Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skafo Rød Gruppe 2 døre
#1
Hej

Er der nogen her i forummet, der ved hvor man kan købe en billig
dør der er skafo rød gruppe 2 godkendt ?

Jeg har lige fået tilbud fra forskellige leverandører og anede ikke at de var så dyre.

Den billigste pris jeg p.t. har fået er kr. 17.500,00 + levering + montering (ex. moms).

// Rex
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#2
Prøv hos Franz Jäger i Berlin [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

--
mvh M@X

Don't be a bore - by a bigbore.
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Ja, når man ikke ved det M@X, så kan man jo altid fjolle lidt[}Smile]

Jeg har givet kr. 7.500,- + moms + låse for min (special mål) - jeg har selv sat den i.
Husk nu på, at en SKAFOR RØD dør ikke automatisk giver en SKAFOR RØD sikring - du skal yderligere have installeret arlarm der skal tilsluttes til døgnbemandet central. Jeg giver kr. 300,- om måneden for denne alarm (hele huset), den kan fås lidt billigere hvis du nøjes med alarm på SKAFOR døren.
Med venlig hilsen


Never Eat the Yellow Snow
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by ID

Ja, når man ikke ved det M@X, så kan man jo altid fjolle lidt[}Smile]



[:I][:I][V]

--
mvh M@X

Don't be a bore - by a bigbore.
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Ja ja sådan var det heller ikke ment [Smile]
Med venlig hilsen


Never Eat the Yellow Snow
Svar
#6
Hvaaaa...ID og Rex, i to gænghætter [Big Grin] hedder det ikke SKAFOR ??
[Big Grin][}Smile][Smile][Wink][:I][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Mvh.

Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#7
Jo det gør så, da jeg så indlægget løb jeg op i soveværelset for at kigge (jeg mener nemlig også at det hedder SKAFOR) men så havde jeg glemt nøglen (det står på ryggen af døren i hængselssiden) og så gad jeg ikke gå ned og op igen.
Skammen vil ingen ende ta'
Med venlig hilsen


Never Eat the Yellow Snow
Svar
#8
Du kan jo kontakte mig jeg har tilfældigvis en brugt dør med indbygningsramme stående.
Mvh.
Leif R.
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#9
Yep ved godt at det også kræver alarm med overvågning på linien.
Jeg har lige haft besøg af en fra Det Kriminalpræventive Råd, der har
vejledt mig i hvordan jeg skal sikre, for at få tilladelse til at sælge våben og ammunition.
Vi kom frem til at jeg bygger et rum på 2x3 meter, inde i mit lagerrum. Det skal bygges op i 15 cm fundamentsblokke, der udstøbes med beton som er armeret med tentorstål.
Loftet skal bestå af en 4mm stålplade og døren som sagt en SKAFOR Rød gruppe 2 dør.
Han vil så have en dørkontakt monteret, samt en 'rysteføler' på muren, der vil kunne detektere hvis man prøver at komme igennem med et trykluftbor e.l.
ID hvor har du købt sådan en dør til kr. 7.500,00 ??
Og hvad har du givet for din alarm.
Jeg har et tilbud liggende fra Falck på små 20.000,00 for sådan en alarm, hvilket jeg mener er alt for dyrt.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#10
Det er et kælderum jeg har, på de 2 sider er der 30 cm beton-vægge og på de 2 andre er det bare en massiv halvstenmur. Loftet er 10 cm armeret beton. Jeg har også Falck-alarm, men som en bevægelse/varme-føler som har kontakt til døgnbemandet central via GSM (altså Mobiltelefoni).
Dørprisen er billig (jeg er entreprenør) men jeg fik faktisk et tilbud på en SKAFOR blå-dør på kr. 10.000,- hvilket jeg syntes var alt for dyrt. Firmaet ringede til vores materiale-hovedleverandør dagen efter og kom med tilbudet - de havde lavet en SKAFOR rød-dør forkert til Høvelte Kasserne som passede i bredden men som skulle kortes ned og kr. 7.500,- plus moms var prisen.
Kr. 17.500,- plus moms er alt for meget, uanset at du kan trække momsen. Og så tror jeg at din DKR-konsulent er gået i selvsving - en rysteføler? Det tror jeg ikke at din lokale politimester vil kræve!
Prøv at sende mig målene, så skal jeg prøve at se hvad min leverandør skal have for den (husk at skrive hvilken side den skal være hængt og om den skal åbne indad eller udad).
Med venlig hilsen


Never Eat the Yellow Snow
Svar
#11
Da jeg endnu ikke har bygget rummet, så er målene ret fleksible.

