Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schmidt og Bender
#21
Citat:quote:

Originally posted by JTK

Jeg tror at jeg har løst problemet. Jeg løsnede baserne, og pressede den forreste base mod højre mens jeg strammed skruerne, og pressede den bagerste mod venstre mens jeg strammede. Efterfølgende fikserede riffel og lavede en kontrol igennem kikkert og pibe og det har givet en hel del. Jeg har grovindstillet den, og indikatoren er nu tilbage i det grønne felt. Nu venter et par skud på skydebanen. Fedt hvis det virker, for jeg synes Leupolds system er sejt, og så til kr. 450.

mvh. Johannes



Fint nok Johannes, det er altid lækkert når man kan få tingene til at fungere[Wink]

MVH
Mugge

Vekselpiber er for normale mennesker
MVH
Mugge

Svar
#22
Var lige ud og testskyde riffelen i dag. Det ser ud til at det har virket med montagen. Fedt!

mvh. Johannes
Svar
#23
Hej JoHannes. Så er du vel glad igen for din Leupold QR. Ellers må du vente til januar og se S&L's montage. Den er næsten lige så god som Leupold's[Wink]

--
mvh M@X

Think ahe
ad!!!!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#24
Ja, jeg har faktisk været inde og se på deres montager på deres hjemmeside. Det ser lidt frækt ud! Det kunne godt, være at jeg blev fristet til lidt mere end bare en montage![Big Grin][Big Grin]

mvh. Johannes
Svar
#25
Schmidt & Bender Zenith 2,5-10-56 versus Schmidt & Bender 2,5-10-56

Fik sms her til aften om at brormand havde skudt et svin i Sverige her i aften. Skumle skumle jeg burde have været der[xx(] har været på jagt hele dagen men skød intet...

Så jeg var lige nødt til at tørtræne [8D] lige nu her kl. 00.50 ud over de snedækkede marker for at se hvilken af mine kikkerter som er bedst.

Men det er meget svært at afgøre - men måske er Zenith marginalt bedre - men det er så på de yderste decimaler .... men hvor er de da gode - godt det ikke er Leupoldeeeer som man har skruet på [8D]
Svar
#26
Tjjaaa til mørkejagt er der ingen tvivl om at de er suveræne,måske kommer Zeiss op på siden, men til dagslys er leupolderne absolut gode[:p][Big Grin]

MVH
Mugge

Rigtige autister kan både bruge S&B og Leupold
MVH
Mugge

Svar
#27
Har ledt lidt efter en manual til Zenith serien, da den ikke var med i kassen. Men her er en jeg fandt online: https://dl.dropboxusercontent.com/u/44903718/Optik/Schmidt%20and%20Bender.pdf

Der står bl.a. at man kan markere indskydning af forskellige projektiler på sølvringen på siden af kliktårnet. Hvordan gør I det i praksis, uden at det fx bliver permanente streger med fx speed marker pen ?

[Image: Screenshot%202014-03-31%2010.07.40.png]

Mvh Pete
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)