Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skød bukkelam før solopgang
#1
Skød for tidligt

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#2
Mærkelig historie - Hun har naturligvis kvajet sig, og egentligt burde det blot medføre en løftet pegefinger. Tidligere har jeg kun hørt om bødeforlæg i den type sager, medmindre det direkte har været udført med vilje, og det tror jeg altså ikke i denne historie.

Hvad er egentligt straframmen i disse sager?

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#3
Man må ikke skyde råvildt før solopgang - og det ved jægeren udmærket efter sin samtale med vildtforvaltningskonsulenten. Det mest mærkelige her er, at sagen ikke stoppede ved netop vildtforvaltningskonsulenten. Burde han ikke - i lyset af at jægeren angiver sig selv og dermed er klar over at noget er galt - have myndighed nok til at tage sagen i egne hænder, løfte pegefingeren og ryste den lidt og så iøvrigt lade politiet og domstolene koncentrere sig om rigtige forbrydere?

Hvis alle følte trang til at gå til politiet med alting, så ville 1/3 af vores løn gå til bøder og retsomkostninger - og det ville også være nødvendigt eftersom politistyrken nødvendigvis måtte tidobles.....

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#4
hmm skal det forstås sådan at hun selv ringede og fortalte hun havde skudt for tidligt? så fortjener hun sørme da os en stor bøde for at være så dum..man ringer heller ik til policen og siger at nu har man kørt for hurtigt..
Svar
#5
Citat:quote:

hmm skal det forstås sådan at hun selv ringede og fortalte hun havde skudt for tidligt? så fortjener hun sørme da os en stor bøde for at være så dum..man ringer heller ik til policen og siger at nu har man kørt for hurtigt..


Tja,hvis det er på fællesjagt er det normal kutyme herovre, at man får chancen for at melde sig selv, hvis man laver noget ulovligt.
Nu tror jeg at hun var alene, da det var før solopgang, men jeg synes egentlig at hun er en ansvarlig jæger der indrømmer at have lavet noget forkert, hatten af for det.
I netop det område er de plaget af krybskytter og der skal nok være nogen der har hørt skuddet og tænkt enten, s.tans krybskytte eller f.rbandede jæger og så er det vel godt at det kommer frem at det er en som tør stå ved det hun har gjort.
At vildtkonsulenten så, efter min mening, overreagerer er så noget helt andet.

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#6
Det kan godt tænkes, at vildtforvaltningskonsulenten har haft lyst til bare at løfte pegefingeren, og så lade fem og syv være lige. Han har bare været nødt til at gå videre med sagen for ikke selv at komme i klemme hvis det var kommet frem, at han havde haft en viden om det uden at reagere.

Forresten mener jeg at riffeljagt kan drives døgnet rundt, det er loven der er forkert.

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#7
... Det skal selvfølgelig ikke forstås sådan, at der kan skydes døgnet rundt. Jeg mener bare det må være op til den enkelte at vurdere om det er forsvarligt at skyde. Sådan gør man i Grønland og Polen. Vistnok også i Sverige. Hvorfor ikke i Danmark??

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#8
Junior og jeg var på en ræve jagt for cå 3 år siden ,han havde lånt en fremmed hund som var en djævel til råvildt .Iden sidste såt tager hunden et stykke råvildt og skambider dette ,da han kommer frem til hunden og skal til at have fat i sin kniv for at stikke det er kniven væk og hvad gør man så ,han skød råen .Datoen var den 21 Januar. De ca.65 mand som var med undrede sig over at han havde skudt,vi henvendteos til den lokale formand som var med og gav ham vores adresse så han kunne melde det til den lokale sherif mandag morgen .Det gjorde han men vi hørte aldrig mere til det.Råen endte til det lokale andespil næste vinter.

Hvorfor drive med stående hunde når det kan gøres med Spaniels.

Hilsen
Jan.
Nu med Ruhår
Nu også med 45/70.

Nu også med Bowtech Genaral 70#


Hilsen  Jan.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)