Jeg tror det er billigere at bygge rummet efter målene på døren end omvendt [Smile]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#12
M.h.t. til alarm, så foreslog jeg selv en GSM alarm, men det ville
han ikke godtage.

Det skal være en overvåget alarm, altså en alarm hvor linien bliver checket hvert andet sekund
og det kan ikke lade sig gøre med en GSM model.

Jo jeg kan trække momsen fra, da jeg er momsregistreret.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Rex

M.h.t. til alarm, så foreslog jeg selv en GSM alarm, men det ville
han ikke godtage.

Det skal være en overvåget alarm, altså en alarm hvor linien bliver checket hvert andet sekund
og det kan ikke lade sig gøre med en GSM model.

Jo jeg kan trække momsen fra, da jeg er momsregistreret.


Det kommer meget bag på mig, når vores alarm går (og det gør den tit - jeg har børn) registerer de det med det samme - vi har 3 minutter til at fejlmelde.
Med venlig hilsen


Never Eat the Yellow Snow
Svar
#14
Det gjorde det også på mig.
Jeg mente at en GSM løsning måtte være bedre end en kabel 'model'.
Men i følge ham fra D.K.R. , så var en GSM løsning ikke godkent,
nå det drejede sig om erhvervs sikring.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

Originally posted by Rex

M.h.t. til alarm, så foreslog jeg selv en GSM alarm, men det ville
han ikke godtage.

Det skal være en overvåget alarm, altså en alarm hvor linien bliver checket hvert andet sekund
og det kan ikke lade sig gøre med en GSM model.


Det kommer meget bag på mig, når vores alarm går (og det gør den tit - jeg har børn) registerer de det med det samme - vi har 3 minutter til at fejlmelde.
Med venlig hilsen

Det der er tale om er en linie overvågning. Det vil sige at alarmcentralen sender et "ping" signal ud på tlf. linien hvert andet sekundt. Der sidder så et atigakort i modtage enden som returnere "pinget" og man ved så at linien ikke er blevt klippet over. Lidt ligesom en sonar mod ubåde. [^]

Denne teknologi kan ikke bruges på GSM systemet endnu. Det er MEGET nemt at jamme et GSM signal således at man helt uden risiko for at alarmen sender signalet kan bryde ind. Det er ikke tilrådigt med en GSM styret alarm alene, men absolut fint at have som backup til den konventionelle.

Hilsen
Anders T. [8D]

The only difference between genius and stupidity, is that genius has its limits.
The only difference between genius and stupidity, is that genius has its limits.
Svar
#16
Uanset at du jammer GSM-signalet, vil alarmen stadig lyde i bygningen.Signalet fra censorene til Mainboksen køre jo ikke over GSM.
Med venlig hilsen


Never Eat the Yellow Snow
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by ID

Uanset at du jammer GSM-signalet, vil alarmen stadig lyde i bygningen.Signalet fra censorene til Mainboksen køre jo ikke over GSM.
Med venlig hilsen


Naturligvis, men det er jo ikke meget bevendt når signalet ikke når ud af huset! Specielt ikke hvis man bor afsides, eller man bliver overfaldet/truet til at åbne boksen, som det er sket for mange mennesker. Overfaldstrykket alarmere jo ikke nogen når signalet ikke kan sendes. Det er jo ikke skægt at sidde i en hel weekend, lukket inde i den lufttætte boks.[xx(]

Hornene tager det ikke mange minutter (sekunder måske) at lokalisere og ødelægge.

Venligst
Anders T.[8D]

The only difference between genius and stupidity, is that genius has its limits.
The only difference between genius and stupidity, is that genius has its limits.
Svar
#18
Hej igen Anders, hvis du ikke har noget imod det, vil jeg forelægge Falck dit postulat, hvis det forholder sig som du siger, så må de sågu' komme med en anden løsning.
Hvis man bliver udsat for et røveri er det jo ligemeget hvilken alarm man har, der kan man jo blive tvunget til at deaktivere den alligevel - overfaldstryk? nu er SKAFOR RØD sikring jo ikke en bankboks.
Dog skal jeg sige, at min SKAFOR-dør ikke er nem at komme igennem - det er faktisk lettere at ta' væggen ved siden af. Selve døren skal tages med en skærebrænder eller en stor vinkelsliber.
Jeg sidder lige og kommer i tanke om, at jeg syntes at Falckmanden sagde til mig, at hvis de ikke havde noget signal på alarmen så sendte de en vægter - hvis signalet er jammet, får de vel ikke noget signal på centralen eller hvad?
Forøvrigt SKAL jeg ikke ha' SKAFOR RØD, det er blot noget jeg har valgt fordi jeg har automatvåben, men loven kræver det først ved 25 eller flere automatvåben - og det har jeg ikke.
Med venlig hilsen


