Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Premiumkugler
#1
Søges god kugle til 222`er event. bonded , vil gerne høre gode forslag og erfaringer gode som dårlige !!!!!

Smeden

bedste egenskab ved træ , det er godt at fyre med ....
Svar
#2
Jeg har ingen erfaring med kuglen, men vil alligevel vove pelsen og foreslå barnes tsx. Den skulle være meget præcis og giver med garanti gennemskud på råvildt.

Mvh Klaus Vibe
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Smeden

Søges god kugle til 222`er event. bonded , vil gerne høre gode forslag og erfaringer gode som dårlige !!!!!

Smeden

bedste egenskab ved træ , det er godt at fyre med ....



I en brænde ovn.

Hej

bondede kugler i 222 tror jeg personligt bliver svært at få til at gå godt.

Jeg prøvede i en uendelighed(der nu er ophørt ? kan noget uendeligt egentlig det?) i en 223 med 12" stigning og rhino og trophy bonded virkede bare ikke før der kommer en hurtigere stigning på og så tog jeg 75 grains scirocco når jeg var igang.

Problemet med 222, 223 og de andre små(pånær 5,6x57 og 223 wssm) er at de er fra fabrikken er lavet til varmint og ikke til buk.
Derfor skal de have en helt fantastisk pibe hvor stigningen ikke betyder noget eller en ordinær hvor stigningen passer til de lidt længere kugler.
Hvorfor det ? jo stort set alle disse kugler har en tykkere kappe, og en mindre blykerne da blyet udgør en mindre del af projektilet end normalt for en fx 55 grains kugler bliver den længere og derfor skal stigningen være stejlere/hurtigere for at det passer sammen.

Lige en tanke.
I en 222 hvor hylstervolumen er mindre end i 223 vil du sikkert også få lavere hastigheder med normalt kammertryk og så vil de bondede sikkert ikke ekspandere tilstrækkeligt. Men det er kun en tanke.

Så kan du få en Barnes til at skyde tæt i din ville jeg gå den vej hvis jeg var dig.

VH Søren
jeg v

Nu også med 300 RUM

Modsig aldrig en kvinde. Hold en pause og hun modsiger sig selv. K.K. Steincke
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#4
Hej "Smed"

Jeg lader .222Rem til min bror med Speer Trophy bonded Bear Claw

Resultatet indtil nu: 18 stk råvildt .... 16 lagde sig indenfor 5 m, 1 stk anskudt (Do NOT ask[xx(]) 1 (buk) løb 75 m

Det skal siges at min bror stort set altid sætter næsten perfekte kugler, men et par stykker af disse 19 skud [Wink] (1 bukkelam måtte have 2 skud, da der var tvivl om det første) har været meget "på skrå" og ikke helt perfekte bladkugler.

præcisionen i hans Steyr SL er lidt svingende, men holder sig pænt omkring de 2 cm på 100 m, hvilket er helt fint til råvildt med en .222

Der er lidt blodudtrædning omkring indgangshullet, men intet smadret og et fint udgangshul på 2 -4 cm i diameter, lidt efter placering

Riflen KAN skyde mere præcist, med f.eks Nosler Ballistic tip har jeg ladet til den og fået grupper på 1 cm i gennemsnit (5 x 3 skud)

Den kugle fungerer i hvertfald fint i den riffel (1- 14" stigning)

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)