Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Køb af riffel på auktion
#1
Hej alle

Når der optræder rifler på online auktioner (Lauritz.com) står der at våbentilladelse er påkrævet.
Men er det ikke sådan at våbentilladelsen først kan søges når riflen er købt og man har en slutseddel/kvitering med riflens serienr.
Hvis det forholde sig således hvordan gør man det så?

Mvh.
Lars
Svar
#2
Du betaler riflen efter auktionen, får en kvittering med fabrikat, modelbetegnelse, kaliber og riflens fabrikationsnummer. Så trækker du en attest på nettet, udfylder og printer og år til det lokale politi og søger om tilladelse. Når du har tilladelsen, henter du riflen hos auktionarius.
Svar
#3
For en god ordens skyld skal det lige nævnes, at du har 14 dages betingelsesløs fortrydelsesret.

Derfor anbefaler jeg, at du tager til auktionshuset og besigtiger riflen, inden du betaler for den og bruger penge på våbentilladelse.

Det koster så vidt jeg ved ikke noget at fortryde handlen, hvis den ikke lever op til forventningerne....

Du kan også betale riflen og købe tilladelsen og tage den med hjem og fortryde indenfor 14 dage, men så har du spildt pengenene til våbentilladelsen...

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)