Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Riffel .17 rem
#1
Hej

Er der nogen der ved hvilke fabrikater, der laver en varmint repeter riffel, og helst med synt. skæfte i kal. .17 Rem?

Kim Schlebaum - Blaser R 93 Professionel - .300 Win Mag - Zeiss Diavari VM 3-12X56
Svar
#2
Hej Kim

Jeg tror Remington M 700BDL stadig bliver lavet i .17Remington.
Sako har osse haft den kaliber på programmet engang i en varmint udgave.
Men ellers er det vel bare at købe et fiberskæfte til den lås man ønsker en sådan riffel skal laves på. Hvis Remington har kaliberen på programmet er jeg sikker på der er en eller anden der osse laver et fiberskæfte til M700BDL.Hvorfor ikke bare få lavet en pibe til din Blaser??.

one planet, one gun.
Svar
#3
Ok tak. Men hvem laver så .17 Rem i en alm. udgave?
Og det med Blaseren bliver vidst lidt for dyrt[xx(]

Citat:quote:

Originally posted by rigbymauser

Hej Kim

Jeg tror Remington M 700BDL stadig bliver lavet i .17Remington.
Sako har osse haft den kaliber på programmet engang i en varmint udgave.
Men ellers er det vel bare at købe et fiberskæfte til den lås man ønsker en sådan riffel skal laves på. Hvis Remington har kaliberen på programmet er jeg sikker på der er en eller anden der osse laver et fiberskæfte til M700BDL.Hvorfor ikke bare få lavet en pibe til din Blaser??.

one planet, one gun.



Kim Schlebaum - Blaser R 93 Professionel - .300 Win Mag - Zeiss Diavari VM 3-12X56
Svar
#4
Jeg er overbevist om at Remington stadig laver en. Ring rundt til forskellige jagtforretninger. Det kan være du er heldig. Du kan måske endda få en til en god pris. Du kan jo købe en ældre 222 rem. så er det kun piben der skal skiftes ud.

mvh. Johannes
Svar
#5
Sako har den i øvrigt ikke længere på programmet. Se selv http://www.sako.fi

mvh. Johannes
Svar
#6
Ok, det bliver vist lidt for dyrt[xx(] (nu hvor jeg lige har brugt nogen og tredive tusinde på ny riffel og kikkert) Jeg tror jeg finder en brugt riffel i .17 rem. Men bliver der stadig importeret fabriks ammo i .17 rem, her til landet[?]

Citat:quote:

Originally posted by Nitro Express

Her har du en mulighed

http://www.remington.com/firearms/center...libers.htm

mvh
Henrik

"Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd - OTTO VON BISMARCK"



Kim Schlebaum - Blaser R 93 Professionel - .300 Win Mag - Zeiss Diavari VM 3-12X56
Svar
#7
jeg har købt 17 Rem ammo hos østjydsk, men det var tilbage i 98.
måske de har lidt tilbage...
jeg skulle have afprøvet dyret og havde ikke tid til at vente på at stumperne til genladning kom hjem fra U.S.of America.

.17 Remington... one fun gun...[Big Grin]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#8
Jagtstuen i Århus plejede også at have et stort udvalg i Remington ammunition.

mvh. Johannes
Svar
#9
Ok tak. Der vil jeg prøve at ringe op i morgen[Smile] så kan jeg også lige prøve at høre oppe ved østjysk.

Citat:quote:

Originally posted by Dr. Strangelove

jeg har købt 17 Rem ammo hos østjydsk, men det var tilbage i 98.
måske de har lidt tilbage...
jeg skulle have afprøvet dyret og havde ikke tid til at vente på at stumperne til genladning kom hjem fra U.S.of America.

.17 Remington... one fun gun...[Big Grin]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. strangelove



Kim Schlebaum - Blaser R 93 Professionel - .300 Win Mag - Zeiss Diavari VM 3-12X56
Svar
#10
Så er en remington med synt. skefte i cal. .17 Rem, bestildt hos Østjysk-våbenhandel, til 5000 kr, der var desværre et halvt års leveringstid på dyret[:0][Sad][Sad][Sad], men sådan er det[|)]

Citat:quote:

Originally posted by Kim

Ok tak. Der vil jeg prøve at ringe op i morgen[Smile] så kan jeg også lige prøve at høre oppe ved østjysk.

Citat:quote:

Originally posted by Dr. Strangelove

jeg har købt 17 Rem ammo hos østjydsk, men det var tilbage i 98.
måske de har lidt tilbage...
jeg skulle have afprøvet dyret og havde ikke tid til at vente på at stumperne til genladning kom hjem fra U.S.of America.

.17 Remington... one fun gun...[Big Grin]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. strangelove



Kim Schlebaum - Blaser R 93 Professionel - .300 Win Mag - Zeiss Diavari VM 3-12X56



Kim Schlebaum - Blaser R 93 Professionel - .300 Win Mag - Zeiss Diavari VM 3-12X56
Svar
#11
Hej. med risiko for endnu engang at dumme mig [Smile]

Hvad bruger man .17 til ??

Hilsen Aksel.

Det vi kan nå idag, er vi fri for at gøre imorgen
Svar
#12
så er det forhåbentlig en tungpibet udgave...[Big Grin]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#13
Til at nakke råger og krager på lange hold[:p] det kan min "katoffelkaser" af en 22LR ikke klare, og det ville være lidt overkill at bruge min .300 WM[xx(]

mvh

Citat:quote:

Originally posted by Aksel

Hej. med risiko for endnu engang at dumme mig [Smile]

Hvad bruger man .17 til ??

Hilsen Aksel.