Never Eat the Yellow Snow
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by ID

Hej igen Anders, hvis du ikke har noget imod det, vil jeg forelægge Falck dit postulat, hvis det forholder sig som du siger, så må de sågu' komme med en anden løsning.
Hvis man bliver udsat for et røveri er det jo ligemeget hvilken alarm man har, der kan man jo blive tvunget til at deaktivere den alligevel - overfaldstryk? nu er SKAFOR RØD sikring jo ikke en bankboks.
Dog skal jeg sige, at min SKAFOR-dør ikke er nem at komme igennem - det er faktisk lettere at ta' væggen ved siden af. Selve døren skal tages med en skærebrænder eller en stor vinkelsliber.
Jeg sidder lige og kommer i tanke om, at jeg syntes at Falckmanden sagde til mig, at hvis de ikke havde noget signal på alarmen så sendte de en vægter - hvis signalet er jammet, får de vel ikke noget signal på centralen eller hvad?
Forøvrigt SKAL jeg ikke ha' SKAFOR RØD, det er blot noget jeg har valgt fordi jeg har automatvåben, men loven kræver det først ved 25 eller flere automatvåben - og det har jeg ikke.
Med venlig hilsen

Hej ID,
Som jeg ser det er det jo netop den løsning Falck er kommet med som du skal have. Det er en linieovervågning som fortæller hvis din signallinie blever kappet.

Dette betyder i praksis at hvis eventuelle ufredsmænd besøgte dig for at frarøve dig dine besiddelser og klippede linien til alarmen, ville Falcks vagtcentral omgående finde ud af at der var "sabotage" på linien og sende en mand. Dette uagtet at de ikke har fået hverken tyv- eller overfaldssignal fra dig!

Et overfaldstryk er et fuldstændig uundværligt gode som ikke er særligt bekosteligt. Det er bare en mekanisk knap som sidder skjult efter dit ønske og kan aktiveres diskret uden at advisere ufredsmændende så de panikker og gør noget overilet.

Et overfalds tryk er tavst og intet på alarmskabet indikere at det er udløst. Jeg har selv 4 stks. placeret stratetiske steder i huset. Alle sat i børnehøjde så mine børn kan betjene sig af dem når de er alene hjemme. Et overfaldstryk har endvidere en helt speciel status på vagtcentralerne. Når et sådan signal modtages sendes både politi og vagter og det med det samme! Alle andre signaler på centralen bliver nedprioriteret og tilsidesat.

Hvis du udløser signalet ved en fejl og ringer ind til centralen og afmelder med kodeord bliver vagten afblæst men politiet bliver alligevel sendt frem, fordi man ikke kan udelukke at du på "gunpoint" bliver tvunget til at afmelde signalet.

Når vi taler om at jamme et signal kan det kun lade sig gøre når overførslen foregår via et trådløst GSM modem. Dette kan der i sagens natur ikke laves linieovervågning på, hvorfor du er blevet frarådet denne løsning, hvis jeg har forstået dig korrekt.

Jeg håber ovenstående har belyst lidt af problemstillingen for dig.

Hilsen
Anders [8D]

The only difference between genius and stupidity, is that genius has its limits.
The only difference between genius and stupidity, is that genius has its limits.
Svar
#20
Jeg har lige talt Falck Securitas, og de fortalte mig
hvad forskellen er på en GSM alarm og en overvåget alarm.

En GSM alarm laver et kontrolkald en gang i døgnet,
hvorimod en overvåget linie laver et kontrolopkald hvert andet sekund.

Med andre ord, så vil man, hvis en indbrudstyv jammer GSM signalet
med en støjsender, kunne opleve at skulle sidde og tælle nullermænd
i sin sikringsboks i op til 24 timer plus den tid det tager Falck at lette rø...
og komme ud på adressen. [xx(]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)