Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skydning med høreværn
#1
Hej folkens jeg har købt nogle af disse elektroniske høreværn, men min hagl bøsse, en baikal falder ikke på plads når jeg har dem på. Jeg ser ikke hen ad sigteskinnen men nærmere siden af det øverste løb[xx(][xx(][xx(][xx(][xx(][xx(][xx(][Sad] er det normalt?
Min fars bøsse falder bare perfekt. skal jeg bare have den rettet til??

Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche

Mvh Lars Nielsen
Mvh
Sneppen
Svar
#2
næ, dit anslag skulle ikke ændre sig pga at du bruger høreværn.
du må igang med 50 daglige opkast/anslag. når det så er ens hver gang, derefter får du skæftet rettet til.
du kunne jo starte med at måle hvor stor forskellen i længde, castoff og højden er i forhold til din fars.
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
Er det fordi de støder på skæftet når du kaster den til skulderen ?

Havde samme problem med "Peltor sound-trap" - du skal blot tage "kopperne" af bøjlen (hver kop sidder i en drejbar snaplås) og montere dem omvendt dvs. højre "kop" monteres på vensret side og venstre på højre.
Svar
#4
Mange tak jeg vender lige tilbage når jeg kommer hjem fra skole, og har kikket på det

Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche

Mvh Lars Nielsen
Mvh
Sneppen
Svar
#5
Hej Sneppe

Hvis høreværnene er monteret korrekt, så rammer de ALDRIG på skæftet.

Eller rettere: Hvis du skuldrer din bøsse korrekt, så vil dit skæfte aldrig ramme høreværnene, hvis høreværnene sidder ordentligt på hovedet.

Jeg har stået bag mange på skydebanen og hørt et "klonk", hvergang de skulle skyde. De fleste registrerer det ikke engang, men det ødelægger skydningen.

Det er ikke nødvendigt at vende kopperne på Soundtrappen, du skal blot sørge for at bøjlen er skubbet så meget sammen, at ørerne næsten løftes [Big Grin]
(Overdrivelse fremmer forståelsen, men mange topskytter bruger større kopper uden problemer).

Hvis din skuldring bliver forstyrret af at have høreværn på, Og de er justeret op, så skal du klart gjort noget ved din skyder/skydestil.

Det kan jeg desværre ikke hjæpe dig med her på afstand [xx(]

Nettet er godt til mange ting, men med skydeinstruktion, der skal der være "hands on"

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#6
Hmmmm - mange topskytter har en størrelse og kropsbygning så selv to gulvspande foret med træuld, fastholdt med et bagagenet ikke ville støde på noget som helst.[Wink]

Men det er jo en anden snak – uagtet skal skuldringen være korrekt, men skyttens anatomiske beskaffenhed kan ikke være uvæsentlig eller [?]
Svar
#7
Jeg rammer også nogen gange med skæftfet på mine peltor. Jeg har derfor sat dem vel nok lige højt nok på mit øre og bruger så en ekstra øreprop i det øre. Lidt af idéen med høreværnet går fløjten men hellere hørelse end ingen.

Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#8
Mange tak for jeres svar, jeg har gerne villet have arbejdet mere med det men jeg har haft et projekt[xx(][xx(][xx(] Der har taget al min tid denne uge.

Mine høreværn er ikke peltor men hedder: DEBEN slim elektronic protection men det har vel ikke betydning for mit problem. jeg arbejder med det i morgen.

Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche

Mvh Lars Nielsen
Mvh
Sneppen
Svar
#9
Hej igen

Jeg har nu stået og lavet et par hundrede anslag både med og uden høreværn.
Uden hørværn kan jeg sagtens få bøssen til at ligge rigtigt, hvis det jeg mener er rigtigt, nu også er det[:o)]

Efterhånden kan jeg også med høreværnet men hver gang lyder der et brag fordi skæftet rammer høreværnet[Sad][xx(]. Der er nok ikke det store at gøre ved det, så jeg vil ønske mig nogle af de små høreværn til at sætte i øret, der før har været beskrevet her på siden.

Forresten claksel skriver at man skal klemme bøjlen sammen. Det har jeg prøvet, men så ødelægger jeg brillerne[xx(][xx(][xx(]

Tak for hjælpen

Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche

Mvh Lars Nielsen
Mvh
Sneppen
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Sneppen

Forresten claksel skriver at man skal klemme bøjlen sammen. Det har jeg prøvet, men så ødelægger jeg brillerne[xx(][xx(][xx(]

Tak for hjælpen

Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche

Mvh Lars Nielsen



Hej sneppen

med at klemme bøjlen sammen, mente jeg ikke kopperne mod hinanden, men op.

Indsætter et billede af et korrekt anlæg, samt det billede der ses, når geværet er dér.

[Image: peltor.jpg]

[Image: browning.jpg]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#11
Ja jeg ved godt du mener op. Men så bøjer jeg også brillen.

Men hvis jeg skal se det der ses på det nederste billede så har jeg skæftet helt oppe ved øret. modsat det andet billede hvor der er plads til et høreværn
Så det lugter nok lidt af et besøg hos en bøssemager[Sad]

Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche

Mvh Lars Nielsen
Mvh
Sneppen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)