Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
VTF, Høgh og Blaserdebatten
#1
Diverse løse rygter om VTF og Blaserdebatten.

Nogle forummedlemmer har af branchefolk fået at vide, at undertegnede burde "holde min kæft" og ikke lade den pågående Blaserdebat finde sted her på VTF, eftersom jeg "modtager penge fra Blaser for annoncering på http://www.riffeljagt.com"

Jeg kan kun erklære mig rørende enig i, at det ville være et udtryk for utilladelig dobbeltmoral at modtage penge fra Blaser og samtidig deltage i denne debat. Sagen er imidlertid, at hverken Blaser eller nogen anden "annoncør" på http://www.riffeljagt.com nogensinde er blevet bedt om - eller har betalt - penge for annoncering på http://www.riffeljagt.com.

Annoncerne blev lagt ud for omkring to år siden i forbindelse med revidering af sidens lay-out. Da jeg ville forberede lay-outet for annoncer fik en række firmaer i branchen - herunder Guntex - tilbud om gratis annoncer, hvilket de takkede ja til. Den ene af de to annoncer, som Guntex oprindeligt fik - var efter deres ønske en Blaser-annonce, der henviste direkte til Guntex's egen Blaser-side.

Jeg mener ikke at være moralsk forpligtet i forhold til Blaser på baggrund af en gratis annonce indrykket for Guntex for to år siden. At personer, der rent faktisk ved - eller let kunne få at vide - at Blaser ingenlunde har betalt for markedsføring på http://www.riffeljagt.com, vælger at udsprede rygter om det modsatte, siger mere om dem, end det siger om noget andet. Jeg agter naturligvis fortsat at lade VTF huse denne interessante våbentekniske debat og mit eget engagement i debatten bliver ikke mindre af denne form for "personlige" indlæg fra sidelinien - tværtimod.

Jeg vil gøre mit til at debatten fortsat drejer sig om våbenteknik og vil samtidigt opfordre dem, der måtte have input til debatten, der går imod den noget ensidige opfattelse herinde af at R93 er en riffel med alvorlige sikkerhedsmæssige problemer, til at deltage åbent og sagligt, frem for at fare frem med rygter, trusler og slige useriøse tiltag. Den slags duer ikke i vor oplyste tidsalder....

[center][:o)][/center]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Diverse løse rygter om VTF og Blaserdebatten.

Nogle forummedlemmer har af branchefolk fået at vide, at undertegnede burde "holde min kæft" og ikke lade den pågående Blaserdebat finde sted her på VTF, eftersom jeg "modtager penge fra Blaser for annoncering på http://www.riffeljagt.com"

Jeg kan kun erklære mig rørende enig i, at det ville være et udtryk for utilladelig dobbeltmoral at modtage penge fra Blaser og samtidig deltage i denne debat. Sagen er imidlertid, at hverken Blaser eller nogen anden "annoncør" på http://www.riffeljagt.com nogensinde er blevet bedt om - eller har betalt - penge for annoncering på http://www.riffeljagt.com.



Hvad faen Høgh er de også ude med riven efter dig[Wink][^]

Du har da vel ikke den holdning at fordi et firma anoncere i et bestemt medie, skulle det i al fremtid forhindre omtale af de anoncerede produkter, hvor der stilles spørgsmål ved relevante detaljer (speciel negativt/kritisk).

Hvis dette er tilfældet, så ville det vel svare til at en katolik med "ussel mammon" køber sig aflad for mindre heldige ting. Så ville der vel også kun kunne skrives kritiskt om produkter med ingen eller begrænset anoncering[xx(] TANKEVÆKKENDE[:0]

jbn
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by ignorant

Du har da vel ikke den holdning at fordi et firma anoncere i et bestemt medie, skulle det i al fremtid forhindre omtale af de anoncerede produkter, hvor der stilles spørgsmål ved relevante detaljer (speciel negativt/kritisk).

Hvis dette er tilfældet, så ville det vel svare til at en katolik med "ussel mammon" køber sig aflad for mindre heldige ting. Så ville der vel også kun kunne skrives kritiskt om produkter med ingen eller begrænset anoncering[xx(] TANKEVÆKKENDE[:0]

jbn



Næ... jeg har ikke den holdning at annoncering og redaktion bør blandes sammen, men det er der desværre mange andre der har - ja, der findes ligefrem dem, der tror at virkeligheden hænger sådan sammen og derfor mener, at man redaktionelt bør afstå fra at forholde sig kritisk til annoncører. Som du siger svarer dette syn på annoncering på mange måder til katolikernes køb af aflad.

