Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zeiss Diavari VM 3-12x56
#1
Jeg har lige købt en helt ny Zeiss Diavari VM 3-12X56 med lys, til 12000 kr. Og da jeg havde fået den monteret på riflen, så jeg at der sad en 4-5 meget små støvkorn inde bag okularlinsen (den bagereste linse foran øjet) jeg kan ikke se dem, når jeg kikker igennem kikkerten. Men tror i, at jeg kan få den byttet pga. det? Og om det hører ind under de 30 års fabriksgarenti? For det er lidt irreterende når jeg har givet så mange penge for den, at det ikke er "helt" iorden.

Kim Schlebaum
Svar
#2
Støv skal være uden på kikkerten - ikke indeni.[Wink]
Den må kunne byttes. Prøv at kontakte din forhandler. Hvis det er hos Kolding Jagt og Fiskeri skal du bare vride armen om på ryggen af Torben

--
mvh M@X

Think ahe
ad!!!!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Det er det faktisk.
Men nu er det bare sådan at jeg før har fået ting byttet, som han og bent anså for "flueknebberi" så de vil sikkert bare grine af det, og sige at de ikke kan se det. Man kan også kun se det hvis man lyser ned i den med en lygte. Men nu må jeg se når jeg kommer derned på lørdag.

Citat:quote:

Originally posted by M@X

Støv skal være uden på kikkerten - ikke indeni.[Wink]
Den må kunne byttes. Prøv at kontakte din forhandler. Hvis det er hos Kolding Jagt og Fiskeri skal du bare vride armen om på ryggen af Torben

--
mvh M@X

Think ahe
ad!!!!



Kim Schlebaum
Svar
#4
Støv i kikkerten:
For et års tid siden købte jeg en brugt Swarowski hos en aut. forhandler. Et par dage senere fandt jeg ud af at der var "støv" eller noget andet snavs inde i kikkerten.
Jeg havde nogenlunde de samme overvejelser som du, men reklamerede
over fejlen og kikkerten blev sendt til fabrikken og fixet uden beregning. Kikkerten var minimum 5 år gammel.
Når det gælder en ny Zeiss, til den pris,skal den være 100% i orden.
mvh

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#5
Hej

Læs lige denne tråd på Slutstykket....

http://www.sluttstykket.com/portal/index...ight=zeiss
Svar
#6
Så er der da også andre der har prøvet det. Nå men jeg må se hvad de siger til det. Det der står inde på Sluttstykket.com om at banke kikkerten ned i en bordplade er jeg ikke helt glad for[:0] Men tak for hjælpen[Smile]

Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Hej

Læs lige denne tråd på Slutstykket....

http://www.sluttstykket.com/portal/index...ight=zeiss



Kim Schlebaum
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Kim

Så er der da også andre der har prøvet det. Nå men jeg må se hvad de siger til det. Det der står inde på Sluttstykket.com om at banke kikkerten ned i en bordplade er jeg ikke helt glad for[:0] Men tak for hjælpen[Smile]

Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Hej

Læs lige denne tråd på Slutstykket....

http://www.sluttstykket.com/portal/index...ight=zeiss



Kim Schlebaum



Lars Larson (oprindelig medejer af Guns&Gents i Kbh.) Demonstrerede engang, hvad en B&L kikkert skulle kunne tåle. Et styk kikkert i hånden, og med et hårdt slag fra over hovedet, og lige ned på et hårdt egetræs-bord...Op på hylden igen- den fejler jo intet, sagde han..Og lille Lars så cirka sådan i ud i fjæset [:0]

Mvh.

Lars/Great Dane kalibermongolen
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#8
Vildt nok[:p] Men jeg vil nu lige prøve, om jeg kan få den byttet/lavet først [Smile]

Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Citat:quote:

Originally posted by Kim

Så er der da også andre der har prøvet det. Nå men jeg må se hvad de siger til det. Det der står inde på Sluttstykket.com om at banke kikkerten ned i en bordplade er jeg ikke helt glad for[:0] Men tak for hjælpen[Smile]

Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Hej

Læs lige denne tråd på Slutstykket....

http://www.sluttstykket.com/portal/index...ight=zeiss



Kim Schlebaum



Lars Larson (oprindelig medejer af Guns&Gents i Kbh.) Demonstrerede engang, hvad en B&L kikkert skulle kunne tåle. Et styk kikkert i hånden, og med et hårdt slag fra over hovedet, og lige ned på et hårdt egetræs-bord...Op på hylden igen- den fejler jo intet, sagde han..Og lille Lars så cirka sådan i ud i fjæset [:0]

Mvh.

