Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
DAGJAGT.....?
#1
Lige et lille spørgsmål.....
Jeg har en bekendt som har givet mig en opgave.Hun er gift med en Englænder,og de har hidtil boet i England hvor manden gik på jagt-på engelsk gentleman-maner,altså klapjagt.De er nu flyttet til Danmark,og her har han ingen kontakter til jagt.Jeg har lovet at forsøge at skab kontakt til udbydere af "seriøse" dagjagter.På de jagter han deltager i,i England er de normalt 8 skytter og de plejer at skyde ca.200 fugle.
Er der nogen der ved hvem vi skal tale med for at finde noget tilsvarende her i DK? Det skal helst være på Fyn eller østjylland,men det er ikke afgørende-kom med hvad i har af gode ideer-på forhånd tak[Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#2
Hvad med et Dansk jagttegn[?][?]
ellers er der jo mange godser som udbyder klapjagter overalt i DK
Mvh.
Leif R.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#3
Ja du siger da noget-jeg tænkte jo at han bare kunne "veksle" et engelsk jagttegn(findes sådan et?),men nu bor han jo i DK,og skal vel så til jagtprøve her i landet.De har stadig en lejlighed i London,hvis han også har adresse der,kan han så undgå en dansk jagtprøve? Så vidt jeg ved er det bopælen der afgør om en udlænding skal til prøve her-eller om de kan bruge jagttegnet fra deres "hjemland"...[?][?]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#4
Da´jeg var bosat i USA og kom hjem for at besøge min far og gå på jagt søgte vi om jagttegn for folk som er bosat i andet land og gav dem en co/ adresse og det var aldrig et problem endtil jeg flyttede til Danmark så ville de ikke bytte mit Amerikanske jagttegn med et Dansk også selv om jeg fik mit første jagttegn i Danmark da´jeg var 16 år gammel og kunne vise det frem, jeg måtte tilmelde mig jagttegns klasse og begynde forfra.
Mvh.
Leif R.[V][V]

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#5
Vi kan da heller ikke bare sådan uden videre have sådan nogle amerikanere til at rende forvildet rundt i den danske fauna.....[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#6
Er lige rendt ind i samme problem med en fra USA- jagttegnskontoret skal have fødselsdato og Texas jagttegn/license og en c/o adresse - så går møllen i op til 3 uger. Politiet skal også godkende vedkommende, da det også er en brugs og bære tilladelse til haglbøsse!

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#7
Jeg kunne forestille mig, at der skelnes mellem EU-borgere og folk udefra. Jeg kunne f.eks. uden videre bytte mit danske jagttegn til et svensk, da vi flyttede herover (det samme gælder alle de andre danskere jeg kender herovre). Mon ikke der i det mindste er en god chance for at den engelske "license" kan byttes ud med en tilsvarende dansk???? Send en mail til SNS og hør!

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)