Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kikkert
#1
Hvis nu man har en riffel man ikke har givet så meget for. cal. 6.5x55 og man gerne vil have en kikkert på som kun skal bruges til bukkejagt i dk. Hvad kan man så sætte på.
Vil lige sige at den ikke skal koste en disse og heller ikke være et eller andet stort skrummel.

Be cool... Or put on some more clothes
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#2
Hej Ulske

Nu er kikkerten måske det bedste at spare penge på, men hvis jeg skulle give en bud på en fornuftig prisbillig kikkert, så kunne det evt. være en "Bushnell Elite 3200 3-9x40".
Jeg har hovedsageligt hørt godt om den, og til jagt i DK burde den fint kunne slå til. Prisen ligger omkring 2000,-.

Michael

[Image: smokinggun_md_wht.gif]
___________________________________________________________________
"Med stor tvivl kommer stor forståelse, med ringe tvivl ringe forståelse."
___________________________________________________________________
"Med stor tvivl kommer stor forståelse, med ringe tvivl ringe forståelse."
Svar
#3
..eller måske en brugt kikkert til rimelige penge, a'la den GD har til salg på "salgssiden". Måske kan du krejle lidt med ham hvis han ikke har fået den solgt [Wink]
Svar
#4
Hej Ulske
Lad for guds skyld være med at spare alt for meget på kikkerten. Den kan senere flyttes til en ny riffel, det med at gå på jagt er som regel noget der kommer for at blive. Køb en Leupold eller andet anerkendt mærke(Halvautomat ville nok sige S&B, Leupold er i hvertfald ikke så dyr, der kan de fleste være med.Selv om den "kun" skal bruges til bukkejagt er kravet til skudfasthed jo lige stort.[Wink]

MVH
Mugge
MVH
Mugge

Svar
#5
Hej Ulske

Se her:

http://www.netnatur.dk/bruger/side_vis.p...w&aID=4920

[Image: smokinggun_md_wht.gif]
___________________________________________________________________
"Med stor tvivl kommer stor forståelse, med ringe tvivl ringe forståelse."
___________________________________________________________________
"Med stor tvivl kommer stor forståelse, med ringe tvivl ringe forståelse."
Svar
#6
Hej Ulske,
min bror er i USA, og tager nogle Bushnell Elite 3200 med hjem, han er hjemme om godt en uges tid. Hvis du er interesseret, så kan du jo sige til.

mvh. Johannes
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)