Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sauer 202 - fordele og ulemper
#1
Denne tråd er reserveret input omkring fordele og ulemper ved ovenstående lås.

Fordele:

1. I forhold til praktisk brug (jagt og skydning)
2. Specifikt i forhold til sikkerhed (betjening og overtryk)

Ulemper

1. I forhold til praktisk brug (jagt og skydning)
2. Specifikt i forhold til sikkerhed (betjening og overtryk)
3. Problemer omkring slidtage m.v.

Skyd løs!

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#2
En af ulemperne kan være at bundstykket kan falde ud når rifflen bæres i rem over skulderen, jeg aner ikke hvad der aktiveres, idet jeg ikke selv er en ejer af "vidunderet", men på en nyeligt overstået drivjagt i Polen måtte en af deltagerne stå på post i et drev uden bundstykke som dog blev fundet af en chauffør lidt senere liggende på pladsen hvor vi alle mødtes kort forinden, men fyren præsterede at tabe bundstykket 3 gange under de 3 dages jagt.

Om det er et enkelt stående tilfælde skal jeg lade være usagt, men det er nok til at jeg aldrig bliver den lykkelige ejer af en 202.

Jeg holder mig til 80 og 90'ern [Smile]
Svar
#3
Har endnu aldrig hørt, at bundstykket kan falde ud af en 202'er, men derimod så har jeg hørt flere historier om at det er faldet ud af en 200'er, som skulle være næsten identisk, pånær bundstykkesikringen.
Har selv en 202'er og en mere på vej, så snart tilladelsen lander med posten.
Fordele[Big Grin], ja jeg kan da nævne nogle, men andre vil måske ikke anse dem som fordele, mere end ved andre, men er meget glad for vekselpibesystemet, tilpasningen omk. bundstykket, sikringssystemet[Wink], når man altså lige har vænnet sig til det, men et minus er der da, at den ikke kan aflades i sikret tilstand, at den kan fås i LINKS, sikkerheden skal jeg ikke kunne udtale mig omkring, men har endnu ikke hørt om nogle tilfælde hvor det er gået gruelig galt, og der er da trods alt nogle stykker i omløb.
Da den kun er godt 2 år og et par tusinde skud gammel, skal jeg ikke kunne sige noget omkring slidtageproblemer endnu.

mvh.
Carsten
Svar
#4
Sauer Highland 202
Har også svært ved at forstå hvordan bundstykket kan falde af en 202.
Ulemper: Skød dårligt med de første 3-4 æsker, men langt bedre nu.
Sikringen: Lidt bøvet i starten, men også det går bedre med øvelsen.

Fordele: God låsegang, godt rembøjlesystem, godt aftræk og snelle.
Og så er den pæn, at man trover det er løvn.[Big Grin]
MVH

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#5
202 Scan

Jeg skiftede for år tilbage fra en ombygget Otterup baneriffel til en 202 Scan i 6,5x55.

Det var en fejl.

Ulemper
Dårlig præcision
Dårligt aftræk

Fordele
Løst magasin (men det koster en baneriffel for et reservemagasin)
God låsegang (alt er vel godt i fht. en 98´er)

Efter 3 år gik jeg tilbage til en 30 år gammel Otterup.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)