Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Evt. riffelkøb
#1
Jeg har set en en remington 700 cal. 30-06 "på arsenalet" sådan en remington 700 er det en ok jagtriffel jeg tænker på præcision og en evt. renovering/lille ombygning. og er der andre der har erfaring med en sådan. Har bla. læst på nettet på diverse hjemmesider at netop en remington 700 skulle være foretrukken af nogle udenlandske finskyter. råd søges..
Svar
#2
Remington 700 er en af de bedste amerikanske rifler, den kan oftest bruges som den er, men er også fin som basis for ombygning.

Kaliberen 30-06 kan bruges til stort set alt vildt på den nordlige halvkugle. De fleste vil dog mene den er i underkanten til de store bjørne.

Hvad vil du bruge riflen til, og hvilken type ombygning tænker du på?

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#3
jeg er ikke så vild med skæfte udformningen, jeg tror de kalder det american style. desuden har jeg set, gennem sitet her, at det sagtens kan lade sig gøre at lave noget mere individuelt. så spørgsmålet var egentligt om hvis prisen var der efter om det var en riffel der værd at bygge lidt om, lidt ny brunering og eventuelt et andet skæfte og kan riflen ombygges til aftageligt magasin sådan som de nyere modeller har og hvad må prisen være.

jeg er pt. ejer af en savage kal.308 med svær pibe og fiber skæfte, men denne riffel er total uhandy til jagt/drivjagt, da den er næsetung. Jeg føler at den er svær at få "sving" i og når der først er kommet "sving" er den svær at stoppe igen.

Havde egentlig kig på Sauer202 classic eller en ældre Tikka begge i kal. 30-06 jeg ønsker denne kal. til svinejagt. Er der nogen herinde der har en mening om sådanne, bortset fra prisen. Og hvad model skal jeg kigge efter i Tikka og hvad ligger priserne på.

Derudover, synes jeg sitet er et interessant sted, det er først i sidste uge jeg fandt linket, men det er fedt at se forskellige ombygninger, det giverr en en masse inspiration til selv at gå igang. jeg drømmer lidt om at jeg engang får bygget min egen personlige riffel.
Svar
#4
Med risiko for at virke trættende på de fleste.

REM 700 er låsen for ombygninger.

Den korte/stive til tunge præcisionsvåben i stil med din Savage og den lange til mere jagtprægede våben.

Med hensyn til skæfter kan du søge på Midway og se lidt af udbuddet, men at få et overblik for denne riffels skæfte muligheder har jeg opgivet der er for mange varianter fra utallige leverandører og producenter.

medmindre prisen for den du har set er for høj vil du ofte kunne finde en brugt rem 700, pibe om ved en prisfornuftig bøssemager(Som Hatting fx) sætte nyt skæfte på og have lige præcis den riffel i lige den tilpassede kaliber(patron) med den skæfte type du kan li, for det samme eller lidt mindre end en ny riffel fra fx Sauer.

Skal det være Tikka skal du finde den gamle model fra før T3. Det er en meget stiv lås, med fin funktionering og godt aftræk. men den har du ikke de samme muligheder for skæfte skifte(med mindre du er blevet inspireret af Swift og selv vil).

VH Søren

Nu også med 300 RUM

Modsig aldrig en kvinde. Hold en pause og hun modsiger sig selv. K.K. Steincke
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#5
Jeg har gennem tiden haft flere Remington-rifler og har altid været så tilfreds, at jeg ofte hurtigt har fortrudt at have skiftet dem ud til noget "bedre". Aftrækket er næsten altid umiddelbart til at bruge, vægten til at leve med og kaliberudvalget er stort.
Svar
#6
Lad mig tilføje.

Jeg kiggede på Arsenalet og fandt den riffel.

Jeg har nu oprettet mig som bruger og jeg tror ikke den går til nuværende højeste bud.

VH Søren

35 Col. Townsend Whelen kunne være en fremtidig patron til denne

eller en 6,5x55 AI og et kunststof skæfte med justerbar kolbe og endnu en langholdsriffel er født

Nu også med 300 RUM

Modsig aldrig en kvinde. Hold en pause og hun modsiger sig selv. K.K. Steincke
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)