Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sako 85 - fordele og ulemper
#1
Denne tråd er reserveret input omkring fordele og ulemper ved ovenstående lås.

Fordele:

1. I forhold til praktisk brug (jagt og skydning)
2. Specifikt i forhold til sikkerhed (betjening og overtryk)

Ulemper

1. I forhold til praktisk brug (jagt og skydning)
2. Specifikt i forhold til sikkerhed (betjening og overtryk)
3. Problemer omkring slidtage m.v.

Skyd løs!

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#2
er der ikke nogen der er ved at have nogle erfaringer med denne.
jeg er hvis ved at blive lidt lun på en 85 BAVARIAN.

Mvh Høker
Svar
#3
Jeg har nu haft min Sako Bavarian i over 3 år.Den blev anskaffet i 6,5X55 med bavarianskæfte i valnød. Skæftet blev straks afhændet for at give plads til et skæfte i CWP finer. Systemet blev, ved samme lejlighed, bedded.Grundet tiltagende brug i Sverige blev riflen senere ompibet med en S&L pibe i 9,3X62.
Skød pænt små grupper med købeammo i 6,5 og skyder stadig små grupper efter ompibning.
Riflen har, helt som forventet, vist sig at være meget driftsikker.Magasinet, der napper 5 stk, er i overordentlig høj kvalitet.Der er det raffinement ved magasinet, at det ikke kan tabes ved utilsigtet berøring af palen.For at udløse magasinet skal der trykkes på magasinbunden samtidig med at en pal aktiveres.
Jeg har ikke konstateret ulemper ved riflen [:I]
Walnut
Svar
#4
Har en makker der har en i 308 , Han har vel smidt en 12-1500 skud igenem den

Den virker fint ,kan dog havde problemer med korte og buttede partroner (lapua mega 9,7 tror jeg) ,
Svar
#5
Jeg har i sommers købt en Sako 85 i Rustfri udgave, den skulle ifølge sælger ikke ha skudt mere end 100 Skud.

Og den havde en kraftig rivning på den øverste låseknast, det gav sig at mærke ved at man skulle bruge kræfter for at åbne låsen når man havde taget aftræk på den.

Men tror det skyldes manglende vedligehold, resten af riflen så også ud til at det var en amatør der havde haft den.

Men den skulle ihvertfald til bøssemager for at ha rettet fejlene.
Så der kom lige 1600,- oven i prisen [xx(]

Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#6
Jeg har en 85 Bavarian i .308win. Har ikke noget at udsætte på den, har en enkelt gang oplevet fejl ved fødning af ny patron, men det var nok grundet ophidselse Wink Præcisionen er fremragende!

Knæk og bræk
Mvh
Anton
Knæk og bræk
Mvh
Anton
Svar
#7
Jeg har en Bavarian i cal 223, og er meget glad for den.
Skøn velskydende riffel, og ville vælge samme riffel igen hvis jeg skulle gøre det om.
Svar
#8
Har en 85 Bavarian i .308w og er godt tilfreds med den generelle funktionalitet of præcision.
Har dog en anke, og det er Snellen som absolut ikke virker efter hensigten - jeg har nu valgt aldrig at benytte den, da jeg oplevede gentagne gange at jeg kunne stikke stellen og tage aftrækket uden skuddet reelt gik af - altså aftrækkerene/snelle funktionen aktiverede ikke slagstiften! - har haft den på værksted, men fortsat samme problem - nu skyder jeg uden bruge af snelle, grundet manglende tillid, og er rigtig glad for min skyder ellers...
Svar
#9
takker for div. input.

terningerne er forøvrigt kastet og jeg går og venter på en tilladelse til den lille ny. (sako bavarian i 308win)
jeg skulle egentlig kun kigge men jeg blev hvis lidt for fristet da jeg fik den i hænderne.

mvh høker
Svar
#10
Trådarkæologi!
Er der flere, der har fået erfaring med Sako 85?

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#11
Har 3 stk. Det er Super rifler der virker når det gælder

Mvh.
Morten
Mvh.
Morten
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by mcc

Har 3 stk. Det er Super rifler der virker når det gælder

Mvh.
Morten



Fedt!
Der var rygter om problemer med hylsterudkastet på et tidspunkt. Noget med hylstre, som slog i mod kikkerten og røg tilbage ind i låsen?
Kan du genkende de problemer?
Mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#13
Kun med hylstre kast, og hvis mine ørne ikke kan holde til det redet bare ærgerligt

Mvh.
Morten
Mvh.
Morten
Svar
#14
Hej
Har to bekendt som har skiftet fra sako 75 til 85 og de er meget glade for deres nye 85 modeller, de siger låsen går bedre i 85 modellen end på 75, de siger der er næsten ingen forskel. Jeg ved den ene ville have skiftet riflen ud hvis der var problemer med udkastning af hylstre, så det er jeg sikker på han ikke har.

Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Sako 75 6,5x55 2 Stk.
HEYM/SR 20 N. 270W
Marlin 444
Blaser R8: 243W. 30-06. 8x68S. 375H&H
22 LR. 17 HMR mm.
Schmidt&Bender 1,5-6x42 Zeiss 1,5-6x42 Varipoint med lys
Schmidt&Bender PMII 4-16x50
Schmidt&Bender Zenith 3-12x50 m. lys
Leupold VX6 1-6x24 m. lys
Leupold LPS 3,5-14x50 2 stk.
MEOPTA 3-12x56
Swarovski PVI 6-24x50

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#15
Skiftede for snart 10 år siden, min Hunter 75 6,5x55 til en Hunter 85 30-06 grundet snak om blyforbud. Jeg har været yderst tilfreds med begge rifler og er specielt glad for det mindre følte rekyl i 85, selv om jeg skiftede kaliber.
Min 85 var er første udgave og har helt ret skæfte, hvilket jeg lægger til grund for det mindre rekyl.
Har ikke haft problemer med patronudkast og magasinet virker fint, når man lige vænner sig til at skubbe opad når det skal ud.[Smile]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)