Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skrammer i aluminium eloxering
#1
Hej forum

Min riffel har været spændt fast i et bærestativ på en strabadserende jagt. Det gav en stor moskus tyr og nogle skrammer i eloxeringen på både riffel og kikkert. (Steyr scout og Bausch & Lomb, matsort eloxeret).

Er der nogen der har erfaring med udbedring af den slags? Tænker på noget med fint sandpapir efterfulgt af noget matsort maling eller evt. "koldbruneringsvæske" eller andre produkter.

Venlig hilsen Lasse ...og jeg ved det passer, for jeg har sagt det så tit!
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#2
Du kan ikke rigtigt duplikere eloxering [xx(]

Dette er faktisk noget af et problem i forhold til renovering af brugte våben med alu-detaljer, for det er heller ikke helt enkelt at strippe gammel eloxering og lægge en ny.

Nu ved jeg ikke hvor store skammerne er, men er der tale om mindre ridser kan meget skjules med alm. sort vandfast speedmarker.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#3
Birchwood Casey som bla. laver lynbrunerings og andet laver også noget som de kalder aluminium black og også andre produkter som messing sort og så videre, jeg har tidligere købt det i USA men måske kan du checke deres hjemmeside og se hvem de henviser til i Danmark.
Mvh.
Leif R.

The Shootist

Jeg har lige checket deres side http://www.birchwoodcasey.com og de sælger stadig de nævnte produkter
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#4
Amerikanerne har gerne en løsning...[Big Grin]....når nogen har fået fat i stadset, hører vi gerne lidt om resultaterne!

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#5
Hej Lassescout-lige uden for tråden...Hvordan kan du skrive om en strabaserende jagt på moskus og så ikke vise os "sydlændinge" nogle billeder fra det store land og af tyren....[?][V][V][:o)][Wink]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#6
Hos BilDillen kan man købe noget matsort udstødningsmaling på spray, det er perfekt til sådanne reparationer - og så kan det tåle 650 grader C og er slagfast.
Produktet hedder CAR-REP/Heat Resistant og bliver fremstillet af et firma der hedder Aersosol Inovative Technologies GmbH


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#7
Hej Lasse-scout!

Går du nu og skrammer din Scout[Big Grin][8D][Smile]

Det skal du ikke være ked af, det skal der være på en rigtig "Scout"

Birchwood Casey produktet "aluminium black" virker fortrinligt, men det bliver ikke rigtigt sort, kun mørkegråt. Det kan ikke dække større flader, med fungerer meget fint på ridser og små slidte flader.

man skal huske at rense MEGET grundigt og affedte meget grundigt, men det gælder også for malingen.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#8
Tak for svarene, jeg melder tilbage om resultatet når jeg har fremskaffet og afprøvet det.

Grejet er først og fremmest anskaffet for at blive brugt, men aluminium og plastik får jo ikke "patina" på samme måde som stål og træ, så hvis jeg kunne dække sporene lidt, gjorde det ikke noget.

Angående billeder så er jeg som tidligere nævnt IT-mongol, og har ingen hjemmeside. Jeg går dog og overvejer at lave en, så når det sker kan jeg da godt lægge et par fotos ud.

Venlig hilsen Lasse ...og jeg ved det passer, for jeg har sagt det så tit!
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#9
Hej Lasse,du behøver ingen hjemmeside for at indsætte billeder....
Prøv at se her:
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...f,billeder

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#10
O.K. Prøver om jeg kan
[Image: Moskus06formindsket.jpg]

Venlig hilsen Lasse ...og jeg ved det passer, for jeg har sagt det så tit!
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#11
[Smile]
Tillykke,både mht.billedet-men mere med tyren.
Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#12
Heyy, det gik jo fint. Er næsten mere stolt af at jeg kunne indsætte billedet end af tyren. ( arrh, også kun næsten). Jeg prøver lige igen. På dette billede kan man se bærerammen der gav skrammerne og lidt mere af landskabet. Jeg er lidt usikker på det med billedstørrelsen, den angives meget forskelligt synes jeg.
[Image: Moskuspstativformindsket.jpg]

Venlig hilsen Lasse ...og jeg ved det passer, for jeg har sagt det så tit!
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)