Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remington 700 P LTR
#1
Som (jagt)novice leder jeg efter min første jagtriffel. Jeg har dog via mit arbejde skudt både med 5.56mm og såvel cal. 308 og 30-06.

Nu til sagen: Remington laver ovenævnte riffel. Den er herlig kort (blot 20") og meget let. Mit umiddelbare valg vil være cal. 308. Den er til at have med at gøre, og har vel det, der skal til. Er der nogen her, der har erfaringer med 700 serien?

Mvh,
Carlos
Svar
#2
hej carlos
velkommen til. remington er en dejlig skyder er selv ejer af en remington model seven i cal. 7-08 men har skudt med den i både
223 og 308 og den er behagelig og skyde med (den vejer kun 3 kg)
hilsen hatting

Be aware of the man with only one riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#3
Tak for svar Hatting. Jeg har set 700 LTR til 750$, lidt usikker på, hvad den skal koste herhjemme. Sikkert noget med specialimport (og dermed specialpris [xx(]).

Mvh,
Carlos...
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by carlos

Tak for svar Hatting. Jeg har set 700 LTR til 750$, lidt usikker på, hvad den skal koste herhjemme. Sikkert noget med specialimport (og dermed specialpris [xx(]).

Mvh,
Carlos...



Hej Carlos..

Glem alt om egenimport af remington, istedet ville jeg ringe til Østjysk våbenhandel og tale med Henrik-Den røde baron [8D] De er Remington importører. Ellers er der den mulighed at kontakte Jens Ulrik, vores forumchef. Han har en 700 stainless i kaliber 30-06 til salg med medlemsrabat. [}Smile][Wink][8D]

Mvh.

Lars/Great Dane kalibermongolen
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#5
Tak GD,
Har nu ikke nogen umiddelbare intentioner om at importere selv. Jeg er sikker på, at Gestapo er alt for tunge at danse med. Næ, det må profesionelle hellere slås med.

Tak for tips.

/Carlos.
Svar
#6
Har nu snakket med Øst Jysk våbenhandel - venlig betjening må man bestemt sige.
De vender tilbage med pris for LTR'en, men noget tyder på, at vi havner i nærheden af 12-13K. Hvordan kan en pris stige fra 4300,00 i US til så meget i DK? OK, der kommer told og moms på (ca. 40%), men der er sgu' stadig langt op til 12K. Altså, jeg vil gerne støtte "den lokale", men, men.......

Måske skal man alligevel skrive papirerne selv. Timelønnen ser da ud til at være god.
Svar
#7
Jeg HAR prøvet det der med selv at importere fra US, og indtil 911 gik det rimeligt, jeg havde kontakt til et firma i USA der ordnede alle US papirerne, mod betaling af USD 50,- + licence fees
Alt i alt kostede det dengang ca. 750 DKr. i omkostninger og fragt.
Nu om dage vil det omtalte firma ikke engang sende til private, selvom man tilbyder at betale alle omkostninger, og selv ordne papir-arbejdet, så besværligt og dyrt er det blevet. Export-Licence fra US er steget til ca. 1100 Dkr,- Våben skal forsikres specielt ved transport, Tyskerne afviser dem ved den fælles EU transit-told i Tyskland.... o.s.v.[xx(]

Prøv i stedet med tyske eller svenske forhandlere, det er indenfor EU og MEGET nemmere. Specielt i Sverige ser det ud til at man kan gøre en god handel.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Jeg HAR prøvet det der med selv at importere fra US, og indtil 911 gik det rimeligt, jeg havde kontakt til et firma i USA der ordnede alle US papirerne, mod betaling af USD 50,- + licence fees
Alt i alt kostede det dengang ca. 750 DKr. i omkostninger og fragt.
Nu om dage vil det omtalte firma ikke engang sende til private, selvom man tilbyder at betale alle omkostninger, og selv ordne papir-arbejdet, så besværligt og dyrt er det blevet. Export-Licence fra US er steget til ca. 1100 Dkr,- Våben skal forsikres specielt ved transport, Tyskerne afviser dem ved den fælles EU transit-told i Tyskland.... o.s.v.[xx(]

Prøv i stedet med tyske eller svenske forhandlere, det er indenfor EU og MEGET nemmere. Specielt i Sverige ser det ud til at man kan gøre en god handel.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"



må man spørge hvad firmaet hedder?

jeg har nemlig ingen intensioner om
at betale 18.500 for en Accumark[Big Grin]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#9
Firmaet hedder: "Worldwide sports Network" men som sagt så har jeg fået flere afslag på de sidste henvendelser om netop "specialrifler"

http://www.worldwidesportsnetwork.com

måske er du heldig[Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#10
så er der håb...
det var ikke det firma jeg havde i tankerne...[Big Grin]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#11
Jae, det peger mod, at vennerne i US må købe dyret, og så sende det over som gave. Så sparer man da osse momsen...... Hmmmmmm.
Svar
#12
tjae...
det er nu afhængigt af prisen... der er loft på gaver...
told/skat kender også den...

