Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
trophy bonded bear claw?
#1
Jeg har med stor interresse læst om denne kugle og fundet at den må være perfekt i mit tilfælde(cal 224/284)[Big Grin]Jeg bryder mig bare bestemt ikke om prisen![Sad!]Så jeg surfede lidt og fandt dem til omkring halv pris i USA.
Mit spørgsmål er så: kan man rimelig nemt selv importere dem eller går det hele op i moms/afgifter?
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by ultra light

Jeg har med stor interresse læst om denne kugle og fundet at den må være perfekt i mit tilfælde(cal 224/284)[Big Grin]Jeg bryder mig bare bestemt ikke om prisen![Sad!]Så jeg surfede lidt og fandt dem til omkring halv pris i USA.
Mit spørgsmål er så: kan man rimelig nemt selv importere dem eller går det hele op i moms/afgifter?



Nemt nej ikke med de tilladelser der skal til for den slags.

og ja du skal betale moms og afgifter, og det kan ikke komme nogen steder uden papir (diverse paralel importører burde danne fælles front mod Usama bin laden og få ham aflivet), så du slipper ikke uden om bureaukraterne og det der af følgende.
Moms og import bliver samlet ca 30 % og hvis du så skal betale for en
import/eksport tilladelse ?

Personligt ville jeg ikke prøve at smugle ammunitionsdele, gevinsten kontra evt. straf er bare ikke værd at overveje.

Prøv først en enkelt æske til normal pris så kan det jo være de slet ikke er så fede alligevel. Som Barnes, Scirocco og rhino er det ikke altid de går helt som forventet.

VH Søren

Nu også med 22-250
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#3
Nemt??? tjaaa måske.....
Told og moms, nej det slipper du ikke for.

Sig til din lokale politimand at du gerne vil importere et kvantum kugler.
Javel siger hanså hvorefter du får den danske importtilladelse (som er gratis). Den sender du så til butikken i USA (som skal være "FFL holder" for lovligt at kunne sende tingene).

Den originale importtilladelse følger således varerne til DK og toldvæsenet klarer ærterne hvis ikke speditøren er godkendt til at toldbehandle.

Alt ialt en relativt beskeden arbejdsindsats fra din side, men ikke omkostningsfri.
Som parallelimportkrejler støder man så nogen gange på at butikken i USA kræver en oversat version af importtilladelsen hvilket nok også koster lidt guld[Big Grin]

Så alt ialt er det nok lidt begrænset hvad der er at spare på en æske kugler...

Har selv et antal gange brugt ovennævnte metode ved våbenkøb, hvilket har fungeret godt idet jeg har brugt en pro speditør til at klare papirarbejdet.

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#4
jeg syntes bare det er lidt ærgeligt, at der er så stor prisforskel på 50 kugler,når der ikke feks er så stor forskel på eks. leupold kikkerter som også kommer derovre fra! Er der slet ingen parallelimport?
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by ultra light

jeg syntes bare det er lidt ærgeligt, at der er så stor prisforskel på 50 kugler,når der ikke feks er så stor forskel på eks. leupold kikkerter som også kommer derovre fra! Er der slet ingen parallelimport?



I den sammenligning skal du lige kikke på priserne gennem den Officielle importør af Leupold, så vil du opleve den sædvanlig dobbelt op eller en dollar til 10 kroner.

VH Søren

Nu også med 22-250
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#6
Det er håndteringen af "ammunition" der koster - der findes, seriøst, flyselskaber der behandler projektiler som "Farligt Gods".

Jeg skulle ha' nogle færdige patroner fra det Schweizsiske firma RUAG - uanset om jeg skulle ha' 10 eller 500 stk., kostede håndteringen alene ca. Dkr. 2.000,-, oven i kom så prisen på patronerne [xx(]
Jeg valgte ikke at købe.................(jeg fik de "hemmelige" lade-data fra CZ).
Er der forøvrigt nogen der ligger inde med noget RUAG messing i .308 - jeg vil bytte lige over med noget Lapua messing (afskudt een gang)?


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#7
Tak for svarene.[Big Grin]Det lader til at jeg må betale ved kasse 1, hvis jeg vil have disse kugler.[Sad]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)