Lars/Great Dane kalibermongolen
lars@reloadersnest.com



Kim Schlebaum - Blaser R 93 Professionel - .300 Win Mag - Zeiss Diavari VM 3-12X56
Svar
#9
Hej Kim

Har en kikkert magen til...fantastisk kikkert. Den skal være 100% iorden, ellers skal du sende det tilbage til dem. De sidste 3000 du giver for kikkerten er lige nøjagtigt pga. det skal være iorden, helt iorden og der plejer da heller ikke være nogen som helst bøvl med at reklamerer, når det gælder zeiss.
Svar
#10
Det kan du have ret. Jeg kunne sagtens leve med det men jeg giver, som du siger de sidste 3000 for at alt er HELT iorden. Så jeg går ned på lørdag, og får forhåbelig, det anerkendt for en reklamation.

Citat:quote:

Originally posted by Jenslp

Hej Kim

Har en kikkert magen til...fantastisk kikkert. Den skal være 100% iorden, ellers skal du sende det tilbage til dem. De sidste 3000 du giver for kikkerten er lige nøjagtigt pga. det skal være iorden, helt iorden og der plejer da heller ikke være nogen som helst bøvl med at reklamerer, når det gælder zeiss.



Kim Schlebaum - Blaser R 93 Professionel - .300 Win Mag - Zeiss Diavari VM 3-12X56
Svar
#11
Helt enig,

ingen støv i en kvalitetskikkert.

mvh. Johannes
Svar
#12
en forhandler som prøver at latterliggøre sine kunder med ord som " flueknepperi" er yderst tvivlsom...
jeg ville foretrække at lægge mine sparepenge andetsteds...

sådanne forhandlere overlever kun fordi at der bliver handlet der...

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#13
Hej Igen

Når vi snakker om køb af zeiss, har jeg et lille hint. Når jeg køber kikkerter, er det næsten altid zeiss. Garantien er global og kvaliteten er god, men det er dyre sager. Så jeg køber dem stort set altid i Livigno i Italien, hvor der ofte er sparet mange penge.

Den helt nye zeiss håndkikkert 8x56 købte jeg dernede til 5400,- det er ca. halv pris. Livigno er et told og afgiftfrit skisportsområde.

Og garantien er som sagt global. Jeg har ødelagt en kikkert, hvor jeg fik det lavet i Danmark kvit og frit.

Venlig hilsen
og god weekend

Jenslp
Svar
#14
I må undskylde, at jeg kom til, at få det til at lyde som om, at de havde sagt "flueknebberi" det var bare et ord som jeg skrev, for at ilustrere hvor små ting, jeg før havde fået byttet. For øvrigt arbejder jeg nogle gange der nede, og de er meget flinke, og jeg kommer da også med på jagt nogle gange, så det er ikke det. De syntes bare det er lidt sjovt, med de små ting jeg får byttet nogle gange. Men nu må jeg se, jeg tror ikke det bliver noget problem[Smile]
Og jeg kan godt anbefale folk, at handle der nede, man får altid en god behandling. Det er bare fordi, jeg har handlet og arbejdet, dernede i ca 4 år, så de driller mig bare lidt nogle gange. [Wink]

Citat:quote:

Originally posted by Dr. Strangelove

en forhandler som prøver at latterliggøre sine kunder med ord som " flueknepperi" er yderst tvivlsom...
jeg ville foretrække at lægge mine sparepenge andetsteds...

sådanne forhandlere overlever kun fordi at der bliver handlet der...

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. strangelove



Kim Schlebaum - Blaser R 93 Professionel - .300 Win Mag - Zeiss Diavari VM 3-12X56
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)