Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sverige : Blyammunition
#21
Ja, tænk engang at politikerne i "Forbudssverige", dels har undersøgt tingene til bunds og dels har truffet en velovervejet beslutning..... I Norge har Jegerforbundet rygrad til at lufte muligheden for en genoptagelse af debatten omkring rimeligheden i de norske begrænsninger under henvisning til svenskernes beslutning - og ikke mindst til grundlaget for denne beslutning. I Danmark..... i Danmark stiller man sig tilfreds med at skyde med hvad som helst, så længe det ikke er bly og ikke skader en kniv i en finérmaskine. Konsekvenserne for mennesker og vildt ved anvendelsen af diverse eksotiske materialer til hagl er aldrig undersøgt. Så når det om 25 år viser sig (Gud forbyde det!!!) at et eller flere af disse materialer havde miljø- eller helbredsmæssige konsekvenser, så kan danske jægere glæde sig over, at finérmasinerne i hvert fald ikke skulle slibes så ofte, samtidigt med at en større undersøgelse vil fastslå at INGEN kan drages til ansvar.... udover jægerne selv[xx(]

Hvorfor er det blevet totalt tabu at diskuttere det totale danske blyhaglsforbud?

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#22
Citat:quote:

Hvorfor er det blevet totalt tabu at diskuttere det totale danske blyhaglsforbud?


Jeg tror at det er fordi beslutningen i Danmark er mere politisk end et resultat af lange undersøgelser.
Såvidt jeg kan huske statede det men benzinen og gik så i selvsving derfra, udfra logikken at hvis ordet bly indgår er det nok farligt. Plus at der var også på det tidspunkt et par "grønne" der ville argumentere for alt hvis det bare kunne få jægerene ned med nakken.
Som jeg husker det sagde jærgerne noget med at hvis bly blev forbudt ville al jagt i danmark være en saga blot.
Det har sikkert motiveret et par stykker med et udsagn i den stil.
Men hvis jeg skal være helt ærlig syntes jeg vi er nået langt med stålet og jeg savner efterhånden ikke blyet så meget. Det ville måske være anderledes hvis jeg gik på havjagt eller kom i de skove hvor stål ikke kan bruges.
Svar
#23
Stålhaglspatronerne er helt sikkert blevet klasser bedre siden forbudet - vel først og fremmest ansporet af blybegrænsninger i U.S.A. Hvad jeg synes man glemmer en en anelse, når man glæder sig over denne udvikling, er, at man med samme teknologi kan forbedre blyhaglspatronerne så de i princippet holder forspringet til stålhaglene.
Måske er det ikke nødvendigt med bedre patroner end de nuværende stålhagl, der hvor de må bruges, men i skovene mener jeg, at der spilles hasard med både helbred og dyrevelfærd, når man bevæger sig ud i afkrogene af det periodiske system i søgen efter haglmaterialer. Ligeledes ville moderne blyhaglspatroner på det rent dyreetiske plan gavne det tekniske grundlag for færre anskydninger. For når alt kommer til alt, så er tungere bedre. Og i min verden er blyets velkendte (og begrænsede) konsekvenser for natur og mennesker langt at foretrække fremfor eksperimenter med "kryptonit" og lignende eksotiske materialer, hvis heldbreds- og miljømæssige konsekvenser ikke er tilbundsgående undersøgt.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#24
Ingen bly over åbent vand

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#25
EU accepterer blybeslutning

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#26
Her er reglerne

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#27
Sidste nyt

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#28
Miljøafgift

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#29
JRF er uenige

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#30
Protesterer til miljøministeren

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#31
Ønsker afgift

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#32
Minister er modstander af afgift

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#33
Blyskat en trussel mod jagt

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#34
Moderaterne siger nej til afgift

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#35
Der kommer ingen afgift

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#36
Miljødepardementet trækker i land

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#37
Kemi fortsætter korstoget

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#38
Kemi vil have skat på haglpatroner

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#39
Kemis klavertramp

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#40
Bly skal afskaffes frivilligt

Aftale om alternativer til bly

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks quilty
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)