Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagtetik ?
#1
Efter weekendens jagt, er en god kammerat, der var med, og jeg kommet til at tale om jagtetik. Han mener at der står i loven, det er jagtherren der kan drages til ansvar for om ens jagtgæster foreksempel medbringe patroner af bly, hvis det ikke under parolen er blevet nævnt at der kun må skydes med lovlige patroner.
Ligeledes at det er jagtherren der står med ansvaret hvis skytter er sat uforsvarligt på post.

Hvor finder jeg dette på skrift

Jeg håber at finde det, da det vil hjælpe mig et langt stykke imod at prøve at forbedre jagtmoralen på et par årlige jagter
_________________
Svar
#2
Det er vist en svensk regel.[8D]
Her i landet er det ikke nødvendigt at fortælle folk, hvad der er forbudt i følge gældende dansk lovgivning. Det har folk pligt til selv at vide, inden de begiver sig afsted på jagt.

Du skal jo heller ikke fortælle dine jagtgæster, at de skal overholde fartgrænsen på vej til jagten....

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Just shot

Efter weekendens jagt, er en god kammerat, der var med, og jeg kommet til at tale om jagtetik. Han mener at der står i loven, det er jagtherren der kan drages til ansvar for om ens jagtgæster foreksempel medbringe patroner af bly, hvis det ikke under parolen er blevet nævnt at der kun må skydes med lovlige patroner.
Ligeledes at det er jagtherren der står med ansvaret hvis skytter er sat uforsvarligt på post.

Hvor finder jeg dette på skrift

Jeg håber at finde det, da det vil hjælpe mig et langt stykke imod at prøve at forbedre jagtmoralen på et par årlige jagter
_________________



Ham med geværet i hånden er alene og kun ham ansvarlig for hvad der er i hans kammer. Når han skyder er ansvaret også hans, det er ham der står på posten og kan vurdere den aktuelle situation.

Alt andet ville være helt urimligt.

VH Søren

Nu også med 300 RUM

Modsig aldrig en kvinde. Hold en pause og hun modsiger sig selv. K.K. Steincke
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)