Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Norge/Sverige : 30 ulve skydes ulovligt hvert år
#1
Skydes ulovligt

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#2
TRYK AVLER MOD-TRYK

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#3
Fronterne er kridtet voldsomt hårdt op i den debat - og ulveforskeren udokumenterede bidrag til debatten med påstanden om 30 illegalt nedlagte ulve om året, kan kun ses som propaganda fra hans side.

Der har - som det også har været omtalt her - fornyligt været drevet legal jagt på nogle enkelte meget nærgående individder. Masser af jægere stillede op, men jagten var ikke så enkel og resultaterne har været mildt sagt været magre.

Det koster mange måneder bag tremmer og konfiskation af våben og jagttegn at nedlægge en ulv. Jeg tror ikke at mange af de jægere, der rent faktisk kunne tænkes at være i stand til målrettet at jage ulv, vil drømme om at løbe risikoen for at få fjernet grundlaget for deres livsstil.

Et af de seneste "bidrag" til opinionen er det svenske postvæsens nye frimærkeserie. Fire mærker der illustrerer Sveriges 4 store rovdyr - alle som søde klumpede dyreunger med store fugtige øjne - og uden hverken jagthunde, får eller råvildt mellem kæberne. Sødt!!!

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#4
Det tror jeg at du har ret i langt hen ad vejen - men det kendskab jeg har til svenske jægere og deres respekt for myndighederne, har jeg også svært ved at tro at svenske jægere, generelt, vil risikere de sanktioner der kan følge med.
Problemerne med fronterne er netop at de er trukket så hårdt op - ville begge sider bare forholde sig objektivt til tingene, tror jeg at problematiken ville vise sig at være lig nul.
Modstanderne mod afskydning af ulve, er generelt mod jagt, overhovedet, og er derfor svære at nå (læs umulige).
Og fortalerne for ulvesfskydninger overdriver hysterisk problemerne med ulve. Uden at have konkrete tal, tror jeg at vildsvin snupper langt flere hunde end ulve gør.


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#5
Enig!

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)