Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ADVARSEL : Eley Hawk Bismuth Forest Impax
#16
Citat: "Eley Hawk Ltd. anser det for sikkert og pålideligt fortsat at anvende patroner fra hele Eley Hawk Ltds. produktprogram, inklusive Eley Hawk Bismuth Forest Impax patroner (med undtagelse af ovenstående lot-numre)."

Nu ved jeg godt, at dette drejer sig om "damage control" - fejlagtig ammunition, der forårsager løbssprængninger er noget af en ridse i lakken på ethvert ammunitionsfirmas image.....for nu at sige det pænt. Men hvordan kan ejere af Eley Hawk Bismuth Forest Impax patroner eller andre patroner af samme fabrikat og konstruktion vide sig sikre på, at den fejl der åbenbart har sneget sig igennem produktion og kvalitetskontrol for disse patroners vedkommende med sikkerhed er afgrænset til disse to lotnumre????

For mig at se skal der en betydeligt mere detaljeret redegørelse for, hvorfor man med sikkerhed kan afgrænse fejlen til disse lotnumre, før der med rimelighed kan genskabes tillid til sikkerheden. Det er meget betryggende, at Birmingham Proofhouse borger for sikkerheden, men de har jo ikke opdaget disse fejl, så i den aktuelle situation, bibringer oplysningen om deres indblanding ikke megen tryghed.

Hvis jeg havde en kasse Eley Bismuth patroner stående, som jeg med rimelighed kunne have den mindste mistanke til, ville jeg nok afvente en fuldstændig redegørelse for fejlens omfang og ikke forlade mig på Eleys tillid til deres eget produkt. Var jeg i Normarks sko ville jeg fastholde en fuldstændig tilbagekaldelse, indtil samme redegørelse forelå - jeg ved, at det er dyrt, men på den måde sagen nu er håndteret af Eley og Normark, påtager de sig et ekstra ansvar hvis der forekommer en løbssprængning mere uden for de angivne lotnumre.

I øvrigt ligger der formentlig i tusindevis af løse patroner spredt i alverdens jagttasker, hvoraf lotnumrene ikke fremgår. Hvordan vil Normark/Eley kunne bevise deres uskyld, hvis en sådan patron forårsager en kammersprængning, når nu de har valgt IKKE at tilbagekalde samtlige patroner af pågældende type????

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar


Beskeder i denne tråd
ADVARSEL : Eley Hawk Bismuth Forest Impax - af Høgh - 02-11-2006, 12:20 PM
ADVARSEL : Eley Hawk Bismuth Forest Impax - af BC - 03-11-2006, 02:06 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)