Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
9,3x62
#1
Hej.
Jeg har kig på en riffel i 9,3x62 men er meget i tvivl, er det en kaliber som er let nok at købe amo til. Og hvor ?
Men der kan vel også genlades ??? har aldrig prøvet, amo er for billigt heroppe [}Smile]

Det vi kan nå idag, er vi fri for at gøre imorgen
Svar
#2
Ja 9,3-62 er et ganske almindeligt kaliber. Og er virksomt på alt med 4 ben.
Bruger selv Lapua Mega 18,5 gr. koster vel ca 430 kr. for 20 stk. men de kan også lades selv.

http://www.lapua.com/hunting%20ballistics.htm

http://www.norma.cc/sida/jakt/sortiment/sortiment.asp
Svar
#3
Mange tak for svar.
9,3x62 er da vist lidt vild [}Smile]
Hvad tror I at det vil koste for at komme igang med selv at lade til sådan et dyr ?

Det vi kan nå idag, er vi fri for at gøre imorgen
Svar
#4
HEj Aksel,
ikke ret meget mere dyrere end andre kalibre. Hylstrene og kuglerne er en anelse dyrere end de mindre mellemkalibre.

mvh. Johannes
Svar
#5
Hej.
Tak for svar, jeg havde valget mellen 2 rifler en 8x57js og 9.3x62 og jeg valgte så den letteste løsning .... 8x57js, fordi det er normalt amo heroppe, det fåes i de fleste butikker og er vist ikke så dyre igen.
Men jeg kunne virkeligt godt tænke mig at forsøge mig med at lade amo selv, selv om amo er meget billigt heroppe. fx 25 stk cal.12 koster max 40 kr, 20stk 223 kst 100kr osv... så det kan næsten ikke betale sig. [:I]

Det vi kan nå idag, er vi fri for at gøre imorgen
Svar
#6
Hej Aksel,
jeg er ikke i tvivl om at ammunition er væsentlig billigere i Grønland, du kan jo købe dem i alle butikker, og derfor er avancen sikkert væsentlig lavere. Herhjemme er det jo i detail-butikker vi kan købe dem.

Jeg mener at patroner står på hylden ved siden af cornflakesen i Grønland.[Big Grin][Big Grin]

Selvom det ikke kan betale sig, så er det jo en lidenskab at lade selv.

mvh. Johannes
Svar
#7
[Smile]
Jooo det er ikke meget forkert, det er faktisk vanskeligere at købe en øl end en pakke 3006 [Big Grin][Big Grin]

Jeg har jo engang for længe siden prøvet at lade til min S&W38 og det var nu noget spændende og helt anderledes når man så var på banen og skyde. Jeg er sikker på at hvis jeg falder over udstyret osv. så vil jeg gerne selv lade.

Det vi kan nå idag, er vi fri for at gøre imorgen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)