men...
hvis nu riflen bliver affyret med et skud i usa, så er det en brugt riffel, med en brugt riffels pris, med dertil hørende told/moms...
you catch my drift?[Big Grin]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#13
Tja, som Trold & Fnat angiver: "Gaver mellem ikke nært beslægtede skal som udgangspunkt betragtes som personlig indkomst og skal derfor beskattes. Gavemodtager skal påføre gaveværdien på sin selvangivelse. Det gælder dog ikke for lejlighedsgaver som f.eks. fødselsdags- og bryllupsgaver af mindre værdi".

og da jeg fylder 40 snart, så er det vel en god lejlighed....[Wink]
Svar
#14
og som en anden skrev tidligere...

"destination Billund"

så skulle die deutche sauerkrautguffere mit wurst være ude af billedet...[Big Grin]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by Dr. Strangelove

"destination Billund"

så skulle die deutche sauerkrautguffere mit wurst være ude af billedet...[Big Grin]
Dr. strangelove


Nej, det er de ikke. Jeg har 2 gange fået returneret et træskæfte til USA. Afvist af "die deutsche sauerkrautguffere i Frankfurt" uanset hvordan og med hvilket selskab skæftet blev sendt med. Boyds er vist helt holdt op med at sende skæfter til Europa fordi det hele komme retur og de skal selv betale portoen.[Sad][Sad!][xx(]

--
mvh M@X

Think ahe
ad!!!!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#16
Nu ved jeg ikke helt hvilke tyske myndigheder i mener, men det er forsåvidt også ligegyldigt.
Der er da ingen tyske myndigheder der kan afvise en pakke fra USA med destination i Danmark (hvis eller indholdet ikke er akut farligt).
Jeg har forøvrigt modtaget en Upperreciever til min Armalite for ca. en måned siden, der var da ingen problemer - tror i ikke at det er noget med, at afsenderen ikke rigtigt kan finde ud af det rigtige papir-arbejde - jeg har også, efter 911 modtaget ammunition fra USA, uden problemer.
Hvilke firmaer står for transporten (jeg har brugt SAS, DFDS og UPS)?
Med venlig hilsen


Don't Eat the Yellow Snow
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by Nitro Express

Jo, ID det kan sagtens la' sig gøre. Et stk. kronograf bestilt i USA, den blev stoppet og afvist i Tyskland [V].

mvh
Henrik

"Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd - OTTO VON BISMARCK"



!!!!!Hvorfor - hvad var begrundelsen?
Med venlig hilsen


Don't Eat the Yellow Snow
Svar
#18
Den begrundelse som Boyds fik fra det tyske toldvæsen var at pakken indeholdt våbendele.
Der stod jo "Boyds Gunstocks" på afsenderen.[Sad][xx(]

--
mvh M@X

Think ahe
ad!!!!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#19
Jeg er stadig et stort spørgsmålstegn - hvor kommer tyskerne ind i billedet, hvorfor behandler de pakkerne, de er jo kun i transit i Tyskland og skal videre til Danmark. Det er da kun afsender- og destinations-landet der behandler pakkerne!
Hvis pakkerne er med fly skal de jo blive i flyet og hvis ikke, skal de bare over i et andet fly og det sker jo inde i lufthavnen og ikke udenfor.
Er det (igen[Smile]) fordi jeres leverandør ikke bruger det samme shippingfirma i USA og Europa?
Den riffel jeg købte i USA blev læsset på et SAS-fly i Detroit og blev læsset af i Kastrup.
Loven i USA siger, at hvis våbendelene koster over 100$ skal der indsendes en DSP83 - det er nok det jeres leverandør ikke gider!
Med venlig hilsen
Det er altså ikke forbudt at importerer våben/våbendele fra USA, hvis papirerne er i orden!


Don't Eat the Yellow Snow
Svar
#20
Øhh, nu koster et træskæfte under 100$ og der kræves ikke exporttilladelse ( ifølge Boyds ) Boyds sender masser af skæfter rundt i hele verden, men efter 911 kommer alle pakker til Europa retur. Mange fragtfly lander i Frankfurt som er første EU land og derfor er der toldeftersyn her. Det er meget svært for mig at sidde i Danmark og bestemme hvilken måde pakken skal sendes og hvilken vej flyet skal flyve. Det er ikke mange firmaer der gider tage særlige hensyn til en lille fundamentalistisk maskinarbejder med fedtede fingre i Danmark, der kun køber et snottet skæfte i semifinish.[Sad!]
I stedet fik jeg pakken sendt til noget familie i Californien som pakkede skæftet om i en neutral pakke og sendte den med US-mail. 8 dage tog det.[Big Grin]

--
mvh M@X
When guns are outlawed,
only outlaws will have guns!!!!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)