Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Endnu en ulovlig annonce på Netnatur
#1
Mvh
Sneppen
Svar
#2
Forresten jeg ved godt det ikke er ulovligt at sælge den, da den må bruges til får og geder, men ikke til hunde som nævnt i annoncen

Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche

Mvh Lars Nielsen
Mvh
Sneppen
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Sneppen

Forresten jeg ved godt det ikke er ulovligt at sælge den, da den må bruges til får og geder, men ikke til hunde som nævnt i annoncen

Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche

Mvh Lars Nielsen



Hej Lars.

Du har helt ret. Det er forbudt at bruge den til hunde, men det er ikke forbudt at annoncere med at den kan bruges til hunde.

Venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#4
Jeg er ikke så sikker på at jeg personligt syn´s at det skal være forbudt at anvende på hunde.
Her en lille historie fra det virkelige liv. min søn som ikke bor i DK har en dejlig hanhund,Tysk korthår, desværre havde den en dårlig vane med at hoppe over den indhegnede baghave , havemur en gang var den vær i 14 dage og blev fundet af dyrlægen som så den i nærheden af hans klinik, den var mager og elendig.
Et innotek halsbånd blev bestilt over internettet, instaleret efter alle kunstens regler, med bla små flag ved grænsen som ikke måtte overskrides, den blev vist hvad der ville ske hvis den forsøgte sine gamle numre, først en advarsels tone og så en viration og hvis det ikke hjælper et mildt stød,justerbart, som du først afprøver på dig selv, En gang skulle der til så var det lært, den går stadig med halsbåndet men er lykkeligt uvidende om at det ikke er tændt og alle er glade, ikke mindt børnebørnene som bli´r meget kede af det og tror at denne gang kommer han ikke tilbage.
Så hvad er bedst, en lykkelig hund og familie eller Dansk lovgivning.
jeg ved da godt at det kan misbruges men det kan det meste, skal måske også lige nævne at det aldrig nåede længere end til biip i halsbåndet under træning så stoppede den.
Med venlig hilsen
Leif R.

Skal måske lige nævne at der er prærie ulve i området derfor ekstra stor bekymring

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#5
Hej shootist

Jeg siger heller ikke at det er dårligt med et innotek halsbånd, selvom det godt kan lyde sådan. Jeg har tit undret mig over at den ikke må bruges til hunde, men til får og geder må den godt.

Det er som om at hunden kan vi godt lide så må den ikke få stød, men det må gederne og fårene gerne[xx(] selvom det sikkert gør lige så ondt på dem. Jeg syntes der er flere eksembler på denne form for lovgivning. F.eks må vi ikke længere kastere geder og får ved brug af små elastikker der sættes på pungen når bukkene er 3 dage gamle, bukkene mærker ikke andet end at vi sætter den på og så går der ca. 14 dage så falder pungen af. Men grisene må godt kastereres uden bedøvelse. Jeg syntes der er en mærkelig måde at lovgive på.

Hvis det var lovligt med innotek halsbånd til hunde herhjemme havde jeg sikkert også haft et.

Da jeg skrev denne tråd havde jeg glemt at de var lovlige til nogle formål, og derfor syntes jeg de var lidt pudsigt med to "ulovlige" annoncer indenfor kort til på netnatur, den anden var den med hjortejagten.

Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche

Mvh Lars Nielsen
Mvh
Sneppen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)