Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bornaghi Patroner
#21
Tænker lidt på om jeg skulle prøve remmingtons 12/76 36 grams

Nogen der har prøvet dem ?

Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche

Mvh Lars Nielsen
Mvh
Sneppen
Svar
#22
Hej. Ang. jaguar 12/76 så har skov i bording dem også i haglstr.5 ![Big Grin]
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by Sneppen

Tænker lidt på om jeg skulle prøve remmingtons 12/76 36 grams

Nogen der har prøvet dem ?

Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche

Mvh Lars Nielsen



Min jagtkammerat bruger nogle Remington'er i 2'ere, måske er det dem. Han skyder mange gæs og det du'r.

Han dødskyder gæs, på afstande hvor jeg ikke magter det.

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#24
Det er dem her jeg snakker om

[Image: rem-sport.jpg]
cal. 12/76. str. 2 el. 4. 36 gram.
Hastighed 427 m/s.

Hastigheden er da rimelig hvis den holder

Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche

Mvh Lars Nielsen
Mvh
Sneppen
Svar
#25
Hej igen
Nu jeg fået mine remington patroner hjem.

[Image: rem-sport.jpg]

Da jeg skilte en af dem ad fandt jeg ud af at der oven på haglene, ligger 41 plastkugler på størelse med 1'er hagl, hvad er meningen med dem.

Hvis det bare er for at fylde patronen op, syntes jeg de kunne havde lavet haglskålen med forladningsbuffer istedet.

Eller er det en eller anden ide med at skuddet samles bedre, hvordan det end skulle ske?

Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche

Mvh Lars Nielsen
Mvh
Sneppen
Svar
#26
Er der virkelig ingen der ved hvad de små plastkugler er der for ??

Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche

Mvh Lars Nielsen
Mvh
Sneppen
Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by Sneppen

Er der virkelig ingen der ved hvad de små plastkugler er der for ??


Jeg ved det ikke.
I gamle dage var amerikanske buckshotpatroner fyldt med noget hvidt, grafitagtigt smuller mellem haglene, for at sikre mere ensartede hagl efter skudpåvirkningen. Kan det have noget med det at gøre [?]
Står der ikke noget på æsken [?]

JPL
JPL
Svar
#28
Citat:quote:

Jeg ved det ikke.
I gamle dage var amerikanske buckshotpatroner fyldt med noget hvidt, grafitagtigt smuller mellem haglene, for at sikre mere ensartede hagl efter skudpåvirkningen. Kan det have noget med det at gøre [?]
Står der ikke noget på æsken [?]



Er det sådant noget her du tænker på?

[Image: premier_buckshot_big1.jpg]

Hmm. der står ikke noget på æsken.
Hvis det skulle sikre ensartede hagl efter skudpåvirkningen, skulle de vel også ligge imellem haglene, og her ligger de kun i toppen, og er som sagt på størelse med 1'er hagl. Det skulle vel heller ikke være nødvendigt med stålhagl, da de jo ikke så nemt bliver misformede.

Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche

Mvh Lars Nielsen
Mvh
Sneppen
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by Sneppen

Det er dem her jeg snakker om

[Image: rem-sport.jpg]
cal. 12/76. str. 2 el. 4. 36 gram.
Hastighed 427 m/s.

Hastigheden er da rimelig hvis den holder


Jeg har svært ved at se hvorledes der kan være plads nok i et 12/76 hylster, til både 36 gram stålhagl, 41 stk 4 mm plastkugler og krudt nok til 427 m/s - hmm
Har du prøvet at kontrolveje ladningen [?]
Er det 36 gram inclusive plasthaglene [?]
Hvilket tryk står der anført på æsken [?]

JPL
JPL
Svar
#30
Der er ingen dansk patronmærkning på dem. men der står

1550 Velocity FPS

1 1/8 oz SHOT

SHOT 2

Det er det eneste der står på æsken. udover gauge 12 og length 3

Køkken vægten viser 32 gram hagl[xx(]

og plast dimserne vejer ikke et gram tilsammen, og er nok nærmere på størelse med 3'er eller 2'er hagl det er ikke helt runde.

krudtet vejer 2 gram men det ved jeg godt ikke er præsist nok

Jeg har prøvet at skyde et par stykker af, fordi jeg ville teste mine nye høreværn, og jeg fandt den ene haglskål, og der kunne man se at haglene havde været presset ned i haglskålen da de var blevet skudt af. Haglskålen er iøvrigt sliset op i 5, hvilket jeg ikke har set før.

Jeg prøver lige at spørge østjysk om de ved hvad kuglerne er der for. Men det er jo ikke sikkert de ved det.

Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche

Mvh Lars Nielsen
Mvh
Sneppen
Svar
#31
Jeg er også spændt på hvad de plastkugler gør i den ende af patronen.

1-1/8 oz. er 32 gram, så det passer godt nok.

Er haglskålen så dyb, at den dækker både stål og plast?

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#32
Hagl skålen dækker haglene og nogen af plast kuglerne.

haglskålen er uden buffer, og jeg skal love for der er smæk på patronerne når de fyres af.

