Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
RWS Kugler
#1
På tænker evt at købe en mannlicher 7-64 i
Og vil gerne skyde med noget klassike kugler fx tug rws eller tig.
Men mantelen er jo at stål....hvor meget slider dette på piben?
Har det nogen betydning?
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Holloway

På tænker evt at købe en mannlicher 7-64 i
Og vil gerne skyde med noget klassike kugler fx tug rws eller tig.
Men mantelen er jo at stål....hvor meget slider dette på piben?
Har det nogen betydning?



Det er ikke så meget mantelmaterialet du skal bekymre dig om, men pletteringen eller belægningen af kuglen. Lige nøjagtig RWS Torpedo Universalen und Idealen Geschoss er nikkelpletterede og hører derfor til dem der slider mest på piben. Hvis du ser på RWS H-mantel Geschoss, så er den i årenes løb gået over til tombakplettering, men tag ikke fejl - mantelen er stadig af stål.
Og så laver RWS TIG noget af et hul i dyret, skulle jeg hilse og sige fra en bekendt ( .308 win med 9,7 gram TIG ) [Wink]

JPL
JPL
Svar
#3
ja du har nok ret. hmmm syntes bare er en flot kugle.
havde en 9.3 engang en sako lux med en s&l pipe fik den aldrig til at skyde vildt godt godt med det men ku bare prøvet en anden kugle.

Tæstede den på sammenpressede reklamer og aviser
på 5o meter skød en oryx 18.5 grams 30cm ind, men en tug 19grams 5o cm....det tilskriver jeg stålkabben med det nok ik sundt for pipen.
norma vulkan er håbløs ca 20 cm og splattede helt ud.
Svar
#4
RWS H-mantel får mine varmeste anbefalinger i standard kalibre!
Jeg har skudt ret meget med den i min gamle 8x57JS og et par stykker jeg kender har brugt netop denne kugle i 30-06 og 7x64 hele livet.
Når jeg ser på deres "statistik" så er der ingen tvivl. Den kugle fejler ikke noget.

Med hensyn til stål i kappematetialet, tja, hvis man skyder mange tusinde skud om året med jagtammunition så er det da muligt at der kan påvises et større slid?? hvem ved?? jeg nægter at tro det vil få indflydelse.

I den gode gamle diskussion omkring S&B ammo var der da en del oplysninger om netop dette emne. Prøv at searche lidt....

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)