Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
338-378Weatherby vs .340 Weatherby
#1
Hvor meget er der at hente ved at bruge en 338-378WM på en normal 26"
pibe, frem for en .340Weatherby?? Det jeg tænker på er M/S i alle kuglevægte. Jeg mener der er en her på forummet der måske kan svare?
Svar
#2
Hej Rigbymauser

Jeg er den lykkelige ejer af rifler i begge kalibre 338-378 wby oh 340 wby, der er her tale om serdeles potente kalibre [8D]
Hvis du går ind på http://www.reloadersnest.com/rifle.asp
Kan du finde ladetabeller fra begge kalibre, og de opivne hastigheder og kuglevægte.
Der er ikke de helt vilde forskelle dog har 338-378 en tendens til bedre at kunne håndtere de helt tunge kugler som siera matchking 300 grain.
Desuden er 338-378 noget kraftigere end 338 Lapua magnum.

Claus the Dane [Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Alt mindre end Magnum er feminint.
Svar
#3
Jeg kan se at den kraftigeste ladning i 338-378WM er kun 116 fod fra den kraftigeste .340 ladning!!.Jeg læste engang Craig Boddingtons
anmeldelser i G&A mht. 375 RUM, og han var meget positiv for den nye
patron men nævner så osse samtidigt at hvis man havde en .375 H&H var det ikke nødvendigt at gå ud og sælge den til fordel for den nye RUM, da forskellen mellem de to var så lille at man med 375 RUM Kunne tillade sig stå 100 fod længere væk end med .375H&H eller man med .375H&H skulle 100fod tættere på end med .375RUM(anyway you like it)!!Jeg kunne bedre forstå at man valgte en .378 Weatherby frem for en .338-378 for at dække et bredere spektrum evt. en .338Talbot!
Jeg var bare lidt nysgerrig og gik og philisoferede og kom i tanke om at der var een på vores forum der kunne henvise til nogle links som jeg kunne studere!! Jeg takker og bukker!.
Svar
#4
rigbymauser du har ret i at der ikke er den store forskel på 338-378 wby og 340 wby, men 338-378 wby er snare et udtryk for hvorlangt man kan presse "Citronen", og denne verden er jo fuld at sjove mennesker der skal prøve grænser [8D], heriblandt en del af forummets medlemmer.

Claus the Dane

Alt mindre end Magnum er feminint.
Svar
#5
Hej Claus!!
Du har absolut ret i, at det er lidt sjovere at presse en citron
mest muligt!!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)