Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Drivjagtskikkert
#1
Jeg skal have en ny drivjagtskikkert, til min riffel.
Det er en hidsig hund! en Weatherby mark V i cal .378 WM, er der nogen der ved hvilke montage og kikkert, der er specielt "hårdføre" og kan holde til denne caliber? Der er ikke rekyldæmper på riflen.

Mvh
Jens
Svar
#2
Drivjagt er efter min mening lig med Red Dot sigte, det bedste på makedet er vist stadig AimPoint - standard montagen kan også holde til din kanon!
Med venlig hilsen


Don't Eat the Yellow Snow
Svar
#3
Du bør vælge en meget solid montage, jeg taler af erfaring, og kan anbefale Leupolds QRW montage, dermed ikke sagt at andre ikke duer.
Jeg vil også anbefale en Aimpoint eller lig.

Claus the Dane

Rigtige Riffelautister har mindst en Non-Barbie.
Svar
#4
tak for svaret begge to. Jeg har set doctors "drivjagtsprik", den er dæleme lille og derfor måske egnet, kender I noget til denne.

Mvh

Jnes
Svar
#5
G.D. sover du.

Denne tråd kører både i "riffelteknik" og "Optik"

Kan du samle trådene lidt.[Big Grin]

--
mvh M@X

Think ahe
ad!!!!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by M@X

G.D. sover du.

Denne tråd kører både i "riffelteknik" og "Optik"

Kan du samle trådene lidt.[Big Grin]

--
mvh M@X

Think ahe
ad!!!!



M@X...Jeg kan ikke samle trådene, men kun flytte lidt rundt mellem diverse fora.

Mvh.

Lars/Great Dane kalibermongolen
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#7
Hej Jenslp

Du står vel ikke lige og mangler 40 nye hylstre i original 378 weatherby, for sådanne har jeg stående til en fornuftig pris [8D]

Claus the Dane [Big Grin]

Rigtige Riffelautister har mindst en Non-Barbie.
Svar
#8
Hej Claus

jeg har en del hylstre, men er da klar hvis du har dem til en fornuftig pris. hvad skal de koste??

Mvh
Jens
Svar
#9
Hej Nitro

Det lyder helt fornuftigt med Leopolden, hvad er prisen på en sådan svend?

Jeg så meget rosende ord under "drivjagt" om en Loepold med lysende plet, er det noget du kender til.

Mvh

Jens
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Jenslp

Jeg skal have en ny drivjagtskikkert, til min riffel.
Det er en hidsig hund! en Weatherby mark V i cal .378 WM, er der nogen der ved hvilke montage og kikkert, der er specielt "hårdføre" og kan holde til denne caliber? Der er ikke rekyldæmper på riflen.

Mvh
Jens



Netop fordi kaliberen er een med riv i, kan du med held montere en kikkert med fast lille forstørrelse. Selv er jeg fan af en 2,5 fast med long eye relief: Så kan du holde begge øjne åbne og det ene på vildtet, der ved drivjagt kan være tæt på.

Hvad vil du gå på drivjagt efter med en 375?
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)