Som sagerne står ville jeg dog selv afstå fra et hvilket som helst tilbud om annoncering, sponsorering eller andet økonomisk bidrag ALENE for at undgå mærkværdig rygtedannelse.

I det konkrete tilfælde er der imidlertid IKKE annonceret i den forstand, at der er truffet aftale om betaling for annoncer, så ikke engang de, der mener, at man kan købe sig til god omtale, kan i deres vildeste fantasi forvente at få det på den konto.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#4
Vil det sige at Schultz & Larsen heller ikke betaler for deres annonce?[}Smile]


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by ID

Vil det sige at Schultz & Larsen heller ikke betaler for deres annonce?[}Smile]


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]


De nærrigrøve har altid sværget til det princip at de aldrig vil betale for anoncering, da det bare medfører et mersalg, og dermed mere arbejde[xx(]. Samtidigt vil det bare medvirke til en øget reveringstid.
Ved altid hårdnakket at nægte enhver forn for komerciel anoncering, vil de heller ikke sætte de frie journalistiske kræfter i et moralsk/økonomiskt dilemma[8D][Wink]

jbn
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by ignorant

Citat:quote:

Originally posted by ID

Vil det sige at Schultz & Larsen heller ikke betaler for deres annonce?[}Smile]


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]


De nærrigrøve har altid sværget til det princip at de aldrig vil betale for anoncering, da det bare medfører et mersalg, og dermed mere arbejde[xx(]. Samtidigt vil det bare medvirke til en øget reveringstid.
Ved altid hårdnakket at nægte enhver forn for komerciel anoncering, vil de heller ikke sætte de frie journalistiske kræfter i et moralsk/økonomiskt dilemma[8D][Wink]

jbn



En gang imellem kunne man da ellers godt tro at debatten her på forummet var sponsoreret af S&L.....Og det er jo faktisk en af de nyeste måder at bruge markedsføring på - at hyre folk til at skrive positivt i Blogs og forums....
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by HVK

Citat:quote:

Originally posted by ignorant

Citat:quote:

Originally posted by ID

Vil det sige at Schultz & Larsen heller ikke betaler for deres annonce?[}Smile]


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]


De nærrigrøve har altid sværget til det princip at de aldrig vil betale for anoncering, da det bare medfører et mersalg, og dermed mere arbejde[xx(]. Samtidigt vil det bare medvirke til en øget reveringstid.
Ved altid hårdnakket at nægte enhver forn for komerciel anoncering, vil de heller ikke sætte de frie journalistiske kræfter i et moralsk/økonomiskt dilemma[8D][Wink]

jbn



En gang imellem kunne man da ellers godt tro at debatten her på forummet var sponsoreret af S&L.....Og det er jo faktisk en af de nyeste måder at bruge markedsføring på - at hyre folk til at skrive positivt i Blogs og forums....



Ka man også få penge for det [?] [:p]

JPL
JPL
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by HVK

En gang imellem kunne man da ellers godt tro at debatten her på forummet var sponsoreret af S&L.....Og det er jo faktisk en af de nyeste måder at bruge markedsføring på - at hyre folk til at skrive positivt i Blogs og forums....



Hvis jeg havde været en mere nærtagen person, kunne jeg godt være blevet stødt på manchetterne over den bemærkning.

Jeg kan garantere dig at S&L ikke sponcere noget som helst.

At jeg har deltaget i dette forum, og har efter bedste evne forsøgt at viderebringe en efter min mening saglig information, og i de tilfælde hvor S&Ls produkter er udsat for kritik, har jeg forsøgt at beskrive hvilke tiltag der er gjort for at rette op på kritikpunkterne.
At dette har medført at produkterne generelt omtales positivt her, vil jeg næppe kalde sponseret. Derimod, et resultat af at jeg har forsøgt at give sobre svar. Denne positive omtale er jeg da yderst taknemmelig for.
Hvis det så et et nymodens markedsføringsstunt at give reel og sober respons, så er jeg da stolt over at det åbenbart har lykkedes

jbn
Svar
#9
Jeg kan kun give ignoranten ret.

kv
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by HVK
En gang imellem kunne man da ellers godt tro at debatten her på forummet var sponsoreret af S&L.....



Arghh - det er simpelthen for tyndt HVK!


