Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kongsberg
#1
Er der nogen på dette al-vidende forun,[?], der ved om Kongsberg stadig fremstiller jagtrifler og hvem der i givetfald sælger dem i Danmark ?

/416nimrod
/416nimrod

Svar
#2
Kongsberg Small Arms AS
Sandsværv. 10,
3616 Kongsberg
Tlf.32 72 47 38

Du kan købe den hvor du næsten ønsker det: Korsholm, Østjysk gør i hvert fald - men om de kan skaffe en er jeg mere usikker på (leveringstid) - koster ca 11.000 vejledende resten er op til dig..

Og om den kan skyde præcist - ja det garanteret - min er dog bedded
for en sikkerheds skyld [8D]

Har du prøvet at holde en Kongsberg - du vil græde af glæde hvis du prøver - skæftet passer simpelthen perfekt til en riffel med kikkert [Big Grin]

Citat:quote:

Originally posted by 416nimrod

Er der nogen på dette al-vidende forun,[?], der ved om Kongsberg stadig fremstiller jagtrifler og hvem der i givetfald sælger dem i Danmark ?

/416nimrod


Svar
#3
og jørgen lyng (lyng's jagt)i gilleleje har vist (stadig) et par stykker stående...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#4
Alt efter hvilken kaliber du vil have, så mener jeg at Sako 75 er et bedre køb, hvis du skal op i en større kaliber. Den har et minus i de små kalibre, ved at selv riffelen er forholdvis tung. Men til større rifler er det en fordel. Jeg har selv en 300 win mag i Sako 75, jeg har skudt med 30-06 der slår hårdere.

mvh. Johannes
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)