I],men i dette tilfælde var det vist min 308.

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#4
Stakkels Kima

Hvor jeg føler med dig.

Du er ikke underkalibreret, du er ejer af en riffel, hvis hylstre er godt til at lave .243'er af. det er ikke så ringe endda.

Noget godt er der da ved en 308'er

[Big Grin]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#5
En tur på havet i båden efter edderfugle bliver det nok til.

Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#6
Og det gav så 2 flotte fugle. Alt for "godt" vejr men hold da maul det var skønt at tilbringe en hel dag på havet i strålende solskin.

Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#7
Citat:quote:

Og det gav så 2 flotte fugle

Tillykke[Big Grin]

Vi så kun svaner og gæs i 3 skuds højde[xx(], men en hyggelig morgen efterfulgt af en god frokost[^]

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#8
Tja jeg stod op kl. L[xx(][xx(][xx(] efter alt for lidt søvn, og tog på arbejde. Ikke lige den bedste 1. Oktober man kan forestille sig[Sad][Sad][Sad][Sad]

Tillykke med fuglene[:p]

Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche

Mvh Lars Nielsen
Mvh
Sneppen
Svar
#9
Jeg var lige smut ude i morges med riflen-men som Takleberry skriver var det temmeligt tåget her på (Øst)fyn,så der var grænser for sigtbarheden.Desuden har jeg ikke fået vedligeholdt sporene i brakken,og sådan nogle bynker bliver temmeligt høje i løbet af en sommer,jeg må vist lige få lavet nogle nye spor inden næste jagt[:o)]
Men på trods af,at jeg ikke fik noget håndgribeligt resultat,var det en dejlig morgen,og hvor var det dejligt at komme afsted med riffel og kikkert igen-skøn at sommeren er overstårt[Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#10
En rigtig hyggelig 1. okt hvor vi fik fyldt foderautomater, set en masse fasaner der er klar til jagt om en måneds tid, spist pølser ved bålet og ladet hundene muntre sig lidt efter en lang sommer.
Her til aften et par timers pürch hjemme hvor jeg så 3 råer og 7 lam hvoraf nogle bliver fine til december. Mikkel valgte at gemme sig hvilket var sundt for ham.
Kl 2150 en lille lufte tur med hundene til baggrundsmusik fra mindst 5 brunsthjorte.
Nu mangler der kun godt vejr midt på ugen så edderfuglene kan holde for.
Efteråret er nu ikk så ringe endda
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#11
Vi havde en lille hyggelig fællesjagt med mange flyvende fasaner og dyr i løb. Skudstatistikken var god. De to fugle der blev skudt på døde af det...
Der blev ikke skudt til dyr, men vi havde 7 dyr fremme...
Bagefter en herrefrokost.[:p]

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#12
Vi var 3 både ude og de to andre fik hver især 4 edderbasser. Så helt dårligt var det da ikke. Men vejret... [Sad] Bare en lille smule bølger/vind hvad været fint. Der var totalt blik til langt op på formiddagen og først efter frokost fik vi lidt krusninger. Med det resultat at man skulle sejle helt tæt på fuglene og at de så lettede i alle de retninger det passede dem.
Det skal ikke være så nemt. [:I]
Næste weekend skal jeg i prammen. Det bliver fuldmåne og så kommer brunnakkerne i tusindtal. I mine drømme altså [8D]

Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#13
Ulske skrev:
Citat:quote:

Det bliver fuldmåne og så kommer brunnakkerne i tusindtal


Dét har jeg hørt før,at brunnakkerne kommer med fuldmånen i oktober.Er der nogen der har oplevet at hovedtrækket af brunnakker kommer i dagene omkring dén fuldmåne-eller er det gammel overtro[?]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)