Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Så fik jeg den endelig
#21
Hej ID

Jeg har prøvet at lægge et billede ind men kan ikke få det til at virke.

Zeus
Svar
#22
Prøv at læs HER


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#23
Hej

Så lykkedes det efter ID's vejledning.

Her er et par billeder af riflen.
[Image: th_BlaserLRS2007.jpg]
[Image: th_BlaserLRS2005.jpg]

Om den er flot eller ej lader jeg den enkelte om at vurdere.

Zeus
Svar
#24
Hej igen

Her er de i en størrelse så man kan se dem.

[Image: BlaserLRS2007.jpg]
[Image: BlaserLRS2005.jpg]

Zeus
Svar
#25
Man er da ihvetfald ikke i tvivl om at piben er fritlagt [Big Grin]
Tillykke med den. Det er altid fedt at få noget, som man har gået og glædet sig til.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#26
Citat:quote:

Originally posted by heb

.................så skal vi ud og se om 10 skud indenfor 30 mm på 300 meter er fakta eller reklamesnak.



Nå Heb, nu har det vist været weekend længe nok..........var det fakta eller reklamesnak [Wink]

Hvad er forøvrigt forskellen på jeres udgave og så R93'eren?


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#27
Jeg blev sendt på indkøbstur til Tyskland istedet for at komme på banen, det var for at hente gevær, så lidt relevans var der.

Jeg har ingen almindelig R93 at sammenligne med, så jeg kan ikke fortælle om forskelle, men mon ikke det primært er skæfte, bedding, aftræk og og mindre tolerancer i fremstillingen.

Jeg skal nok følge op på om LRS2-præcision er fakta eller reklamegejl.
Svar
#28
Arghh my mistake, jeg mente selvfølgelig R93 Tactical.
[Image: blaserr93.jpg]


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by Zeus

Hej igen

Her er de i en størrelse så man kan se dem.

[Image: BlaserLRS2007.jpg]
[Image: BlaserLRS2005.jpg]

Zeus


Hej Zeus.
Flot skyder du har fået der [:p] glæder mig til at se/høre hvordan den skyder.
Jeg fik min svære pibe i lørdags og var ude og skyde den til efter
alle kunstens regler, med skyde-rense-skyde osv. Den skød bare hul i hul [Big Grin] Mvh. Steen
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#30
Hej Fisker

Jeg har skudt min ind efter den metode som beskrives efter norma's firelapping ved indskydning af ny pibe.

Først renses meget grundigt.
Derefter skydes et skud rense igen og indsmøre med molycote og skyde et skud dette gentages otte gange.
Derefter samme procedure bare med 2 skud og så med 3, 4 og 5 skud. Piben blev på intet tidspunkt mere varm end svag lunken.
Det tog knap 5 timer inden jeg var færdig.
De næste 100-150 skud skyder jeg den ikke varm på nogen måde dvs. ikke mere end max 5 skud inden den får lov til at køle ned.

Derefter skulle piben være klar til almindelig skydning.

Er det på samme måde du har indskudt din ???

Zeus
Svar
#31
Ja. Men jeg var ikke 5 timer om det. Jeg sluttede og så med 5 skudsserier mellem rensning og piben blev kun håndlun [Smile] men det var dejligt at se hullerne pæne ens næsten runde, en skam at jeg ikke havde en skydelære og kamera med. Det skal jeg huske næste gang [^] Mvh. Steen
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#32
Hej Fisker

Har du et billede af din riffel med den nye pibe.

Hvilket støtteben er det du har sat på den, hviken længde har benene og hvad er pisen for sådan en fætter.

Zeus
Svar
#33
Hej Zeus.
Du kan finde den her http://www.midwaydanmark.com/apps/eprodu...mID=781176
Har målt den til det her.[Image: sttteben.bmp.jpg]
Her er et billede af dyret.[Image: mm018.jpg]
Har en Nickel kikkert 8-32x56 ISO dot som også skal på. [Big Grin]
Skal bare lige spare sammen til en ny montage til, kikkerten der sidder på er en S&B 3-12x50
Mvh. Steen
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#34
Hej Fisker

Den ser godt ud.

Med din nye kikkert kan du da trække skiven tilstrækkelig tæt på.

Kunne du godt få fræset ud i skæftet uden problemer så der blev plads til den kraftige pibe ?

Jeg vil da lige spare sammen til et støtteben den er da ikke helt billig.

Zeus
Svar
#35
@fisker - så kommer lige 1000-kroners-spørgsmålet: Hvorfor placerer i BiPoden så langt inde på riflen. Jeg er efterhånden stødt på denne placering nogle gange og har tænkt at der må være et eller andet smart ved det...............jeg har ikke rigtig kunnet få nogen fornuftige svar!
I min lille logiske hjerne, vil så meget vægt på BiPoden som muligt, være en fordel. Er det fordi skyderadiusen bliver større eller hvad?


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#36
Det var ikke noget problem bare igang med fræseren, det er jo bare et stykke plastik på en riffel [Big Grin]
Prøve med et stykke papir om den lå fri, der var ikke meget tilbage ude hvor skæftet bliver smal [:I]

Jeg var en gang på et skydekursus med den´ gang tidliger Verdensmester/Landstræner i løbene vildtmål fra Sverige.
Han kikkede på vores PÆNE standart rifler, rystede på hoved og så blev der ellers fræset og savet, Så de passede den enkelte skytte. Godt at N.P.Nielsen også deltog, han havde det rigtige værktøj [8D]
Mvh. Steen
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#37
Citat:quote:

Originally posted by ID

@fisker - så kommer lige 1000-kroners-spørgsmålet: Hvorfor placerer i BiPoden så langt inde på riflen. Jeg er efterhånden stødt på denne placering nogle gange og har tænkt at der må være et eller andet smart ved det...............jeg har ikke rigtig kunnet få nogen fornuftige svar!
I min lille logiske hjerne, vil så meget vægt på BiPoden som muligt, være en fordel. Er det fordi skyderadiusen bliver større eller hvad?


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]



Hej ID.
Du griner din r.. i B-laser [Big Grin][Big Grin]
Det er fordi at skæftet er så smalt at JEG syntes at det ville se dumt ud [Big Grin]
Men jeg synes at det fungere ok der hvor den sidder.
Du vil også få en støre radius ved den plasering og det meste af våbnesvægt på styttebenene. Mvh. Steen
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#38
Øh - javel så!


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#39
Det vil da altid være at foretrække at få støttebenet så langt frem som muligt. Det vil da alt andet lige give mere stabilitet.

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#40
Citat:quote:

Originally posted by fisker
.........Du vil også få en støre radius ved den plasering og det meste af våbnesvægt på styttebenene. Mvh. Steen


Nu kan jeg se at du har været inde og ændre dit indlæg (dårlig idé - efterfølgende indlæg kan komme til at virke meningsløse......skriv et nyt indlæg, det gør det meget nemmere).
Pkt. 1: Den større radius er minimal og uden praktisk betydning - minuset ved "ballance-placeringen" er større end det du vinder ind i bevægelsesfrihed. Den større bevægelse kan du alligevel ikke udnytte uden at flytte kroppen.

Pkt. 2: En BiPod skal ikke "ballancere" riflen, men "fiksere" ude hvor du ikke selv kan lægge pres på den og hvor du har de mest ukontrollerbare bevægelser!


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)