Citat:quote:

1-1/8 oz. er 32 gram, så det passer godt nok. TAK det bruger jeg lige i en mail

ufatteligt at de så oplyser 36 gram[xx(]
Hvis de ikke kan regne, så er det jo heller ikke sikkert de ved noget om plast dimserne

Jeg har sendt følgende mail til Østjysk

Citat:quote:

Hej Jeg har købt en kasse Remmington sportsman High Speed steel loads kaliber 12/76

I oplyser at der er 36 gram hagl i patronerne men jeg jeg har nu testvejet 2 patroner og de indeholder kun 32 gram hagl. Hvilket der også står på æsken 1-1/8 oz. er 32 gram
Det syntes jeg ikke kan passe, det er sikkert stadig en fin patron, men når der står 36 gram så regner jeg også med at det er det jeg får.

Iøvrigt er jeg lidt nysgerrig om i ved, hvad de små plastkugler der ligger øverst i patronen er der for, der er ca. 40 stk. og de er på størelse med haglene

mvh Lars Nielsen



Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche

Mvh Lars Nielsen
Mvh
Sneppen
Svar
#33
er der nogen herinde der kan oplyse om hvorfor en patron med et dårligt skud billede at den skyder man betydligt mere vildt med end end med et godt? Dem med et godt billede er tit dem med lav hastighed.
fx hærens den gule går 345 ms men det jo en ganske fin patron.
Kunne det tænkes at når man skyder x antal grader op i luften at så ændres skudbilliet?

Testede en eley Grand prix 1 1/4 ounce reslutat ca 5o cm højt og en god meter bred. I en Holloway. 1/4 1/1. det mest mærkelig skudbillede jeg har set men den rager alt ned hvad man peger på.
Svar
#34
Nu har jeg fået svar fra østjysk

Citat:quote:

Hej,
Tak for din mail - det er ikke korrekt det er en 36 grams patron, 1 oz er 28 gram så derfor er det korrekte en 32 grams - jeg beklager hvis vi har informeret dig om noget forkert.
Jeg kan desværre ikke oplyse dig noget omkring plastickuglerne.

Med venlig hilsen/Best regardes
Østjysk Våbenhandel A/S
Kenneth Pedersen


Det er vel fint nok.

Men jeg ved stadig ikke noget om plaskuglerne, så næste stop er vel at sende en mail til Remmington selv.

Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche

Mvh Lars Nielsen
Mvh
Sneppen
Svar
#35
Citat:quote:

Originally posted by Holloway

er der nogen herinde der kan oplyse om hvorfor en patron med et dårligt skud billede at den skyder man betydligt mere vildt med end end med et godt? Dem med et godt billede er tit dem med lav hastighed.
fx hærens den gule går 345 ms men det jo en ganske fin patron.
Kunne det tænkes at når man skyder x antal grader op i luften at så ændres skudbilliet?

Testede en eley Grand prix 1 1/4 ounce reslutat ca 5o cm højt og en god meter bred. I en Holloway. 1/4 1/1. det mest mærkelig skudbillede jeg har set men den rager alt ned hvad man peger på.



Du skyder da vel ikke med BLY [?]

Mig bekendt laves den ikke i Bismuth, tungsten eller stål ...

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#36
Bornaghi er en lille italiensk producent der laver nogle rigtig gode patroner. I bly! for der sker mange gange det at de ikke gør sig umage når der er nogle "nordpå" der vil skyde med stål. Har skudt med deres flygtskydning patroner og de er rigtig fine.
Hvis jeg husker rigtig vandt Andrea Benelli OL i skeet i Athen med dem.

Smid lortet ud og tag det som en enkeltstående oplevelse

Med venlig hilsen
Monti
Svar
#37
Citat:quote:

Smid lortet ud og tag det som en enkeltstående oplevelse

Med venlig hilsen
Monti


Hej Monti tak for info, og velkommen på VTF [Wink]
Jeg har godt nok ikke smidt dem ud, men bruger dem nok på nogle lerduer engang. I hvert fald ikke til jagt.

[Image: Unavngivet2b.jpg]
Mvh
Sneppen
Svar
#38
De blev tidligere solgt som "minimagnum", og jeg har brugt dem til råvildt og gæs. Jeg havde dem i 2 forskellige størrelser 1 og 3 ere.
Så blev der lidt ballade med at de dannede for højt tryk, iforhold til det som var angivet på kassen.
Men de var rigtig gode til gæs, jeg har købt et par kasser af de "nye" modeller men ikke brugt nogen af dem endnu, måske jeg skulle teste dem før jagtsæsonen, jeg har nu kun tænkt mig at bruge dem i min 1/2 auto, da det udelukkende er gæs jeg vil bruge dem til fremover.
Jeg har ellers været tilfreds med deres drabseffekt, men jeg har også udelukkende brugt dem på forholdsvis kort afstand.

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#39
Hej forum

Prøv at gå ind på ammunition.dk.
Det er interessant læsning. Jeg skyder selv med 28 gr 2ere efter Arnes opskrift og det er den bedste 12er patron jeg til dato har brugt.

HH
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)