Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mysteriet om 270 win
#1
270 win

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#2
[quote]Originally posted by kima

270 win

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.

Hej

Jeg havde engang en Sako 75 i 6,5x55, som blev til en 6,5 AI inden den blev til en 270 win. Den var beddet og med en plus 20 mm mundingstykkelse i en koldhamret Walther pibe installeret i vildbjerg.

Med Nosler 130 grains ballistic tip eller hornady SST skød den også
omkring 1/2 MOA. Så 270 kan altså godt skyde tæt. Men det er klart, at
den ikke lander i kategori med diverse benchrest patroner eller de nye WSM eller RSAUM patroner.

Men det er da sjovt, at når de skal bygge en reference riffel bruger de en rem 700 og et HS - precision skæfte. hvor har jeg set denne kombination før ?

Det må også pine Winchester folkene, at der ikke blev valgt en win 70 lås, men det skyldes vel forbrugernes manglende tillid til produktet så det endte med ikke at blive solgt til en pris der kunne bære produktionen, og så var der ingen lås til rådighed for test.

VH Søren

Nu også med 300 RUM

Modsig aldrig en kvinde. Hold en pause og hun modsiger sig selv. K.K. Steincke
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#3
Bare en tilføjelse

Hvis man gerne vil have en præcisions patron er der nemmeste altid at vælge en der bruges som militær finskytte patron.

Fordi den er testet i h.... og r.. af diverse testcentre inden ordren
er afgivet.
Derefter er den trimmet og udviklet for flere dollars end der er forsvarsbudget i DK.
Det vil fortsat blive udviklet fordi fabrikkerne har et kæmpe slagspotentiale i sådan en patron.

Måske på grund af ovenstående endte 270 med ikke at blive videre udviklet synderligt, da først 30-06 og senere 308 stod i vejen.

VH Søren

Nu også med 300 RUM

Modsig aldrig en kvinde. Hold en pause og hun modsiger sig selv. K.K. Steincke
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)