Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Danskere vs svenskere
#1
I år gik det lidt bedre end i fjor.---- Men alligevel.
Når man inviterer en typisk dansk bukkejæger på elgjagt i Sverige, bliver invitationen i første omgang modtaget med stor begejstring og begejstringen er usvækket indtil,----- den gode bukkejæger har siddet ca. 2 timer i et svensk skydetårn, så har han ondt i både ben, hoved og røv og vil egentlig godt ha`en pause (og en 7-8 bajere) og så måske ud igen et par timer til aften.
Er det et almindelig kendt problem?
Tilsyneladende er det nemt at finde folk der vil skyde en elg, men det er sgu svært at finde folk med den fornødne tålmodighed.[xx(]
Er der mon en genforskel på danske og svenske jægere?
MVH

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#2
Citat:quote:

Er der mon en genforskel på danske og svenske jægere?


JA!

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

Citat:quote:

Er der mon en genforskel på danske og svenske jægere?


JA!

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!



Heldigvis...................................ellers skulle 90 % jo kører i Volvo eller Saab og betragte 6,5x55 som en storvildts patron.

VH Søren

Modsig aldrig en kvinde. Hold en pause og hun modsiger sig selv. K.K. Steincke
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#4
Ja - det er der man ser forskellen på jægere og ikke jægere så nemt er det...

De første år på elgjagt sad vi fra kl. 4.30 [xx(] til solnedgang i tårnene - SÅ LÆRER MAN DET - alt andet i fremtiden er det rene barnemad....

Fidusen var at så kunne man komme på plads uden at tømme skoven for elge... men det var så mørkt så at gå på plads at man nærmest følte sig frem [^]

Og ja jeg føler med dig - det er irriterende med dem som render af pladsen i utide.....

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#5
Citat:quote:

men det er sgu svært at finde folk med den fornødne tålmodighed


Jeg havde selv en oplevelse af omvendt karakter i år.
Jeg var blevet inviteret på elgjagt af en tilsyneladende flink mand det skulle ikke koste noget og terrænet var super.
Jeg sad ude i tårnet i 2 dage uden pause uden at komme til skud ialt vel en 12 timer om dagen. sidste dagen placerede jagt værten sig i et tårn vel en 1/2 time hvorefter en af hans venner stort set trak en elg ind foran ham og fik den til at stå stille længe nok til at enten skød han den eller også ville den gå graven af naturlige årsager.
Jeg fandt senere ud af at min hovedopgave, på turen, var at agere frontvægt på ATV'en når elgen skulle trækkes ud.
Til næste år tror jeg at jeg vil tage ØL med[Big Grin]
Svar
#6
Citat:quote:

Tilsyneladende er det nemt at finde folk der vil skyde en elg, men det er sgu svært at finde folk med den fornødne tålmodighed


Du skal bare lede efter en der har været gift/samlevende med en jydsk pige i over 10 år[}Smile],holder man det ud har man stor tålmodighed[^]

Citat:quote:

JA!

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!

--------------------------------------------------------------------------------

Heldigvis...................................ellers skulle 90 % jo kører i Volvo eller Saab og betragte 6,5x55 som en storvildts patron.

VH Søren



Ja og tro at Pripps har noget med øl at gøre[xx(]

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#7
okj skrev:
Citat:quote:

Jeg fandt senere ud af at min hovedopgave, på turen, var at agere frontvægt på ATV'en når elgen skulle trækkes ud.
Til næste år tror jeg at jeg vil tage ØL med


Ja,- man må jo gøre sig gældende hvor man kan.[Big Grin]

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#8
jeg kender svenskere, der på 50 års elgjagter - á godt en uge pr.år - har skudt mindre end ti elge, og som stadig elsker at sidde derude i timevis og blive våde og kolde.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#9
Citat:quote:

som stadig elsker at sidde derude i timevis og blive våde og kolde.

Og jeg som troede at jeg bare var masochist[8D]og så kan det istedet skyldes svenske gener[xx(]

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#10
Der er betydeligt mere spændende at se maling tørre end at sidde på Svensk elg pas.

Hav en rigtig god dag!

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by THORLAK

Der er betydeligt mere spændende at se maling tørre end at sidde på Svensk elg pas.



Ha, ha, sådan har jeg det også lidt..............
Sidst jeg var på elgjagt, var jeg næsten groet fast da jeg besluttede mig for at gå ind. Inden jeg ville lægge mig for at sove, ville jeg dog lige køre bilen ind i laden. Jeg gik ned og startede bilen og kørte den hen foran ladeporten, så gik jeg ind i laden for at åbne porten (den åbnes indefra), kørte bilen ind, lukkede porten og gik hen til huset..........på vej hen til huset, passerede jeg stedet hvor min bil havde holdt.............og hvad var der oven i dækaftrykket fra bilen; helt friske spor efter en ko og en kalv!!!!!! Spørg lige om jeg sov godt [xx(]


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#12
Nu kan man jo definere hunting skills på mange måder, men evnen til at sidde stille og foretage sig ingenting er ikke min spids kompetance

Helt seriøst jeg kender flere der tager afsted hvert år og jeg forstår ikke at de ikke keder sig. Det er da ikke nok bare at være væk hjemmefra, eller er det ?

VH Søren

Nu også med 300 RUM

Modsig aldrig en kvinde. Hold en pause og hun modsiger sig selv. K.K. Steincke
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)