Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Walther halvautomat eller....?
#1
Vedlagt billeder af en halvautomat jeg købte i dag. Den er ualmindelig god kvalitet og stemplet med tyske trykprøvestempler, men ingen indikation af fabrikat eller model. Er det en Walther eller hvad?

[Image: walther halvautomat 001.jpg]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#2
Tjaa den ser solid ud,kan du ikke indsætte et billed af hele våbnet og hvor har du købt den?
Svar
#3
Det er mere end 35 år siden jeg har holdt et Walther haglgevær i hånden og så godt er min hukommelse er ikke så god[V], men om stemplerne er fra Zella-Melis er der stor sandsynlighed at det er en Walther, Luftwaffe brugte dem under krigen til træning.
Mvh.
Leif R.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#4
Så må jeg jo til at kigge nærmere på stemplerne. Der er som sagt kun trykprøvningsstempler og et serienummer 2471.

Desværre mangler våbnet bagskæftet, så det er en gemmer, indtil en passende makker dukker op.

Det må være en gammel sag, for et af stemplerne er et kronet W - husker jeg korrekt, så henviser dette til kejser Wilhelm og så er vi jo før 1918.

[Image: walther halvautomat 004.jpg]
På siden af løbet - bemærk, at det er kaliber 12-65

[Image: walther halvautomat 005.jpg]
Under kammeret - man fristes til at tro at 13-tallet er en indikation af produktions/trykprøvningsåret (1913)!?

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#5
Fandt lige dette billede hos en tysk handlende under overskriften "alte Walther Selbsladeflinte"

[Image: 5170.JPG]

Ifgl. oplysningerne skulle den være konstrueret af Carl Walther i 1921, men ikke produceret på Walther-fabrikken.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)