Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hjælp søges til valg af riffel
#1
Jeg skal til Namibia og arbejde på en farm i et år og har fået at vide, at jeg skal medbringe en jagtriffel. På farmen forekommer der afskydning af kudo, oryx og hartbeast samt mindre antiloper. Jeg har desværre ikke ubegrænsede midler og skal derfor finde et våben til sammenlagt ikke mere end 12.000,- kr. Hvad skal jeg vælge? Kaliber, riffel og optik....
Svar
#2
Hej Hans...(er der plads i kufferten til mig[Big Grin])

Tillykke med jobbet, det lyder rigtigt spændende. Til den slags vildt ville jeg som minimum vælge en 300 winchester eller 338 win. I princippet ville du kunne nøjes med mindre, men den slags er som regel på nogle lange afstande (100-250 meter) Og vildtet er også lidt skudstærkt så vælg en projektiltype, der er dybdegående. Winchester failsafe er et godt bud. Kikkerten skal ikke have en særlig stor forstørrelse, og jeg ville vælge noget a la 1,1-4x24 fra zeiss eller andet anerkendt fabrikat. Montagen til den bør være aftagelig, en Leopold QR (quick release) er som skabt til formålet, og billig. Husk at riflen bør have faste sigtemidler. Alt dette bør kunne findes til under eller omkring 12000 kroner.

Husk at gå på internettet og hold os opdateret med dit afrikanske eventyr.

Mvh Great Dane
Great Dane

Svar
#3
Hej Hans....Igen

Jeg så lige at du i en tidligere tråd skrev at du havde en 338, tag den med da den dækker det hele. Undtagen the big five.

G.D.
Great Dane

Svar
#4
Jo, jeg har en SAKO TRG-S kaliber .338 Lapua Magnum. Men at bringe den til Namibia er nok ikke den bedste ide. F.eks. tror jeg ammunitionen bliver stort set umulig at få tag i og jeg har ingen intentioner om at genlade i Afrika. En .338 winmag er måske en god ide.
Svar
#5
HAr hørt meget godt om Leopold QR montage. Nogle som kender prisen herhjemme. Kan købes i postordre fra USA til ca. kr.600 incl. fragt.

Og forøvrigt - rigtig god tur til Afrika. Ser frem til at høre om dine oplevelser, her på siden [:p]
Svar
#6
Leopold QRW. koster fra 700-900 dkr. Gå ind på Leopolds hjemmeside og find den rigtige str. montage og bestil den hos Jørgen Lyng i Gilleleje telefon 48301793. Hils fra Lars.

http://www.leopoldscopes.com/

G.D.
Great Dane

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)