Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brug af mundings bremse, Jagtfeldtskydninger
#1
Hej

Jeg har spekuleret på om man må anvende mundingsbremse på sin riffel ved deltagelse i jagtfeldtskydninger, det forholser sig nemlig sådan at jeg planlægger at fintune min 338-378 wby så jeg kan banke M@X [8D]i forårets skydninger, han har jo andetsteds i dette forum kastet handsken.

Claus the Dane

Alt mindre end Magnum er feminint.
Svar
#2
Der er jo ikke nogen lov der forbyder det. Men jeg tror, at nogen vil synes at det irreterende støjende.

Synes du iøvrigt ikke det er lidt feminint at montere en mundingsbremse[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

mvh. Johannes
Svar
#3
Til efterhånden mange af de feltskydninger jeg deltager i er mundingsbremse forbudt af hensyn til naboskytten. Det plejer at fremgå af reglementet.

Claus - du skal være velkommen til at banke mig - med eller uden vushi stjernemotor[^]

--
mvh M@X

Think ahe
ad!!!!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
Man kan jo heller ikke få den fulde nydelse af sin riffel med sådan en på, det er jo ligesom at bruge kondom når man knalder konen. Der skal være lidt SM over det[B)]

MVH
Mugge

Rigtige mænd er bange for rekyldæmpere
MVH
Mugge

Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Mugge

Man kan jo heller ikke få den fulde nydelse af sin riffel med sådan en på, det er jo ligesom at bruge kondom når man knalder konen. Der skal være lidt SM over det[B)]
MVH
Mugge



Jamen hvad siger konen til SM[:I]

--
mvh M@X

Think ahe
ad!!!!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
Citat:quote:


Jamen hvad siger konen til SM[:I]

--
mvh M@X

Think ahe
ad!!!!



Det ved jeg ikke, hun gider ikke at skyde[^]

MVH
Mugge

Rigtige mænd er bange for rekyldæmpere
MVH
Mugge

Svar
#7
Åbne mundingsbremser er noget *** har skabt. Uden høreværn er der GARANTI for høreskader! Til praktisk jagt er en sådan indretning derfor praktisk umulig....og en lille smule femi [:I]

Assumption is the mother of all ****ups...


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#8
Jeg indrømmer at ufine metoder ikke hører hjemme i en konkurrance, det var ellers et godt trick [}Smile] hvis med med støv og grus i luften kunne blænde sin modstander [8D]

Nu vi er ved Jagtfeldt-skydninger, er der så noge her der ved hvad den mest almendelige kaliber er til formålet, mit eget gæt er 308 win.

Claus the Dane

Barbie-kalibrer er ikke for Riffelautister.
Svar
#9
Jeg tror helt klart at det er 6,5*55. Det er den som man kan få allermest fabrikladet ammunition til konkurrence brug. De fås billigt via skytteforeningerne. Hvis du ser på linie af skytter på billedet i Jæger i denne måned, så er de fleste af riflerne Sauer Skytteforeningsrifler, der er monteret en kikkert. De fleste Sauer skytteforeningsrifler laves i 6,5*55 i det danske marked.

mvh. JOhannes
Svar
#10
Hej Claus

Jeg fik alle tomme patronhylstre fra den sidste Feltskydning jeg var med til.

Der blev skudt ca. 3900 skud den dag.

Ca. halvdelen var 6.5x55 Lapua og Norma, den anden halvdel var blandet S&B hylstre i 308W & 30-06.

Der er naturligvis nogle der hjemtager deres egne hylstre. Jeg kender bla. til en håndfuld top-10 skytter der sværger til 7mm rem.mag
.

Mvh.

mphansen
[Image: 113.gif]
Mvh.

mp
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by mphansen

Hej Claus

Jeg fik alle tomme patronhylstre fra den sidste Feltskydning jeg var med til.

Der blev skudt ca. 3900 skud den dag.

Ca. halvdelen var 6.5x55 Lapua og Norma, den anden halvdel var blandet S&B hylstre i 308W & 30-06.

Der er naturligvis nogle der hjemtager deres egne hylstre. Jeg kender bla. til en håndfuld top-10 skytter der sværger til 7mm rem.mag
.

Mvh.

mphansen
[Image: 113.gif]



Det lyder i mine örer lidt overraskende, hvis en håndfuld (fem) top-10 skytter (= halvdelen) skyder med 7 mm. rem. mag.
Hvad har de indset, som vi andre "tosser" har misset?

mvh. Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#12
Hej Lars

Nu er skydningen på Hindsholm ikke det samme som mesterskabsskydningen nævnt i "Jæger". (Se lokalsider-Fyn)

Skytterne består hovedsalig af Jægere der skyder for sjovt, men der vil alle dage være nogen der går mere op idet end andre.
Af disse "Prof-skytter" har jeg bare erfaret at flere skyder med nævnte kaliber.

Fordele og ulemper ved 7mm.rem.mag. skal jeg ikke komme ind på, det er der sikkert andre der kan gøre bedre.

Men det undre vel ikke nogen, der ikke går op i billig Foreningsammo,
at det ultimative vil være en fladt skydende riffel, der kan skyde med en lang tung kugle, som er mindre følsom for sidevind.

Mvh.

mphansen
[Image: 113.gif]
Mvh.

mp
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)