Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hamburg - Johannesburg S. Africa ??
#1
Mojn [Smile]

Jeg skrev til Lufthansa i sidste uge, vedr. våben transport, regler og des lige - fra Hamburg over Frankfurt til Jo`burg i syd afrika.
De ville vende tilbage med svar, men dette er dog pt udeblevet..[Sad]

Håber at nogen af jer, har gjort turen og måske kan hjælpe mig lidt, med enten en kontakt add/mail hos lufthavnen og hansa[Smile]

Ville være en katastrofe [xx(] at stå på afrejsedagen i lufthavnen og mangle et eller andet bureaukratisk fnidder papir[B)]....

Al info og hjælp modtages med ydmyg respekt !!

Mvh
DIB

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"
Svar
#2
Mojn selv....

Er du medlem af Nordisk Safariklub?

Der burde du kunne trække relevante tidssvarende oplysninger.

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#3
Ja...Nordisk Safari Klub var nok en mulighed, men når jeg sniglæser, [:I] dette ellers udmærkede blad, hos bekendte, så er det at jeg gang på gang henfalder til selvmedlidenhed over mine usle og til tider omfattende økonomiske begrænsninger....[V]

Pause...

Tror sgu lige jeg ringer/skriver til dem, for at høre nærmere om, hvad medlemsskabet indebærer af muligheder [Smile][?]...

thanks..
DIB

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"
Svar
#4
Hej
Den flyvetur fra Frankfurt t/r til johannesburg prøvede jeg og en makker sidste år med Lufthansa.

Fordi de ikke svarer dig, er fordi at Lufthansa har en såkaldt "Handling Fee" af skydevåben på euru 50, som du skal betale for at få dit våben med hjem.

Jeg flyver i fremtiden med SAA, der er der ingen "Handling Fee"

MVH Jens Peter

Jens Peter Jensen
Svar
#5
Hejsa
Jeg kan supplere med at Swiss laver det samme nummer når man skal ud af Johannesburg....
Blev i lørdags præsenteret for en "handling fee" på 840 rand, dvs over 500 kroner for at få skyderen båret fra skranken og ud til flyet[xx(][xx(]

Til gengæld blev riflen ikke vejet med i den samlede vægt...

Jimmy
Svar
#6
hej DIB
Fra lufthansas side
http://www.lufthansa.com/online/portal/l...id=1756071

Waffen und Munition
Sport- und Jagdwaffen sind anmeldepflichtig und werden nur dann berechnet, wenn sie in einem separaten Waffenkoffer transportiert werden. Kleine Waffen, die im Reisegepäck verstaut sind und in der Freigepäckgrenze bleiben werden nicht mit einer Gebühr belegt.
Ausnahme: in folgenden Ländern wird immer eine Gebühr erhoben: Südafrika 50 €, Italien 60 €.

lille

Des Waidmanns Ursprung liegt entfernt – dem Paradiese nah, da war kein Kaufmann, kein Soldat, kein Arzt,

kein Pfaff, kein Advokat, doch Jäger waren da!
Hilsen Lille

Svar
#7
hej DIB.
det er billiger at få våben med fra billund. og der er ikke nogle forskel på prisen. jeg betalte 5200kr. retur til SA.
det skal stå billeten at du har våben med.
mvh
kristian

Dø ved kølle
Dø ved kølle
Svar
#8
Ikke for at ødelægge de gode råd... men det er vist et par år siden DIB kom hjem fra den tur [Big Grin][Wink][}Smile]

Vh
Morten
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)