Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nu skal jeg igang med at genlade
#1
nu har jeg endeligt taget mig sammen og skal ud og invistere i genladningsudstyr, da jeg ikke har den store start kapital havde jeg tænkt på at købe flg. hos midway.dk

149097 Lee Anniversary Reloading Kit kr 990,-

257541 Lee Deluxe Rifle 3-Die Set 30-06 Springfield kr 339,-

459337 Lee Case Length Gauge and Shellholder 30-06 Springfield kr. 59,-

skal jeg bruge andet (udover krudt, hylstre,mm.)og kan det fåes billigere andre stedet.

Jeg er interesseret i ladebogen fra Norma, så hvis der er nogle som har den næst nyeste liggende er jeg interessert i at købe denne

mvh
Michael
Svar
#2
er det kun 30-06 du skal lade? eller er der andre kalibre på repetouaret...?

det er en del år siden jeg har haft et lee kit, men er der ikke en hylstertrimmer i kittet, så skal du have sådan en seperat... jeg kan anbefale en RCBS trim pro... uden den elektroniske del...

så sparer du også "459337 Lee Case Length Gauge"... men til gengæld kan jeg stærkt anbefale en digital skydelærer... den er yderst tids besparende...

skal du lave en del trænings patroner, så kommer du ikke uden om et krudttårn... jeg bruger den fra RCBS...

da jeg startede i sin tid, var det med et brugt lee kit... men jeg skiftede hurtigt over til RCBS, da der var mere "feeling" med tingene... [Smile]

RCBS pressen har været fantastisk i alle 14 år jeg har haft den, og jeg kikker ikke tilbage på lee'en for at se om jeg valgte rigtigt med RCBS'en...[Big Grin]

valg af ladeudstyr er en personlig ting...

er du usikker på om det er noget for dig at genlade, eller vil du bare gøre det så billigt som muligt, med de småbøvle ting der følger med, så skal du vælge lee'en...

derimod, er du sikker på at det er lige dig og din nye hobby, eller er du bare lidt mere kvalitetsminded og vil vælge rigtigt første gang, så er det mit bud, at du bør vælge et RCBS kit... [Big Grin]

HUSK! du sparer ikke nogen penge ved at genlade...!? [:0]

du skyder bare mere... [Big Grin] . [:p] . (med mindre du er anderledes end os andre...) [|)]

[Image: skelet025.gif]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#3
Ja, nu er vi jo inde på religion[:p]

http://www.lockstock.com/prodinfo.asp?number=RCB09357
http://www.lockstock.com/prodinfo.asp?number=LEE90198
http://www.lockstock.com/prodinfo.asp?number=HRN544340

Så er du kørende for en billig penge, med et sæt du ikke bliver træt af om 2 måneder.

Når du får blod på tanden kan du udbygge med f.eks: mikrometerskrue til krudttårnet, Powder tricker, digitalvægt og hylstertrimmer (f.eks en der kan modificeres)
Lyman har en billig trimmer du senere kan udbygge så du kan bruge skruemaskine.

Alt i alt, kan jeg kun anbefale http://www.lockstock.com

(Med mindre rex giver dig et tilbud du ikke an sige nej til)[Smile]

Husk det er sjovt at genlade sine patroner - Du kan få meget trænings ammo. til en 30-06 for de 3-4000 kr. et ok sæt koster.

Mvh.

mphansen
mph@dralf.dk

Intet er umuligt for den, som ikke behøver at gøre det selv
Mvh.

mp
Svar
#4
Lee Anniversary Reloading Kit kr 895,-

Lee Deluxe Rifle 3-Die Set 30-06 Springfield kr 275,-

Lee Case Length Gauge and Shellholder 30-06 Springfield kr. 50,-

Norma Ladebogen koster kr. 295,00
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#5
Jeg ville stensikkert vælge en kraftig O-ringspresse i støbejern.

Jeg ved at Rex kan lave en speciel deal til dig, hvor han bytter pressen ud i det lee-sæt, du nævner her, med en Lee Classic O-ring/støbejern og stadig til en meget favorabel pris.

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#6
Only the best. RCBS [Big Grin][Big Grin]

Claus the Dane

NB har aldrig prøvet andet [:o)]

[Image: ClaustheDane.jpg]
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Claus the Dane

Only the best. RCBS [Big Grin][Big Grin]

Claus the Dane

NB har aldrig prøvet andet [:o)]

[Image: ClaustheDane.jpg]



Så er du gået glip af en oplevelse.

Jeg har skiftet min RCBS Rockchucker ud med en Lee Classic Press,
der uden problemer lader .50 BMG [Big Grin]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)