Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Montering af kikkert på S&L 97
#1
Hej
Jeg har nu fået hentet min brugte S&L i det fantastiske kaliber 6,5-55 med tykt løb.[Wink] vægten inkl kikkert og solfætter er 4.951 gram - så der er plads til skæfteolie, og den holder sig stadig under 5 kg [Smile]

Jeg har fattet at jeg skal bruge rød araldit til baserne (weaver)hmm aralditten vejer vel et par gram) men hvordan er det nu, at man får ringene skubbet ned over kikkerten ( de er delt i 1/3 højde - jeg husker man kommer noget imellem og så skubber dem ned over - men hvad for noget "mellemlægspair" er anvendeligt så den nye kikkert ikke kommer til at ligne noget der er løgn....

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#2
hej halvautomat
jeg var forbi den lokale våben pusher i sidste uge. han var tilfældigvis ved at montere en swarovski kikkert på en leupold PRW montage, han brugte helt almindeligt printer papir. med et godt resultat ingen ridser..
mvh aleksander
Born to HUNT forced to work
Svar
#3
Tak aleksander

Sagde han noget om med hvilket moment baseskruerne spændes samt skruerne til ringene samt dem store fingerskrue på siden [Wink]

Det er måske for nørderne.... men når man nu har en sådan nøgle så var det jo sjovt at gøre det rigtigt

Jeg kan kun finde lynepoxy fra Dana lim - sådan en med stempler man presser frem samtid er den ok?

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#4
hej igen
jeg ved ikke hvilket moment baserne skal spændes med men mon ikke ignorenten eller M@X kan hjælpe[Big Grin]
ellers er der sikkert andre på forummet som kan. vedr. lim så er det vist lidt af en temprement sag nogle bruger 2 komponent lim andre locktite.
"og forresten tilykke med riflen"
mvh aleksander
Born to HUNT forced to work
Svar
#5
Hej

Ja nu er de i hvertfald på - og med 2 komponent lim.

Og et stykke papir gik fint at bruge til ringene...

Grovjusteringen af kikkerten ser lovende ud - så det bliver spændende om den skyder som jeg vil [Wink]

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)