Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Model og stempler ?
#1
Hej jeg har en ældre Simpson Suhl Thüringen, der er stemplet 865. Jeg formoder at det betyder at den er produceret i 8 måned 1965. Udover det er der en masse andre stempler som jeg har vedlagt billeder af.

Jeg er interesseret i at høre om nogen ved hvad stemplerne betyder og hvad den evt. er trykprøvet til ??
Jeg vil også gerne vide om der er nogen der ved hvilken model der er tale om ??

[Image: gevr001.jpg]
[Image: gevr002.jpg]
[Image: gevr005.jpg]
[Image: gevr013.jpg]
[Image: gevr021.jpg]

LANI

Når man skræller et løg, finder man flere lag....
Mvh.LANI



Svar
#2
Hej Lani

Der er rigtigt med datoen.

Simsonen er såvidt jeg kan se, en model 35e, er der ikke en skæv and på undersiden af basculen?

Nitro betyder den er trykprøvet med røgsvgt krudt, hvor meget tryk ved jeg ikke ...

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#3
jo der er en Andskudt and på undersiden [Wink] en 35E altså.

Bør man ikke kunne se hvad den er trykprøvet til et eller andet sted ??

LANI

Når man skræller et løg, finder man flere lag....
Mvh.LANI



Svar
#4
Hvis ikke du kan finde data for hvad den er trykprøvet til så kan man få den testet hos en våbensmed --- ellers kan den indgå i Bl***r testen [Big Grin]

Til alminelig ammu burde der ikke være problemer - men til mother Fu*** ladede patroner skal man ikke bruge den...

Citat:quote:

Originally posted by Lani

jo der er en Andskudt and på undersiden [Wink] en 35E altså.

Bør man ikke kunne se hvad den er trykprøvet til et eller andet sted ??

LANI

Når man skræller et løg, finder man flere lag....



[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#5
Spørgsmålet er hvor meget tryk, der udløste "Nitro" stemplet i 1965. Det KAN der findes et konkret svar på. Indtil da må du nøjes med et kvalificeret gæt: 850 bar.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)