Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Told på brugt riffel fra US
#1
Hej!

Har surfet lidt rundt på sider med amerikanske våbenauktioner på nettet og er falde over dette:

http://www.gunbroker.com/Auction/ViewIte...m=57929100

$650 for riflen + $35 for shipping til en eksportør + $250 for papirarbejde og shipping hele vejen hjem tillille Danmark. Det giver en pris i omegnen af 5500 kr, hvilket jo er billigt for en original otterup med totalt renoveret skæfte. Så er der lidt tilbage til bruneringen - endnu.... For jeg har ikke regnet hverken told eller moms med. Er der anderledes toldregler for brugte varer, eller er de stadig de ca. 30% + 25% moms af totalbeløbet? For så er vi oppe over 9000 kr, og så begynder fidusen at forsvinde for der er ingen, der kan fortælle noget om løbets tilstand, selvom det efter sælgers udsagn er i "Mint Condition"

Men tilbage til spørgsmålet: hvad er toldsatsen på brugte varer og beregnes momsen af varens værdi inkl told? Det ville dog være logisk at beregne momsen på den måde, men ser frem at høre om der er nogen der prøvet noget lignende...

På forhånd tak

Mvh

Michael
Svar
#2
Hej,

den kanon har jeg også hørt på for år tilbage da jeg havde en Otterupisme.....
Den har imidlertid lagt sig og har således været i ro siden....[Big Grin]

Toldsatsen er på 2,7% (det har den ihvertfald været de gange jeg har fået kanoner hjem)

Samler du på de kanoner om man må spørge??
Har selv haft en stak af slige kanoner stående[Wink]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#3
bemærk at kikkerten ikke medfølger...

det kan gå hen og blive en dyr riffel...

kontakt trold&smat for evt satser...

jeg turde ikke give mig i lag med dette våben... det skulle virkelig være noget helt særligt før jeg ville tage chancen...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

Hej,
Toldsatsen er på 2,7% (det har den ihvertfald været de gange jeg har fået kanoner hjem)

Samler du på de kanoner om man må spørge??
Har selv haft en stak af slige kanoner stående[Wink]



Tak for svaret. 2,7% er ikke dårligt.

Jeg har selv en M65DL i 30.06 og er nok iøjeblikket grebet af en otterupisme som du selv beskriver. Jeg var i Hedensted forleden dag og da havde de 5-6 M60DL´ere stående til 12-15.000.

Jeg tænker også lidt på at øbe hjem for at vente på at den rigtige køber melder sig.

Men allermest er det dog trangen til at købe nyt/gammelt.

Købte du også på auktion, Gammeltoft?

Mvh

Michael
Svar
#5
Toldsatsen ER 2,7%!!

Et par af dem i Hedensted har været mine[Wink]

Den sidste jeg fik hjem lod jeg et professionelt firma om at hente og det kostede et par tusinde alt ialt.

Men vil man rabatkrejle ud i det urimelige kan man sikkert bruge nogle døgn på papirarbejde osv....
Det gad jeg bare ikke da jeg selv har nemmere ved at bruge tiden på at tjene pengene og herefter få andre der ved hvad de laver til at udføre papirarbejdet......dovenskab er en dejlig ting...[8D]

Jeg har aldrig købt disse våben på auktion da folk normalt tror der er tale om danefæ og derefter vurderer urimelige vurderingspriser.

De sidste par stykker der har været til salg (DL100) har været annonceret til 20k hvilket nok er en del for meget.

Har selv haft en del forskellige dl60 dl65 dl68 og dl100.
Blandt andet 4 forskellige i 7x61S&H.

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#6
ikke for at kidnappe tråden, men ved I tilfældigvis, hvornår S&L begyndte at producere linksrifler? var det først med M100DL? eller

Tak - Klaus
Svar
#7
"links" var vist et relativt ukendt ord på nordfyn.......

Er ikke klar over om der nåede at blive fremstillet southpaw rifler dengang.

Måske Ignoranten kan oplyse dette??

Han har da ihvertfald efter hiv og sving fundet "mirror" M-koden i sine ISO styringer.....[Big Grin]
På den anden side står det jo nok i dokumentationen.....

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#8
Ja, det synes jeg også at have hørt, altså, at links var et ukendt ord på nordfyn, men det kunne være meget sjovt lige at få det bekræftet.

kv
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

Toldsatsen ER 2,7%!!

Et par af dem i Hedensted har været mine[Wink]



Hej Gammeltoft!

Er du registreret til at måtte handle med våben - og opnår man så nogle vilkår i form af at man ikke behøver at betale for en 10-årig våbentilladelse når man køber en riffel med videresalg for øje?

Jeg er godt nok hooked på den riffel da jeg ikke syntes at 650 er så slemt mange penge - især ikke i betragtning af et nyrenoveret skæfte. Så må man leve med den lyse farve....

Mvh

Michael
Svar
#10
bemærk at selvom den er brugt skal der betales MOMS, og hvis T&S holder sig til reglernes bogstav, så skal der betales MOMS af det beløb du har betalt for våbenet, INKL PORTO/FRAGT!!!

Citat:quote:

Køb i ikke-EU-lande (tredjelande)

Varer Køber du en vare i et land uden for EU, fx USA, skal du som hovedregel betale told og dansk moms til ToldSkat ved indførslen. For visse varer skal du også betale punktafgift. Hovedreglen er, at når en vare er belagt med punktafgift i Danmark, skal du betale punktafgift ved indførslen.

Ved indførsel af varer af ringe værdi skal der dog ikke betales told, moms og evt. punktafgift. Der skal således kun betales told, hvis hele forsendelsens værdi overstiger 22 EURO (ca. 165 kr.), men betales moms og punktafgift, hvis forsendelsens værdi overstiger 80 kr. Fritagelsen gælder ikke for spiritus, vin, øl, parfume og toiletvand samt tobaksvarer, dvs. cigaretter, cigarer, cerutter, cigarillos og røgtobak.

