Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mauser Mod. VZ-24 kal. 8x57JS
#1
Hej

Tja så må jeg jo igen spørge, den stiga 3006 smuttede lige for næsen af mig, men der er én Mauser Mod. VZ-24 kal. 8x57JS og som I skriver er den tilsvarende 3006, heroppe købes der jo amo hos den lokale købmand så det er ikke et problem.
Der er ikke monteret beslag til kikkert, men det er vel ikke sååå vanskeligt at montere, har adgang til et rimeligt maskinværksted.
Og prisen er 2500 Skr. er det dyrt ???
Der er også en Danzig kal. 8x57JS til salg for 1500 Skr. men kender den ikke.

Hilsen Aksel.

Det vi kan nå idag, er vi fri for at gøre imorgen
Svar
#2
Prøveskyd begge...Jeg har tidligere oplevet sjove ting med netop disse M98 variationer-enten virker de, eller også [xx(]

Mvh.

Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#3
en Mauser fra Danziger er en polsk fremstillet riffel!!Den er vel okay til en tuds eller et par hundrede mere, men mere er der heller ikke at sige om dem!! Jeg ville nok sætte mine penge i den cz der står og glaner.Hvis jeg husker rigtigt er cz-24 en tjekkisk kopi af
fn-låsen m.24 som man startede at lave militærerifler på efter 1stvk.
Model 24 riflen fra CZ i tjekkoslovakiet blev exporteredet til det meste af sydamerika, men kort før 2ndVK begynder de osse at lave civile rifler til sportsbrug.
At du har fundet en god 8x57 gør det det hele meget bedre!!
Desværre idag er det en lidt ignoreret kaliber, men min personlige mening er at den er utrolig nem og alsidig at lade til, og den gør alt det en .308win eller 6,5x55 går og drømmer om, faktisk kan den med tunge kugler give en 30-06 lidt sved på panden.Remington er begyndt at lave rifler i 8x57 fordi der er så småt gået op for mange amerikanere at den kaliber har et potentiale.Køb pisset!!!!!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)