Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Blaser montage for 34 mm rør
#1
Hej

Jeg har bestilt en Blaser LRS2 og vil have monteret en Schmidt og Bender 5-25 x 56 PM ll

Er der nogen som ved om man kan få 34 mm montage til en Blaser og hvor den kan købes samt en pris.

Hilsen Zeus
Svar
#2
nej men jeg vil gerne høre slut prisen på en PM II 5-25 i dk ?
Svar
#3
Blasers piber kan monteres med Blasers egen QD scope mount (1”,26 mm og 30 mm) samt med Zeiss’s ZM rail - Zeiss Davaria 6-24x56 T (Tactical) kan fås med ZM montering.
Alternativt skal du købe Blasers egen QD montage og sætte nogle Badger-ringe på.
Schmidt & Bender kan ikke fremstilles til montering som ZM-rail, idet ”styrhuset” stikker længere ned end mellemrøret.
Zeiss's Davaria 6-24x56 T er vel også et eller andet sted, et brugbart alternativ til Schmidt & Bender's 5-25x56 PM II, om end knap så robust.

Jeg ved godt at det ikke lå i dit spørgsmål, men Schmidt & Bender's PM II serie, er militære kikkerter og bygget derefter. Blaser R93 LRS2 er ikke en militærriffel, men en finskydningsriffel (politiriffel - som bekendt bruger Politiets AKtions Styrke den) som er ikke beregnet til "aggressive" miljøer - det vil derfor være "at skyde over målet", at montere en Schmidt & Bender PM II på den (med alt det montagebøvl det vil medføre).


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#4
Hej ID

Tak for dit uddybende svar, men jeg er brandt noget varm på kikkerten, så jeg vil gerne have en sådan monteret. Kan du fortælle om det er muligt at ændre en original 30 mm blaser montage til 34 mm ved hjælp af andre ringe.
Evt. kan en bøssemager hjælpe med monteringen.

Til LOFT kan jeg oplyse at vejlende er 17,900 kr. men den kan nok tales noget ned i pris. Jeg skal nok give besked når jeg har den endelige pris.

Zeus
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Zeus

Hej ID

Tak for dit uddybende svar, men jeg er brandt noget varm på kikkerten, så jeg vil gerne have en sådan monteret. Kan du fortælle om det er muligt at ændre en original 30 mm blaser montage til 34 mm ved hjælp af andre ringe.
Evt. kan en bøssemager hjælpe med monteringen.

Til LOFT kan jeg oplyse at vejlende er 17,900 kr. men den kan nok tales noget ned i pris. Jeg skal nok give besked når jeg har den endelige pris.

Zeus


Umiddelbart vil jeg ikke tro at man kan fjerne 2 mm af ringenes godstykkelse, men som jeg skrev, kan man formodentlig afmontere 30 mm ringene (QD-montagen er ikke en one-piece-montage) og montere nogle 34 mm Badger-ringe istedet. Det er vel også muligt, at få lavet en picatinny-rail som monteres der hvor QD-montages fastgøres.........måske et job for M@X?????


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#6
Hej ID

Tak det var lige det jeg ville høre. Jeg må til en bøssemager og få det ordnet.

Zeus
Svar
#7
Det er ikke nødvendigt, der er et australsk firma der hedder XTEK der laver en one-piece-montage til Blaser/Schmidt & Bender.................har jeg lige fundet ud af.

De har et kontor i England

C/O CSE Space Management Ltd
1 Melford Court
Hardwick Grange
Woolston, Warrington
WA1 4RZ
United Kingdom

Phone:
Facsimile: +44 +208 568 3445
+44 +208 568 3444

Key Contacts:
Guy Cornwell (guy.cornwell@xtek.net)


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#8
Hej ID

Tak for hjælpen

Jeg skriver når jeg har fået monteret den.

Zeus
Svar
#9
Vær venligst opmærksom på at den montage XTEK laver på linket, er beregnet til skud på omkring 2000 meter (.338LM), og derfor har en meget stor vinkling (40 MOA) - til den kaliber du har købt riflen i (6,5x55), vil en 20 MOA vinkling være mere passende. Hvis ikke de kan lave den i 20 MOA vinklingen, vil det formegentlig betyde at den skal zeroes på 300 meter, men da de tilsyneladende også laver riflen i .308 og .223 har de formodentlig også nogle montager med lavere vinkel (jeg kan ikke forstille mig at nogen, i fuldt alvor, forventer at kunne skyde på 2000 meter, med disse 2 kalibre).


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)