Det vi kan nå idag, er vi fri for at gøre imorgen



Kim Schlebaum - Blaser R 93 Professionel - .300 Win Mag - Zeiss Diavari VM 3-12X56
Svar
#14
Men stor chance for at spørge dumt - Hvorfor skal den have en tung pibe[?]

Citat:quote:

Originally posted by Dr. Strangelove

så er det forhåbentlig en tungpibet udgave...[Big Grin]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. strangelove



Kim Schlebaum - Blaser R 93 Professionel - .300 Win Mag - Zeiss Diavari VM 3-12X56
Svar
#15
Nitro....[Sad!] Du behøver ikke bande af .17 fanatikkere, ved at fremlægge lovkrav.

Mvh.

Lars/Great Dane kalibermongolen
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#16
UPS[:I] det viste jeg godt, men han skulle jo have et svar, en anden gang skal jeg nok med at frembringe ulovligheder herinde[:I] Men en ting er hvad man må, en anden ting er hvad man ... [Wink]

vh

Citat:quote:

Originally posted by Nitro Express

Citat:quote:

Originally posted by Kim

Til at nakke råger og krager på lange hold[:p] det kan min "katoffelkaser" af en 22LR ikke klare, og det ville være lidt overkill at bruge min .300 WM[xx(]

mvh

Citat:quote:

Originally posted by Aksel

Hej. med risiko for endnu engang at dumme mig [Smile]

Hvad bruger man .17 til ??

Hilsen Aksel.

Det vi kan nå idag, er vi fri for at gøre imorgen



Kim Schlebaum - Blaser R 93 Professionel - .300 Win Mag - Zeiss Diavari VM 3-12X56



Hej Kim, det kan du glemme alt om at bruge den til ! Det eneste en .17 Rem må anvendes til er papskiver og øldåser.

Kig lidt i nedenstående bekendtgørelse.

http://www.retsinfo.dk/_GETDOCM_/ACCN/B19940004105-REGL

Bekendtgørelse om skydevåben og ammunition, der må anvendes til jagt m.v.

I medfør af § 23, stk. 4, § 49, stk. 3, og § 54, stk. 3, i lov nr. 269 af 6. maj 1993 om jagt og vildtforvaltning fastsættes:

Kapitel 1

Skydevåben

§ 1. Følgende skydevåben må anvendes til jagt og til regulering efter reglerne i bekendtgørelse om vildtskader, når de er i forsvarlig stand:

1) Glatløbede haglgeværer med en pibelængde på mindst 55 cm, der højst er af kaliber 12, og som ikke kan indeholde mere end 2 patroner.
2) Riflede våben, bortset fra helautomatiske rifler. Halvautomatiske rifler må dog højst kunne indeholde 2 patroner.
Stk. 2. Haglgeværer, der er konstrueret til at kunne indeholde mere end 2 patroner, må dog anvendes, hvis de forsynes med en permanent anordning, der sikrer, at de højst kan indeholde 2 patroner.

Stk. 3. Haglgeværer må kun anvendes på de vildtarter, der er nævnt i § 3, stk. 1, nr. 2 - 5. Jagt på råvildt med haglgevær må dog kun finde sted i tidsrummet 1. oktober - 31. december.

Stk. 4. Haglgeværer af kaliber mindre end 20 må alene anvendes på de vildtarter, der er nævnt i § 3, stk. 1, nr. 5.

Stk. 5. Riflede våben, der anvendes på de vildtarter, der er nævnt i § 3, stk. 1, nr. 4 og 5, skal mindst være af kaliber .22 (5,5 mm).

Stk. 6. Skydevåben, der anvendes til jagt og regulering, må ikke være forsynet med lyddæmper.

Stk. 7. Forladegeværer må ikke anvendes til jagt og regulering af pattedyr.

mvh
Henrik

"Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd - OTTO VON BISMARCK"



Kim Schlebaum - Blaser R 93 Professionel - .300 Win Mag - Zeiss Diavari VM 3-12X56
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by Nitro Express

Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Nitro....[Sad!] Du behøver ikke bande af .17 fanatikkere, ved at fremlægge lovkrav.

Mvh.

Lars/Great Dane kalibermongolen
lars@reloadersnest.com



Sorry, men jeg ku' ik' la' vær' [8D].

Et superkaliber der er forbudt fordi en bøvehoveder mangler indsigt [Sad!]

mvh
Henrik

"Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd - OTTO VON BISMARCK"



En bøvehoveder...Skrev gænghætten [Big Grin][Big Grin]

Mvh.

Lars/Great Dane kalibermongolen
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by Nitro Express

Sorry, glemte "flok" [Big Grin] [Big Grin] [Big Grin] [Big Grin] [Big Grin] [Big Grin].

mvh

gænghættegondolen

mvh
Henrik

"Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd - OTTO VON BISMARCK"



GÆNGHÆTTEGONDOL??????

mvh.Linksmongolen
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#19
Ved i hvad, Dr.Strangelove mente med "at det forhåbentlig var en med tyk pibe" hvorfår skulle den have det[?][?]

Blaser R 93 Professionel - .300 Win Mag - Zeiss Diavari VM 3-12X56
Svar
#20
Hej Kim,
17 Rem. skulle være en fantatisk kaliber til ræv. Den behøver ikke at være mere præcis med en tyk matchpibe. Den kan godt være lige så præcis med en tyndere pibe. Jeg har aldrig ejet en kaliber 17. Rem. Men jeg har i nogle år begæret, at få en.

Til lykke. Forventningsglæde er jo som sagt den største. [Big Grin]
mvh. Johannes
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)