Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
smart kikkert
#1
Jeg mindes at have læst et sted om en kikkert af et andet mærke end burris, der kan det samme som den de laver til Sako Quad. Men jeg kan ikke finde det igen.

Det ville ellers være smart hvis leupold, S/B eller lignende lavede sådan en kikkert sådan en ville være et naturligt valg til alle de rifler der efterhånden fås med vekselpiber[:p]

LANI

Når man skræller et løg, finder man flere lag....
Mvh.LANI



Svar
#2
Kahles laver en der ligner lidt, deres Multizero

Den har dog kun 3 instillinger, og ikke 4 som Burris Quad.

http://www.kahles.at/index.php?sprache=0&page=Multizero

De fleste af Kahles produkter får Leupold til at ligne Discount [Big Grin]
(Ja, min mening er farvet, [8D] har en Kahles)

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#3
Ja det var vist den jeg tænkte på, men er Kahles ikke noget billigt l..t[?][xx(][B)][Big Grin][Big Grin]

LANI

Når man skræller et løg, finder man flere lag....
Mvh.LANI



Svar
#4
Citat:quote:

Er Kahles ikke noget billigt l..t


..........NEJ!!!!!!!
Hilsen Ulrik
Svar
#5
så noget dyrt l..t da ??[Big Grin]

LANI

Når man skræller et løg, finder man flere lag....
Mvh.LANI



Svar
#6
Jeg tror(har ikke ejet en)at det er udemærkede kikkertere,mon ikke de er i samme klasse som Karl Kaps,Docter mfl.[?]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#7
Kahles Ejer hedder Swarowski..... Og Kahles er næsten i samme klasse, både når det kommer til kvalitet og [V]pris.

Jeg har selv en Kahles fra 1982 på min Mannlicher-Schönauer M72, og den bliver ikke skiftet foreløbelig... (Ok, har kig på en nyere brugt Zeiss...)

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#8
Kahles er ikke noget billigt l**t, snarere gedigen europæisk kvalitet, dog efter min mening uden særlig elegance, men det kan da være ændret siden jeg ejede en.

Det var dengang i start 90´erne, da det ikke kunne blive stort nok. Jeg havde købt en brugt Kahles 3-12 X 56. Den vejede godt til og så gyselig ud på en spinkel riffel. Den var så lang i objektivenden at kærven måtte afmonteres, og den var meget følsom for korrekt øjenafstand ved de store forstørrelser.

Den var heller ikke specielt lysstærk, men det kan skyldes at den moderne coatingteknik ikke havde fundet anvendelse på den gamle sag.

Mekanisk fungerede den dog upåklageligt, skudfast og klikfast, så på praktisk jagt havde jeg kun positive oplevelser med den.

J.Rexa: Nu må vi altså snart mødes og holde sådan en min-er-større-end-din-og-har-du-også-haft-sådan-en aften.

Venlig hilsen Lasse ...og jeg ved det passer, for jeg har sagt det så tit!
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#9
Kan I ikke starte Grønlandske Riffel Autister ?

VH Søren

Nu også med 300 RUM

Modsig aldrig en kvinde. Hold en pause og hun modsiger sig selv. K.K. Steincke
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#10
Så kunne den måske hedde :
Grønlands riffel autistiske landsforening [Wink][?]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#11
[Big Grin][Big Grin],Claxel du er jo en rigtig rimsmed.....[:0]
Hilsen Ulrik
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)