Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
3 dage i Tyskland
#1
Netop hjemkommet fra 3 dages jagt i Tyskland og nu sidder jeg og tørrer foran min PC.[xx(] Jeg så en del vildt og havde held til at skyde et bukkelam og et træ[Sad!] Træet sprang desvære lige ind i kuglebanen ligesom trådkorset havde fundet snuden på grisen.
[Image: IMG_0060.jpg]

Drivjagterne kører over 2½ time og den ene dag lå der 45 stykker vildt på paraden. Her ses førstedagen.
[Image: IMG_0061.jpg]

Og den bedste dag, både vejrmæssigt og udbyttemæssigt. Jeg sad dog over den dag[V] og jagede et andet sted i nærheden.
[Image: IMG_0073.jpg]

Og endeligt den sidste dag hvor det regnede fra start til slut, men gullashsuppen smagte prima.[:p]
[Image: IMG_0076.jpg]

Den ene dag havde jeg ham her på kornet, men desvære var han ikke frigivet og derfor lever han endnu.....[Smile]
[Image: IMG_0064.jpg]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...Dakota.gif [/IMG]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#2
Dejlige billeder M@X
en skam billedet af dåhjorten ikke blev helt skarpt.

LANI

Når man skræller et løg, finder man flere lag....
Mvh.LANI



Svar
#3
Jebs, men min IXUS døde af alt det vand den har fået og kan ikke længere stille skarpt. Ham gutten på billedet havde sin tvillingebror med sig 30 meter bagefter, men han er mere sløret.

Jeg beklager og leder nu efter et vandtæt kamera a'la det Bushnell laver.

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...Dakota.gif [/IMG]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
hej m@x.

angående et nyt kamera der kan klare strabasserne så prøv at kigge på disse to.
http://www.pixmania.com/dk/dk/391158/art...o-w20.html
http://www.pixmania.com/dk/dk/397662/art...etechnique

jeg har selv en ældre udgave af pentaxèn og det virker ganske fint, batteriet har dog ikke verdens længeste levetid ( ved ikke om det bare er sådan eller om det har taget skade af varmen fra da jeg var i irak ). men overvej et ekstra batteri.

olympusèt kender jeg en anden en der har og er meget glad for. han har det altid med i sin kampuniform. det har klaret det fint de første 4-5mdr. så det kan vel også klare en jagttur.

mvh. Loft
Svar
#5
Takker for links.

Det ligner noget af det rigtige [Smile]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...Dakota.gif [/IMG]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
Citat:quote:

Træet sprang desvære lige ind i kuglebanen ligesom trådkorset havde fundet snuden på grisen.



Tjaaa, ud fra indgangsvinklen i træet må det have stået ca 40m væk da det nogenlunde stemmer med kasteparablen der fremkommer når våbnet affyres i en tilsvarende vinkel på ca 40m........[B)][Big Grin][:o)]

Hvad siger Ignoranten til denne antagelse, stemmer det med beregningerne??

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#7
Hej M@X,

er det et Kupferjagdgeschoss du har skudt træet med? Hvordan fungerer det i 35 Wheelen?

osterwald
Svar
#8
Jeg vælger at overhøre Gammelsnots næsvise bemærkninger omkring skudvinklen da hans sagsbehandler har tvunget mig til at tage ham med på en lille udryddelsestur til Polen.[Wink]

Kuglen der var beregnet til grisen er en 225gr. Barnes TSX og lammet jeg skød, anede ikke hvad der ramte den. Udgangshullet var ca. 4 cm

@ignorand og Gammelgarn!!!! Vinklen skyldes selvfølgelig at jeg sad i et ret højt tårn og kastede kuglen ud derfra med et underhåndskast, ned mod den slugt hvor grisen kom pilene. Jeg kastede allerede kuglen da jeg hørte grisen komme og hvis træet var blevet stående havde kuglen ramt grisen lige i nakken.....[:o)]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...Dakota.gif [/IMG]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by M@X
Kuglen der var beregnet til grisen er en 225gr. Barnes TSX og lammet jeg skød, anede ikke hvad der ramte den. Udgangshullet var ca. 4 cm



Hm, jeg tænkte netop på TSX men syntes ikke at båndene på kuglen så flade ud. Er hylsteret crimped bagved båndet eller ser det bare sådan ud?

osterwald
Svar
#10
kære M@x
stop dine løgne inden du vikler dig ind i noget du ikke kan komme ud af.
du ved udemærket godt at træet kun var et lille frø i jorden da du sigtede og skød.
Altså: tjek skovbunden for kommende fremmedlegemer inden du bruger rullestolen
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#11
Citat:quote:

Jeg vælger at overhøre Gammelsnots næsvise bemærkninger omkring skudvinklen da hans sagsbehandler har tvunget mig til at tage ham med på en lille udryddelsestur til Polen.



Citat:quote:

kære M@x
stop dine løgne inden du vikler dig ind i noget du ikke kan komme ud af.
du ved udemærket godt at træet kun var et lille frø i jorden da du sigtede og skød.
Altså: tjek skovbunden for kommende fremmedlegemer inden du bruger rullestolen
mvh

Strom


He he,

så må vi jo hellere få polakkerne til at fremskaffe langsommere grise, trebenede hinder og iøvrigt langsomtvoksende grantræer som forberedelse inden M@X ankommer med "35 Vrælen".....[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

På den anden side, det var sku da meget godt ramt, ihvertfald bedre end i Sverige i sommers[Wink]

M@X, keep on trying.....[:o)]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#12
Hej M@X

Fede billeder og god ide at delagtiggøre os andre.

Kan du fortælle lidt om, hvor du har købt turen, hvilken type tur(fast pris eller....) og hvad prisen har været.

På forhånd tak

HSH
Svar
#13
@HSH
Det drejer sig om jagt i statsskov og jeg er kommet på det samme revir i 6-7 år nu. Forbindelsen fik jeg af en bekendt og jeg har netop i år erfaret at det er blevet meget sværere at komme med på disse jagter, da der er rift om dem. Selv dem der plejer at være med er i flere tilfælde blevet taget af gæstelisten.
Priserne varierer med vildttætheden og ligger mellem 50€ og 100€ pr. dag.
Dertil vil jeg sige at der kun drives 1 såt hver dag og den varer typisk kun 2½ time.
Afskydningen meddeles dagligt og varierer en del, men keilere, mellemhjorte og større hjorte er gebyrbelagte for gæstejægere. Det starter ved et par hundrede € for de mindste keilere og flere tusind € for de store hjorte.
Dog er det sjældent at store hjorte bliver frigivet.

I år var der flere vesttyskere end vanligt og en del gengangere af danskere, men vi jagede kun torsdag og lørdag på det revir. Prisen var 65€ for torsdagen og 50€ om lørdagen. Fredagen kostede vist nok 100€

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v487/4...Dakota.gif [/IMG]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#14
Hej M@X

Tak for svaret[^]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)