Varer, der sælges via internet, annonceres typisk til en pris uden told, moms, punktafgift og evt. fragt. Det betyder med andre ord, at den samlede varepris kan beregnes som den annoncerede pris, tillagt transportomkostninger, told og moms og evt. punktafgift.

Du skal være opmærksom på, at tolden ikke er ens for alle varer - enhver vare har sin egen varekode (toldtarifposition) og dermed ofte en forskellig toldsats.

Enkelte varer fra USA er omfattet af særlig tillægstold.

Inden du bestiller varer, bør du derfor kontakte ToldSkat, der vejledende kan orientere om den toldsats, der gælder for den vare, du påtænker at købe.

Eksempelvis udgør tolden for cowboybukser for tiden 12 pct. af varens værdi.

Tolden beregnes af varens pris med tillæg af transportomkostninger. Den danske moms er på 25 pct. og beregnes af varens pris, tillagt transportomkostninger, toldbeløbet og evt. punktafgift.

Eksempel på beregning af told og moms
A bestiller et par cowboybukser via internettet hos et firma i USA. Bukserne sendes til A og bliver fortoldet i maj måned 2005, hvor omregningskursen (Toldkursen) for dollars (USD) er 571,06.

Pris ifølge faktura 45 USD 256,97 kr.
+ fragtomkostninger 160,00 kr.
= toldværdi: (256,97 kr. + 160,00 kr.) 416,97 kr.

Told: 12 pct. af 416,97 kr. 50,03 kr.
+ moms: 25 pct. af (416,97 kr. + 50,03 kr.) 116,75 kr.

A skal i alt betale told og moms 166,78 kr.

I visse tilfælde må du også regne med omkostninger til speditør e.l. for at få toldbehandlet forsendelsen. Du bør i øvrigt være opmærksom på, at udgiften til fragt for de lidt tungere varer kan være mindst lige så stor som den pris, du skal betale for varen.

Told, moms og evt. punktafgifter skal være betalt, inden du får varen udleveret fra Post Danmark A/S, kurerpostfirma e.l.

Har du modtaget told- eller afgiftspligtige varer, der ved en fejltagelse ikke er blevet registreret hos ToldSkat, skal du rette henvendelse til de regionale told- og skattemyndigheder.


http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=137519&vID=200865

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#11
Så der skal betales moms af US$ 650 + US$ 35 + US$ 250 = US$ 935
eller ca. DKK 5610, + 2,7% told + 25% moms = Ca.DKK 8905.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by JRexA

Så der skal betales moms af US$ 650 + US$ 35 + US$ 250 = US$ 935
eller ca. DKK 5610, + 2,7% told + 25% moms = Ca.DKK 8905.



Nede syd for grænsen ville man sige Scheisse! Så holder jeg vist nallerne væk. Så hellere spendere lidt mere og have hænderne i våbnet inden købet.

Mange tak for din undersøgelse Rex - det er jeg glad for. Og tak til Gammeltoft for input´ene omkring otterupismen, som jeg nok forblver grebet af et stykke tid endnu.

Mvh

Michael
Svar
#13
At der skal betales told OG moms af hele belebet er der da intet nyt i.
Det vidste du da også selv ikk[Wink]

Som en tommelfingerregel kan du sige at du i usa ikke må give mere en d max 500$ for en Otterup (fra USA) for at den har en realistisk gensalgsværdi her hjemme.
Så lander den erfaringsmæssigt på ca 7500,. plus din danske tilladelse. Hvis du bruger en professionel speditør.

Har da en del kontakter rundt omkring. Er der nogen speciel model/kaliber du søger??

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

Har da en del kontakter rundt omkring. Er der nogen speciel model/kaliber du søger??



Hej Gammeltoft!

Nej, jeg søger egentlig ikke noget specielt. Det var også lidt med videresalg for øje at jeg lkiggede på de amerikanske sider. Det skal dog helst være i en gængs kaliber. Ikke så gerne Rudolf Sand kaliberen, selvom der også er liebhavere til den kaliber.

Jeg er når det kommer til stykket dog mest hooked på M65 eller M68. Nok mest fordi jeg ikke kender noget til M60 eller M54

I øvrigt er fragten hertil kun $100 - de resterende $150 op til de $250 for at få riflen hjem er dokumenthåndtering i USA.

Mvh

Michael
Svar
#15
Da vi nu er ved Import af våben: Er der nogen der ved hvad det koster at få våben ud af Canada?

Nu skal jeg jo heldigvis ikke bekymre mig om Told, Moms og Våbentilladelser......(Nogen fordele skal der da være heroppe på Isknolden [Big Grin])

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by JRexA

Da vi nu er ved Import af våben: Er der nogen der ved hvad det koster at få våben ud af Canada?

Nu skal jeg jo heldigvis ikke bekymre mig om Told, Moms og Våbentilladelser......(Nogen fordele skal der da være heroppe på Isknolden [Big Grin])

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Hvordan har du tankt dig at kobe et vaaben i Canada? Du skal have et saakaldt PAL (possession, Acquisition Licence) for at kobe noget isenkram her.
Hogmeister


Hogmeister
Svar
#17
hogmeister: Jeg havde tænkt mig at tage fat i en forhandler, men jeg ved ikke hvad fragt og papirarbejdet vil koste, når det skal ud af landet.

Der er vist andre regler for eksportssalg end for salg internt i Canada, bl.a. med magazinstørrelser.

Men ok. Jeg må se at få skrevet til http://www.marstar.ca
De har souveræne priser på Norinco.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)