Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvad har jeg købt ?
#1
Jeg købte en Husqvarna 146 på auktion (Lauritz.com). Kaliber opgivet til 9,3X 57. Nu har jeg målt kammerlængden til 85 mm. det ser ud til at passe bedre med 9,3 X 62.

Nogen bud? Er det en riffel som på et tidspunkt er ombygget til 9,3 X 62 ? Så skal jeg jo ud at købe andre patroner.

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#2
Prøv at lave en afstøbning, hvis du er i tvivl ...

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#3
God ide.

Er der nogen der har prøvet det? Støber man med gips, voks eller noget helt tredje ?

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#4
Kan du kamre en 9,3x62 patron?

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#5
Har ikke prøvet, så skal jeg lige have købt en pakke.

Da vi ikke bruger våbentilladelser m.m. er det også kun et spørgsmål om at lægge pengene, men jeg tænkte der kunne være en vej udenom den løsning. Vil jo nødig have en pakke liggende og flyde uden at have noget at bruge den til.

Hmmm, jeg kunne jo også tage riflen med ned i butikken og så prøve der inden jeg køber....

Så kan det tænkes jeg får noget billig ammunition til 9,3 X 57 til salg istedet for.

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#6
hej lassescout

du kan købe noget der hedder Cerrosafe Chamber Casting Alloy

det er beregnet til at lave kammer støbninger med

Hilsen:
Bøssemager Hatting

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#7
Hej
Jeg har flere gange lavet kammerafstøbninger med gult svovl det virker fortrinelig, det kan købes ved materialisten og koster ikke meget.

Torben
Torben
Svar
#8
Hvordan fik du Lauritz.com til at sende til Grønland?

p.s. Jeg har stadig dit nummer liggende, vi må se at få hilst på hinanden, udenfor Webbet.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#9
Det gjorde jeg ikke.

Jeg fik dem til at sende den til Korsholm. Skulle lige have et andet aftræk med sidesikring på, og hævearmen vinklet til at tillade kikertmontage(Tænkte ikke på at få dem til at checke kaliberet).

Korsholm har aldrig problemer med at sende grej til Grønland, sidst jeg fik en riffel sendt hertil løb portoen op i 180,- kr. Når man samtidig sparer momsen, så er det da helt billigt.

Torben: Hvordan støber du med svovl? Lyder som noget agressivt stads, giver det ikke korrosion hvis det trænger steder hen hvor det ikke er inviteret?

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#10
Jeg sørger for der er en tynd oliefilm i kammeret og propper løber med en olievædet klud smelter svovlet og hælder det forsigtig ned i kammeret men pas på det ikke flyder over for det kan skade bruneringen.

Torben
Torben
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)