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#11
Enig med ID - Ignoranten har nemlig betalt i denne måned til moderatoren så han er altså fredet drenge [^]

S&L 'sponsorerer' under ingen omstændigheder noget på denne side (ja,faktisk er de så nærige at man skulle tro firmaet ligger i Skotland og ikke kun i Jylland [^]) og må til tider finde sig i negativ omtale på linie med andre firmaer. Rex og Hatting MFL. får heller ikke ved døren, men alle har en aftale med undertegnede om 'stille markedsføring'. DVS... De er velkomne til at omtale deres produkter/butik/værksted - Men skal heller ikke gøre siden til en reklamesøjle. Disse personer deltager gerne på linie med andre medlemmer, og bidrager derfor aktivt til den samlede debat og er med til at gøre siden til en vidensbank ALLE kan få udbytte af - Blot ved at bruge 'search'funktionen. Alle er velkomne til at reklamere i ny og næ for deres produkter (Så længe de kan relateres til vores hobby) Og at de deltager aktivt på forummet. HVK...Du har da selv haft udbytte af dit medlemsskab, så vend lige situationen om, og se positivt på andre branchekollegaers indlæg.

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead

Hvad Ignorant ikke læser på VTF - Kan han ikke få ondt i røven af [Smile]

Nu også medlem af rettrækkerklubben...[8D]
Great Dane

Svar
#12
@HVK
Citat:quote:

...det er jo faktisk en af de nyeste måder at bruge markedsføring på - at hyre folk til at skrive positivt i Blogs og forums....


Ja det er fandme godt nok ynkeligt. Det ville jo svare til at en forhandler/fabrikant oprettede en anonym profil herinde og forsøgte at dreje en tråd til hans fordel.
Håber ikke det tidligere har været tilfældet og håber ikke det nogensinde bliver det[xx(]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#13
Citat:quote:

Ja det er fandme godt nok ynkeligt. Det ville jo svare til at en forhandler/fabrikant oprettede en anonym profil herinde og forsøgte at dreje en tråd til hans fordel.
Håber ikke det tidligere har været tilfældet og håber ikke det nogensinde bliver det

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawlin


Ynkeligt ja!!!!

Men smart[8D]

LANI

Når man skræller et løg, finder man flere lag....
Mvh.LANI



Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft
Ja det er fandme godt nok ynkeligt. Det ville jo svare til at en forhandler/fabrikant oprettede en anonym profil herinde og forsøgte at dreje en tråd til hans fordel.
Håber ikke det tidligere har været tilfældet og håber ikke det nogensinde bliver det[xx(]



Ja - en ting er at et-øjede ikke kan se perspektivet, en anden ting er at blive belønnet for at sætte kikkerten for det blinde øje.

Desværre er vi alle under mistanke...

osterwald
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by ignorant

Citat:quote:

Originally posted by HVK

En gang imellem kunne man da ellers godt tro at debatten her på forummet var sponsoreret af S&L.....Og det er jo faktisk en af de nyeste måder at bruge markedsføring på - at hyre folk til at skrive positivt i Blogs og forums....



Hvis jeg havde været en mere nærtagen person, kunne jeg godt være blevet stødt på manchetterne over den bemærkning.

Jeg kan garantere dig at S&L ikke sponcere noget som helst.

At jeg har deltaget i dette forum, og har efter bedste evne forsøgt at viderebringe en efter min mening saglig information, og i de tilfælde hvor S&Ls produkter er udsat for kritik, har jeg forsøgt at beskrive hvilke tiltag der er gjort for at rette op på kritikpunkterne.
At dette har medført at produkterne generelt omtales positivt her, vil jeg næppe kalde sponseret. Derimod, et resultat af at jeg har forsøgt at give sobre svar. Denne positive omtale er jeg da yderst taknemmelig for.
Hvis det så et et nymodens markedsføringsstunt at give reel og sober respons, så er jeg da stolt over at det åbenbart har lykkedes

jbn



Ja nu var det egentlig ikke for at genere dig Jørgen da jeg altid med interesse læser dine saglige og tekniske indlæg. Jeg mente at jeg synes debatten kan blive lidt ensidig, men mht. markedsføringen var det et forsøg på at være sjov. Beklager hvis det ikke lykkedes....Jeg er enig i at en S&L 97 er et af de bedst designede kompromisser indenfor rifler på markedet - og 98% af de rifler der sælges i dag skal gå på kompromis et eller andet sted for at nogen har råd til dem. Det med kompromis skal ikke forstås som kritik - men mere som ros for at det faktisk er lykkedes at designe og producere en riffel i DK som man faktisk kan tjene penge på - eller ihvertfald ikke tabe penge på.... Skulle jeg med min ringe erfaring indenfor riffel design selv redesigne riflen var der kun 1 eller 2 detaljer jeg ville ændre..... [Smile]

