Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Duejagten starter 1. oktober
#1
http://huntersmagazine.jagtguiden.dk/?mo...f73f76c325

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#2
NEJ NEJ NEJ.....................[V][V][V][V][V][V][V][V][V][V][V][V][V][V][V] Der har s.. da aldrig været så mange duer som i disse år.....!!!!!!![V][V][V][V] Bliver den mon så forlænget efter januar[?]
Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#3
Ja det er da det eneste man kan håbe på, men der er jo den regel at der ikke må være jagt i februar.

Så må de måske reguleres [:p]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#4
lorteformand
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#5
Snøft.................

Haglbøsse sælges... Nu hvor de kulturradikale og venstrefløjsaktivisterne er tættere på at få forbudt al jagt, end de nogensinde har været, så kan man vel ligesågodt sælge ud af våbenskabet[Sad]
Svar
#6
Dette er intet mindre end en katastrofe..... Duejagt på varme septemberdage i skjorteærmer, var min yndlingsjagt [Sad!][Sad!][Sad!][V][V][V][V]

LANI

Når man skræller et løg, finder man flere lag....
Mvh.LANI



Svar
#7
Ja det er trist med duejagten
her er Jægerforbundets kommentar

Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche

Mvh Lars Nielsen
Mvh
Sneppen
Svar
#8
Undskyld jeg havde ikke set at Kima havde postet linket et andet sted

Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche

Mvh Lars Nielsen
Mvh
Sneppen
Svar
#9
Citat:quote:

Undskyld jeg havde ikke set at Kima havde postet linket et andet sted


Shit happens[Wink][Big Grin]

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#10
Men for os der er så "heldige" at bo i RAMSAR område kan vi nu få lov til at jage canadagæs til 31-01 så lidt godt er der sket.[Big Grin]
Svar
#11
DMU rapport

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#12
Tja, der røg en sand autistfornøjelse i vasken. Duejagt er vel den eneste jagt, hvor man legalt kan skyde MEGET efter vildtet...[xx(]

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#13
Jeg kan stadig huske duejagten i august. Hen over stubbene i frisk vind og i skjorteærmer. Snøft, det var tider.

Nå allerede dengang vidste vi egentlig godt, at der kunne være unger på reden, og de tommelfingerregler om kun at skyde enlige duer eller den sidste due i flokken tror jeg ikke rigtigt på.

... nå, hul i det, det kan ikke være rigtigt at skyde på dyr som har unger liggende i reden, så jeg synes det er i orden.

Jeg har jo heller ikke mistet noget, adressen taget i betragtning æv-bæv.

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#14
Det er en overvejelse værd at indstillingen fra DMU bygger på observation af tre reder i en park i Jylland, som bliver udråbt som repræsentativ for resten af Danmark[?][?].
Det er svarende til tre hunde i ryparken bider, ergo bider alle hunde øøh[:o)][:o)]. Jeg har svært ved, at forestille mig at niveauet i undersøgelsen ville blive godkendt, som validt andre steder end hos DMU, det er en omer[Sad!][Sad!].
Undersøgelsen er i øvrigt lavet i et år med væsentlig højere gennemsnitstemp og markant flere solskinstimer en normalt, hvilket raporten er opmærksom på, men blot konkludere at det må vi nok regne med også vil gælde i fremtiden..........i fremtiden[?][?](lad ikke den mand spille lotto, vi andre har jo ikke en chance).
Svar
#15
Egentlig undres jeg over denne ændring.

Man går bl.a. ud fra duernes kurren. Hvor mange af Jer har ikke hørt en solsort begynde at fløjte midt om vinteren, når solen skinner på en stille dag[?] Tror I at hunnerne begynder at ruge pga. det[?]

Naturen er dynamisk, men alligevel [8D]

Der bliver skevet i rapporten, at duerne yngler til hen i november og så starter man alligevel jagten en måned tidligere.

Skulle det være sat på spidsen, så skulle jagttiden rykkes endnu mere[V]

Jeg synes også grundlaget for undersøgelsen er lidt tyndt, men ...
[B)]

Man kan jo citere Niels Hausgaard: Er de flest' de bedst', eller bare de flest' ...

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#16
Der blev skrevet:
Citat:quote:

Undersøgelsen er i øvrigt lavet i et år med væsentlig højere gennemsnitstemp og markant flere solskinstimer en normalt, hvilket raporten er opmærksom på, men blot konkludere at det må vi nok regne med også vil gælde i fremtiden..........i fremtiden(lad ikke den mand spille lotto, vi andre har jo ikke en chance).

Så længe tilbage jeg kan huske (Langtidshukommelsen er stadigvæk nogenlunde) har der været mange ynglende skovduer i september, langt færre i oktober og nogle enkelte først i november.
Jagt i yngletiden er et kildent emne og meget svært for jægerforbundet at forsvare.
Som et lille plaster på såret, kan man håbe, at en mængdeekplosion i bestanden vil udløse en jagtmåned i den anden ende. Det vil selvfølgelig kun være en lille trøst, da de trækkende duer så er borte.[B)]
Mvh

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#17
Det er en ommer !
Jeg håber bønderne kommer ud af hullerne og tilkendegiver deres mening om dette tåbelige tiltag således beslutningen ændres
Svar
#18
Uredelig undersøgelse

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#19
Citat:quote:

Jeg vil påstå at undersøgelse er uredelig. At basere en fredning på baggrund af parkduer svarer til at gennemføre videnskabelige undersøgelser baseret på parkænder, hvor man også ofte ser ællinger i september. Skal vi så også udskyde andejagten?

Undersøgelsen er gennemført i et år, hvor temperaturerne i efteråret har slået alle rekorder.
...................................

Det er en OMMER



[xx(][xx(][xx(][xx(][xx(][xx(][xx(][xx(][xx(]
Jeg kan da kun være enig ned ham

Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche

Mvh Lars Nielsen
Mvh
Sneppen
Svar
#20
Lige et lille billede tage her til morgen i Kerteminde.....
Den begyndte at ruge igår.

[Image: P1000108.JPG]

Mon ikke de duer,ruger året rundt[?][?]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)