Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Speed-Barbie 22-250
#1
Efter at have læst Dravis indlæg, andet steds her i dette forum, om højhastigheds kaliberen 22-250`s formidable præstationer, kunne en Riffelautist og Non-Barbie skytte som mig godt fristes til at overveje, at fylde en Barbie kaliber som 22-250 i våbenskabet.
Nu kommer så spørgsmålet, kan man for en rimelig pris købe en solid riffel, eventuelt med Mauser Lås ( Non-Weatherby[8D]) og super præsision, hvilken kan i anbefale.
Eventuelt hjemmebyg, jeg kan lidt selv, dog ikke dreje og fræse i stål.
Så kunne jeg skaffe lås og pibe samlet kunne jeg selv tilpasse skæfte.

Claus the Dane [Big Grin]
Man har et standpunkt til man tager et nyt.

Rigtige Riffelautister har mindst en Non BarbieCaliber.
Svar
#2
Hej "Claus"

Prøv at gå på udkig efter en Sako Varmint, jeg har set et par stykker brugt rundt omkring. De skyder meget præcist og har helt standard stigning på piben. En del af de tyske rifler i den kaliber har en lidt højere stigning, og kan derfor "kaste med" tungere kugler, men det er ikke altid godt for de små lette 30 -40 grains "piller" der skal til for at få rigtigt "speed-barbie" fart på.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#3
og skal det være "jydebilligt" er det muligt at finde en rem 788 til 1500 - 2000 kroner...
den skal bare have en ny tung pibe af anerkendt dansk fabrikat...såfremt de har tid/lyst til at sende den... [Big Grin]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)