Jeg har derfor INTET at udsætte på dine indlæg. Jeg har heller ikke noget specielt at sige om en Blaser ud over at den er banebrydende og at det er relativt nemt at producere låseknaster m.m. på moderne maskineri. Den er innovativ og moderne. Det er da altid rart når nogen bryder normerne og finder på nye ideer. Men jeg synes bare at mange af de indlæg der er om Blaser contra S&L er en smule ensidige. Prøv lige at løbe dem igennem. Jeg ved godt at der er sket uheld med Blaser, men de markedsfører dem stadig i USA - det vil de ikke turde aht. søgsmål hvis der var et enormt problem.

Det er blot min holdning. Men igen ingen kritik af JBN hvis indlæg jeg ALTID læser uanset om emnet interesserer mig eller ej. Så det var ikke ment så slemt, men jeg synes bare det er synd for dem der har købt en Blaser og kommer til at læse på dette forum. De bliver jo deprimerede....
Svar
#16
Citat:quote:

Ja - en ting er at et-øjede ikke kan se perspektivet, en anden ting er at blive belønnet for at sætte kikkerten for det blinde øje.

Desværre er vi alle under mistanke...

osterwald


Det er nemlig rigtigt, det er ligesom den nøgne kat der altid har et lagen på sit garagetag men kun om sommeren men det betyder intet fordi grækeren altid drikker vand....[:0][8]

Øhhh jeg har stadig lidt vodka i kroppen efter turen til Polen så hvad snakker du om????

Det jeg mener er stadig at jeg finder det totalt ynkeligt hvis der skulle være en forhandler eller fabrikant der oprettede en anonym profil her på forumet og brugte den til at dreje en tråd til egen vinding.

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#17
Citat:quote:

Jeg har derfor INTET at udsætte på dine indlæg. Jeg har heller ikke noget specielt at sige om en Blaser ud over at den er banebrydende og at det er relativt nemt at producere låseknaster m.m. på moderne maskineri. Den er innovativ og moderne. Det er da altid rart når nogen bryder normerne og finder på nye ideer. Men jeg synes bare at mange af de indlæg der er om Blaser contra S&L er en smule ensidige. Prøv lige at løbe dem igennem. Jeg ved godt at der er sket uheld med Blaser, men de markedsfører dem stadig i USA - det vil de ikke turde aht. søgsmål hvis der var et enormt problem.



Hej HVK
Læg mærke til at jeg skrev HVIS jeg havde været nærtagende[Wink]

Bla**r debatten handler ikke om sikkerhed i forhold til et ENKELT andet fabrikat, derimod til rifler generelt.

Jeg kan garantere dig for at IZNY folkene er 110% opmærksomme på denne debat, og specielt på visse individers[:I] indlæg.
Derfor undrer det mig i allerhøjeste grad at de er så "træge" til af fremlægge dokumentation for dette produkts fremragende sikkerhed. Det kan godt være at det er mig der ikke følger debatten tilstrækkelig tæt[Wink], og derfor har overset den dokumentation, hvor det bevises at rettrækkeren, klarer en så høj ladning, at låsningen brister uden at der sendes betydelige fragmenter med potentielt skadelig hastighed i retning af skyttens ansigt.

Det er vel ikke en kolegas opgave at berolige deres kunder, hvis de ikke selv vil fremlægge andet end tekniskt "ukomplet" dokumentation, efterfulgt af standardsmøren om at nu har de bevist sikkerheden.

Som jeg hele tiden har sagt, så skal jeg være den første til at medvirke til fjernelse af sikkerhedstvivl, hvis blot de fremlægger pålidelig dokumentation, hvor de viser at de har forsøgt at opnå lignende situationer som dem der var tilstede ved diverse uheld. (extremt gastryk, eller revner i hylsterbunden)

At andre drager sammenligning med et danskt produkt, er ikke med min gode vilje, da jeg ikke ønsker at dette danske produkt skal opnå en markedsføringsmæssigt gevinst pga. andres uheld.
Som jeg altid har ment, så er det meget sjovere at "banke" dem på lige vilkår[Wink][8D]

jbn
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)