Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
6,5-284 / 308 Norma Mag / 358 Norma Mag
#1
hej autister.
jeg går med tanken om at udvide kosteskabet lidt[Big Grin] med følgende kalibrer (6,5-284 / 308 Norma Mag / 358 Norma Mag).
har i nogen erfaringer med nogen af ovennævnte[?]
1. bane erfaring / præcisions potientiale
2. jagt erfaring
3. pibelængde
4. stigning
mvh
aleksander
Born to HUNT forced to work
Svar
#2
jamen det er nogle fede cal til hver deres ting.
308norma mag er jo magen til 300win
358 svare til 375 ca eller 338 win
men kan bygges i 3006 lås...fx
pipe længde bør være 65 cm for alle cal
stiging ved jeg ik noget om. men har vist ik noget at sige bare du finder en tung kugle du kan skyde med.
ville nok bare vælge 358eren også en 250 grains kugle woodleigh fx så skyder du alt vildt pånær de 3 store.
hvis du holder jæger....er der en stor artikle om dette cal skal se om jeg kan finde den, men det en fordel at lade selv.
retsten af pengene kan du bruge på jagt.
taler af erfaring. har sel vhaft div våben der kun fik liv ude på skydebanen og ik på jagt.
Svar
#3
jeg har den fornøjelse at have en 6,5-284 stående i mit skab med halvsvær pibe. Det er en S&L M97. Schultz og Larsen bruger en stigning på 8,25 (så vidt jeg husker, i hvert fald 8 komma et eller andet). Projektilerne i 6,5 kan jo være ret lange, så en stigning på minimum 9 kan anbefales, hvis du regner med at skyde med projektiler, som vejer fra 140 grains og opefter. Der er ikke meget rekyl i sådan en kaliber og hylsterets form sikrer en meget ensartig krudtforbrænding, som også er gunstig for præcisionspotentialet. Det sidste er dog vist relevant for bench rest skytterne, hvis kreds jeg ikke tilhører.

Men spørgsmålet om stigning er ikke uvæsentlig! - Klaus
Svar
#4
Hej
Du har fået mail.
vh
.358JAP

rigtige "autistfamilier"
holder lørdagshygge ved ladebordet.!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)