Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lakfjerner.
#1
Hvordan fjerner jeg lak fra en haglbøssepibe uden at beskadige bruneringen [?]
Findes der nogle kemikalier der gør tricket ?
Og nej - det er ikke mig selv der har lakeret den.

JPL
JPL
Svar
#2
Hvad med at prøve en varmluftpistol og en blød skraber?

Varme i begrænset omfang skader ikke løb/brunering.

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#3
Prøv noget lak fjerner i stedet for. det andet forslag vil ødelægge din skyder. men du bliver nødt til at slibe skæftet bagefter og farve det påny med spritbejdse. men det ik spor svært.
Svar
#4
@ Holloway

Citat:quote:

Originally posted by Trotyl
haglbøssepibe

K&B Claxel Wink




Svar
#5
Trotyl

Du må altså lige stille vores nysgerrighed. Hvordan f... kan man få en pibe lakeret??? Hvis lakken ikke tåler varme må den jo ligne en ulykke efter en dag på skydebanen, og du må hænge fast hvis du rører piben i varm tilstand.

Hit med historien !!!

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#6
Tja-- Jeg så også sådan ud [:0] ????
Jeg tror at han havde glemt den i sit læderetui efter en dag i regnvejr. Vand og syren der altid er at finde i læder, havde haft en dårlig indflydelse på geværets teint.
Og hvad gør man så lige i en snæver vending [?]
Jo, man giver da lige løbet en gang sortpigmenteret lak.
Resultatet - joh det - [:I]

Lakken blev fjernet med tætsiddende klude, vædet i cellulosefortynder og efterfølgende wrappet i plast. Efter 2,5 timer var den klar til knofedt [xx(]

JPL
JPL
Svar
#7
Hæ hæ.

Jeg glemte engang mit haglgevær i etuiet efter en dag på havet efter edderfugle. Det var ikke noget kønt syn dagen efter. Medicinen blev ståluld og WD40. Det gik selvfølgelig ud over bruneringen, men hellere blanke pletter end rustne.

Nu tager jeg altid geværene med i bad hvis de har været udsat for saltvand. Så bliver de tørret med hårtørreren og gået efter med olie bagefter, det virker.

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)